Gå til innhold

Grønske på den nye jakka..hjelp....

lililja

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg kunne ta bort en grønske flekk på den nye, hvite og ganske dyre bomullsjakka?

Gode tips mottas med stor takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Parantes)

Zalo tar det meste. En zalodråpe på og gni godt inn, og vask flekken bort for hånd. Deretter i maskin med Vanish spray på flekken og vanish pulver i vaskekoppen. Da skal den bli helt ren. Husk bare på å skylle ut all zaloen før du putter den i maskinen eller så får du skum utover hele vaskerommet.

I verste fall kan du prøve klor. men det kan gi gule skjolder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilgang på sitronsåpe, da!? Den tar alle slike ekle flekker helt fenomenalt! Gni såpe på flekken, la det virke i 10 minutter, og putt plagget i vaskemaskina. Borte!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Sånn til en annen gang: Jeg pleier å gå inn på www.omo.no og finne svaret i flekkfjerningsguiden der. Klikk på "kunnskap" i menyen til vnstre, deretter på "tøyvask". Da finner du "flekkfjerningsguiden" i menyen til høyre.

Ps. Lykke til med jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Zalo, og det fungerer nesten alltid.

Jeg har på ganske mye Zalo så det dekker hele flekken. Lar det ligge minst 30 minutter, og kanskje et døgn før jeg vasker det så varmt som mulig i vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...