Gjest togli Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Her er vi vant til flått, så vi har kommet over hysteriet ;-) Sommeren for to år siden plukka vi av mellomstejenta rundt 30 flåtter i løpet av noen uker. Den ene kom det rød ring rundt og vi fikk tatt blodprøve av henne. Heldigvis hadde hun ikke borreliainfeksjon. Jeg fjerna forresten årets 6. flått på en av ungene igår 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 ''Flåttene her ser helt annerledes ut enn de media har bilder av. Våre er langt mindre og helt svarte.'' De som det er bilder av, med de store lyse kroppene, er de samme som du kjenner til,- etter at de har suget blod en tid... Jeg tror ikke det er mulig at flåtten får slik "pose" når den sitter på mennesker? Vi har hatt haugevis av flått på oss og noen ganger har de vært døde når vi har plukket dem av. De har allikevel ikke vært i nærheten av å få "pose". Kattene våre har derimot flått med slike "poser". Det er samme typen flått, men den utvikler seg sikkert forskjellig fra om den sitter på mennesker eller dyr? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg tror ikke det er mulig at flåtten får slik "pose" når den sitter på mennesker? Vi har hatt haugevis av flått på oss og noen ganger har de vært døde når vi har plukket dem av. De har allikevel ikke vært i nærheten av å få "pose". Kattene våre har derimot flått med slike "poser". Det er samme typen flått, men den utvikler seg sikkert forskjellig fra om den sitter på mennesker eller dyr? Nja,- tror du ikke det er fordi vi mennesker oppdager dem før de får sugd seg store? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nja,- tror du ikke det er fordi vi mennesker oppdager dem før de får sugd seg store? Det høres jo logisk ut, men hvorfor er det noen flåtter som sitter på oss så lenge at de er døde når vi plukker dem av? På dyrene plukker jeg aldri av død flått som ikke har "pose" på magen... Jeg har egentlig ikke peiling, men tenkte det kunne være slik 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det høres jo logisk ut, men hvorfor er det noen flåtter som sitter på oss så lenge at de er døde når vi plukker dem av? På dyrene plukker jeg aldri av død flått som ikke har "pose" på magen... Jeg har egentlig ikke peiling, men tenkte det kunne være slik Du lar dem heller ramle av i sofaen, senga, på teppet osv? Æsj. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det høres jo logisk ut, men hvorfor er det noen flåtter som sitter på oss så lenge at de er døde når vi plukker dem av? På dyrene plukker jeg aldri av død flått som ikke har "pose" på magen... Jeg har egentlig ikke peiling, men tenkte det kunne være slik Er de ikke døde fordi vi har merket at noe har klødd og klødd dem til døde, da tro? Eller at klærne har klemt dem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Du lar dem heller ramle av i sofaen, senga, på teppet osv? Æsj. Det er vel ikke det hun sier... Hun sier at de flåttene hun ser (og fjerner) på dyrene er store,- mens hun aldri har sett en stor på mennesker - og at de av og til er døde av seg selv når hun oppdager dem der.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Kan varmt anbefale flottpinsett. Synes den er best den av metall med en fjær i bunnen. Du låser på en måte pinsetten også er det bare å vri rundt, da slipper flotten. Har foreløpig bare vært nødt til å bruke den på bikkja, men regner med den er like bra på mennesker. Jeg synes ikke det er enkelt å plukke ut med fingrene ihvertfall. Jeg har en slik pinsett som fast inventar i strand- og tursekken som vi alltid bruker når vi er på hytta (mye flått i området), men jeg har heldigvis ikke fått brukt den ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ja, usj og isj. Vi har hittil vært heldige og ikke plukket en eneste flått fra verken barn eller voksne, men for et par år siden plukket jeg én enslig flått fra pelsen til en katt som kom innom oss for kos hver dag hele sommeren gjennom (savner fortsatt den feriepusen - enklere "kattehold" skal man lete lenge etter*S*) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Kan varmt anbefale flottpinsett. Synes den er best den av metall med en fjær i bunnen. Du låser på en måte pinsetten også er det bare å vri rundt, da slipper flotten. Har foreløpig bare vært nødt til å bruke den på bikkja, men regner med den er like bra på mennesker. Jeg synes ikke det er enkelt å plukke ut med fingrene ihvertfall. Den var kjempegrei å bruke på guttungen min 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Du lar dem heller ramle av i sofaen, senga, på teppet osv? Æsj. Hehe, nå tror jeg du misforsto her altså... Jeg plukker selvsagt av kattene flått med det samme jeg ser dem, men jeg har til dags dato ikke opplevd å finne flått uten pose på magen - bortsett fra dersom jeg finner en flått som nettopp har krøpet på pelsen og leter etter et sted å suge seg fast. Forøvrig får mine katter flåttmiddel, så her flyter ikke flått rundt i sofaen og sengene våre altså ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Er de ikke døde fordi vi har merket at noe har klødd og klødd dem til døde, da tro? Eller at klærne har klemt dem? Det tror jeg ikke.. Hm, skulle hatt en flåttekspert her nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hehe, nå tror jeg du misforsto her altså... Jeg plukker selvsagt av kattene flått med det samme jeg ser dem, men jeg har til dags dato ikke opplevd å finne flått uten pose på magen - bortsett fra dersom jeg finner en flått som nettopp har krøpet på pelsen og leter etter et sted å suge seg fast. Forøvrig får mine katter flåttmiddel, så her flyter ikke flått rundt i sofaen og sengene våre altså ;-) AAh. Unnskyld ) Trodde du bare plukket de som var store jeg. Så om de nettopp hadde festet seg, lot du de bare sitte litt til Lønner seg visst å lese hele tråden ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er vel ikke det hun sier... Hun sier at de flåttene hun ser (og fjerner) på dyrene er store,- mens hun aldri har sett en stor på mennesker - og at de av og til er døde av seg selv når hun oppdager dem der.. Leste ikke innlegget i sammenheng med tråden jeg. Var litt dumt av meg. Leste på 100 nyeste. *lære* ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Spis hvitløk og flåtten skyr deg som pesten, holder visst med en hvitløkskapsel for dagen. Vet ikkje om det funker!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 AAh. Unnskyld ) Trodde du bare plukket de som var store jeg. Så om de nettopp hadde festet seg, lot du de bare sitte litt til Lønner seg visst å lese hele tråden ja. Jeg ser at det jeg skrev kunne misforståes også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Spis hvitløk og flåtten skyr deg som pesten, holder visst med en hvitløkskapsel for dagen. Vet ikkje om det funker!? En jeg kjenner gir katten en hvitløkskapsel om dagen i kattematen. Katten har _aldri_ flått! Jeg hadde egentlig tenkt å prøve det selv. Har bare ikke kommet så langt..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 En jeg kjenner gir katten en hvitløkskapsel om dagen i kattematen. Katten har _aldri_ flått! Jeg hadde egentlig tenkt å prøve det selv. Har bare ikke kommet så langt..... Må begynne med det eg og, går mye på fjellet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Må begynne med det eg og, går mye på fjellet. Du får fortelle om det funker! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.