UlrikkeE Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Snuppa er 2 år og 7 mnd. Vi begynte så smått å gå uten bleie tirsdag ettermiddag. Nå har hun ikke hatt på bleie siden fredag ca kl 16 (da vi kom hjem fra bhg).. Altså, hun har bleie om natta da, men ikke på dagen. Hun har hatt ett uhell, det var på lørdag. Hun har ikke vært i sin egen bhg i dag, hun måtte være med meg på jobb, men jeg har ikke minnet henne på å gå på do siden lørdag, og hun gjør det på eget initiativ uten en eneste påminnelse. Kan vi definere det som at vi har slutta med bleie nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Da har hun sluttet Ett uhell siden fredag er jo ikke mye. Sommeren er en utrolig fin tid for bleieslutt. Vår yngste sluttet med dagbleie for nøyaktig ett år siden, men nattbleia er fremdeles på. Den er god og tung om morgenen Trusekjøp er noe småbarna elsker. Ta henne med og la henne velge noen selv, hvis dere ikke alt har gjort det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Da har hun sluttet Ett uhell siden fredag er jo ikke mye. Sommeren er en utrolig fin tid for bleieslutt. Vår yngste sluttet med dagbleie for nøyaktig ett år siden, men nattbleia er fremdeles på. Den er god og tung om morgenen Trusekjøp er noe småbarna elsker. Ta henne med og la henne velge noen selv, hvis dere ikke alt har gjort det Jeg kjøpte prinsesstruser på onsdag. Siden hun nå skal prøve seg i bhg uten bleie også, var vi innom ista og kjøpte flere. Da fikk hun velge selv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg kjøpte prinsesstruser på onsdag. Siden hun nå skal prøve seg i bhg uten bleie også, var vi innom ista og kjøpte flere. Da fikk hun velge selv Ja hun har definitivt sluttet med bleie. Så flink jente:-) Ikke bli overrasket om det blir en del uhell i barnehagen den første tiden. Begge mine sluttet da de var nøyaktig 2,5 år. Noen uhell var det hjemme de første dagene men plutselig var det helt over. Men i barnehagen var det ikke like lett. Spes storebror husker jeg hadde noen uhell der de to første ukene (nesten daglig tror jeg det var). Det hadde ingenting med at han ikke hadde kontroll over blæren, for det viste han jo hjemme at han hadde. Men i barnehagen er det så mye som skjer og i et mye større tempo enn hjemme. Så det var det med å _huske_ å gå på do:-) Veldig morsomt å følge barna gjennom denne prosessen. De blir jo plutselig så store:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Ja hun har definitivt sluttet med bleie. Så flink jente:-) Ikke bli overrasket om det blir en del uhell i barnehagen den første tiden. Begge mine sluttet da de var nøyaktig 2,5 år. Noen uhell var det hjemme de første dagene men plutselig var det helt over. Men i barnehagen var det ikke like lett. Spes storebror husker jeg hadde noen uhell der de to første ukene (nesten daglig tror jeg det var). Det hadde ingenting med at han ikke hadde kontroll over blæren, for det viste han jo hjemme at han hadde. Men i barnehagen er det så mye som skjer og i et mye større tempo enn hjemme. Så det var det med å _huske_ å gå på do:-) Veldig morsomt å følge barna gjennom denne prosessen. De blir jo plutselig så store:-) Hehe, ja - de blir store. Sambo reiste bort på søndag for en uke siden. I løpet av den uka som har gått nå har hun sluttet med både smokk (hadde den bare om natta, men allikevel) og bleie. Han kommer hjem på fredag - til ei snuppe som er mye større enn den han dro fra Er klar over at det kan bli uhell i bhg.. Det var derfor vi var og hamstret truser i dag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ja, det kan dere. Et og annet uhell må man alltid regne med, også selv om det er lenge siden bleieslutt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Du kan nok si at hun er sluttet nå ja. Tidlig er det også. Det tar nok ikke lang tid før nattbleia er av heller:-) Uroterapeuten mener forresten at det må gå 6 måneder før man kan si at barnet er tørt, men oftest vil det jo gå bra. Her i huset har storebror endelig slutta med nattbleia. Han er 9 1/2, så alle er ikke like raske. Men han slet for å bli tørr på dagtid også, og var helt ulik søskenene som var mer lik din :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.