Gå til innhold

Når bytte bleiestørrelse?

Gjest mammamiaaa

Anbefalte innlegg

Gjest mammamiaaa

Har brukt Libero 3-6 kg en stund nå, og nå veier vesla 3.7 kg.

Men ser at neste størrelse er 7kg og oppover (husker ikke hvor mye).

Kan hun bruke 3-6 kg frem til hun nærmer seg 7 kg, eller bør hun begynne å bruke 7 kg snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Det merker du jo på bleia, om den sitter greit eller ikke. Det er ingen grunn til å bytte bleiestørrelse dersom du er fornøyd med hvordan den sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at bleiestørrelsene overlapper hverandre, så jeg vil tro du finner en størrelse mellom de to du nevner. (Det er en stund siden jeg hadde baby, men da het størrelsene noe sånt som new born, mini, midi, maxi, maxi+, large, X-large)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Sier som de andre - du merker selv om bleia blir for liten og/eller ikke holder på "varene".

Og bleien 3-6 kg. er vel angslagsvis ment å vare til 6 kg., skjønner derfor ikke helt hvorfor du allerede nå skulle vurdere å droppe den, når barnet veier 3,7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sånn finner du ut av det :)

Ikke se så mye på kiloene på pakken. Se heller mer på hvordan bleien er på småen. Er det begynt å bli stram sier det seg selv at den ikke passer lengre. Noen babyer kan jo være lang og tynn og smal rundt livet og andre kan være kort og rund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 3-6 kg på gutten vår til han var 5,5 kg. Det er også en mellomstørrelse på 5-8 kg. Den bruker vi nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Sier som de andre - du merker selv om bleia blir for liten og/eller ikke holder på "varene".

Og bleien 3-6 kg. er vel angslagsvis ment å vare til 6 kg., skjønner derfor ikke helt hvorfor du allerede nå skulle vurdere å droppe den, når barnet veier 3,7.

Øh jeg skrev feil, mente 5.7 kg :-) Vesla er 3 mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Øh jeg skrev feil, mente 5.7 kg :-) Vesla er 3 mnd nå.

Hehe, ok, da var det litt mer forståelelig :-).

Men uansett vil du nok merke det om ny størrelse er påkrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi stort sett bytta størrelse da hun hadde ca 2 kilo igjen til neste pakke... Men hun var rund og god, og trengte litt store bleier ;)

Nå har hun slutta, så vi kom aldri lenger enn til 10-16 kilos bleiene (Libero). Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk over på 5 - 8 bleiene før hun blei 5 kg, og de sitter MYE bedre! Jenta vår er tynn som en strek, så det var ikke problemet, men hun er så lang at bleiene blei for korte rett og slett! De nye bleiene går skikkelig oppover ryggen, og forhindrer derfor mye oftere at det "renner over"! Det er skikkelig god strikk i dem, og de er på alle måter mye bedre enn "nyfødtbleiene":-)

Kan du ikke kjøpe en pakke av dem neste gang da? Synes du de virker for store, så sparer du dem:-) Du vil jo trenge dem seinere uansett! Det er i hvert fall en helt annen bleieverden, når du bytter over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alltid byttet en god stund før kiloanvisingen har stemt. Up&Go 10-14 kilo har vi vel brukt siden hun var rundt 6-7 kilo tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Vi kjøper first price bleier. Mye billigere og bra kvalitet.

Libero er billig, jeg pleier å kjøpe største pakken på Coop, 46 stk i pakken,

pga jeg har Coopmedlemskap får jeg 10 kr i rabatt på bleier, så bleiepakken koster bare 14.90 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libero er billig, jeg pleier å kjøpe største pakken på Coop, 46 stk i pakken,

pga jeg har Coopmedlemskap får jeg 10 kr i rabatt på bleier, så bleiepakken koster bare 14.90 :-)

-er det mulig ?! Da jeg hadde bleieunger i forrige årtusen kosta bleiene ca 50,- for pakka tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-er det mulig ?! Da jeg hadde bleieunger i forrige årtusen kosta bleiene ca 50,- for pakka tror jeg!

De minste bleiene til Libero er ikke dyre. Altså 3-7 kg. men så fort en begynner å bli ferdig med babybleier blir de dyrere ja! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...