Sofline Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg har problemer med å få ham til å sove på dagtid. Før sov han gjerne i vogna si og gjerne to timer av gangen uten problemer, men nå må jeg ut og trille ham nesten hele tiden, han våkner gjerne hvert 5-10. minutt. Er dette bare en fase som går over, noe jeg må leve med eller noe jeg kan gjøre noe med? I tillegg ønsker jeg tips til å lette leggingen om kvelden. Han er stort sett skrikete og urolig og trøtt i minst en time før han sovner, og vi vet slett ikke hva vi skal gjøre med ham for å roe ham ned. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hvor gammel er babyen din nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Glem det, fant svaret nedenfor Squishy skrek mye og var slitsom med sovingen fra rundt 3 måneder og fram til seks måneder, tror jeg. Han hadde også en skriketopp rundt seks uker, men det gikk over. Vi måtte trille og vugge og bære mye av tiden, men vendte oss fort til det. Det er lite man kan gjøre med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Glem det, fant svaret nedenfor Squishy skrek mye og var slitsom med sovingen fra rundt 3 måneder og fram til seks måneder, tror jeg. Han hadde også en skriketopp rundt seks uker, men det gikk over. Vi måtte trille og vugge og bære mye av tiden, men vendte oss fort til det. Det er lite man kan gjøre med det. Legen diagnostiserte ham med kollikk rundt 7 ukers-alderen (i mangel på noen annen diagnose), men det gikk heldigvis over. Nå kan man for det meste roe ham ned ved å bære ham, men det er ikke så lett å bære ham i timevis når jeg er alene med ham (faren er sjømann) og har dårlig rygg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Legen diagnostiserte ham med kollikk rundt 7 ukers-alderen (i mangel på noen annen diagnose), men det gikk heldigvis over. Nå kan man for det meste roe ham ned ved å bære ham, men det er ikke så lett å bære ham i timevis når jeg er alene med ham (faren er sjømann) og har dårlig rygg. Nei, det forstår jeg. Man blir veldig sliten. Og det er enda vanskeligere når du er alene mye av tiden. Har du vurdert et bæresjal eller en bæresele? Det hjalp meg og var litt lettere for ryggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Nei, det forstår jeg. Man blir veldig sliten. Og det er enda vanskeligere når du er alene mye av tiden. Har du vurdert et bæresjal eller en bæresele? Det hjalp meg og var litt lettere for ryggen. Jeg har et bæresjal, men det vil han ikke ligge i. Han vil helst være loddrett. Nå vurderer jeg å kjøpe en bæresele i Baby-Bjørn-stil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg har et bæresjal, men det vil han ikke ligge i. Han vil helst være loddrett. Nå vurderer jeg å kjøpe en bæresele i Baby-Bjørn-stil. Det hadde jeg og den var flott fra 3-måneders alderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg har et bæresjal, men det vil han ikke ligge i. Han vil helst være loddrett. Nå vurderer jeg å kjøpe en bæresele i Baby-Bjørn-stil. Mange bæresjal kan knyttes sånn at babyen er loddrett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Mange bæresjal kan knyttes sånn at babyen er loddrett. Ja, jeg vet det, og jeg har også en bruksanvisning, men jeg får det ikke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Mi var veldig glad i å sove i vogna lenge! Helt til hun plutselig ikke ville sove der i det hele tatt...! Jeg hadde sett for meg at det ville være deilig å sove ute i vogna nå på sommeren, men den gang ei! Hun sovner ikke før vi har gått minst 20 min, og våkner i det øyeblikket vogna stopper! Ingen lisseknyting på veien her nei:-) Så nå sover hun bare inne i senga si! Stille og rolig, og ingen vind! (Hun liker ikke vind) Kanskje dere kan prøve å legge henne inne? På kvelden vil jeg anbefale å prøve det jeg skrev i det forige svaret mitt. Å ha en helt fast rutine, som gjøres i lite lys og med bare hvisking! Ingen tv eller radio, ingen forstyrrende forelder nr to som står og klirrer med oppvasken, samt rolige bevegelser. Og så i seng:-) Kos og nuss og nattinatt, så ut av rommet med mamma og pappa. Ingen nattasang eller eventyr, det funker i hvert fall ikke her, da bare girer hun seg opp! Nå har ikke jeg videre peiling på babyer, men dette har fungert veldig godt for oss:-) Og selv om det virker umulig å få til, så forandrer det seg plutselig over natten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Mi var veldig glad i å sove i vogna lenge! Helt til hun plutselig ikke ville sove der i det hele tatt...! Jeg hadde sett for meg at det ville være deilig å sove ute i vogna nå på sommeren, men den gang ei! Hun sovner ikke før vi har gått minst 20 min, og våkner i det øyeblikket vogna stopper! Ingen lisseknyting på veien her nei:-) Så nå sover hun bare inne i senga si! Stille og rolig, og ingen vind! (Hun liker ikke vind) Kanskje dere kan prøve å legge henne inne? På kvelden vil jeg anbefale å prøve det jeg skrev i det forige svaret mitt. Å ha en helt fast rutine, som gjøres i lite lys og med bare hvisking! Ingen tv eller radio, ingen forstyrrende forelder nr to som står og klirrer med oppvasken, samt rolige bevegelser. Og så i seng:-) Kos og nuss og nattinatt, så ut av rommet med mamma og pappa. Ingen nattasang eller eventyr, det funker i hvert fall ikke her, da bare girer hun seg opp! Nå har ikke jeg videre peiling på babyer, men dette har fungert veldig godt for oss:-) Og selv om det virker umulig å få til, så forandrer det seg plutselig over natten! Han (det er en gutt :-)) nekter å sove inne om dagen med mindre han blir lagt i vogna inne. Takk for begge svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Han (det er en gutt :-)) nekter å sove inne om dagen med mindre han blir lagt i vogna inne. Takk for begge svar! HAN, sorry:-) Nei, da har du et problem... Men du har en fordel jeg ikke har da, at du kan faktisk dra steder, det kan ikke jeg, for vi må være hjemme hos senga;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.