Gå til innhold

Løy om kattunge hun fant

Else

Anbefalte innlegg

Vi fikk - etter evigheter med mas - katt i høst. Vi voksne er også glade i katter, så det var ikke så veldig vanskelig avgjørelse. Vår eldste er også 8, og vi har pratet mye om at pus ikke er noe leketøy men et levende vesen etc etc. Stort var da sjokket da pus i vinter plutselig var uten barter. På det tidspunktet var hun fremdeles innepus, så det var ikke snakk om å legge skylden på "slemme gutter" e.l. Det minste barnet vårt er for lite til å gjøre noe sånt, så det var ikke veldig vanskelig å finne synderen - som nektet plent! Hun har gjort mye rart og dumt med saks før også, men dette var det ikke snakk om at hun hadde gjort nei. Til slutt så sa vi at siden ingen hadde gjort det så var det tydeligvis noe i huset vårt som var for farlig for pus, så da måtte vi nok levere henne tilbake til de vi hadde kjøpt henne av - med mindre vi kunne finne årsaken da - og fjerne "faremomentet". Begge ungene grein og hylte, og til slutt - endelig kom sannheten frem. Den satt skikkelig langt inne. Ingen belønning her i gården, men pus er hos oss fremdeles, og bartene har vokst ut igjen. Tror aldri det skjer igjen nei...

''Ingen belønning her i gården, men pus er hos oss fremdeles, og bartene har vokst ut igjen''

Men hun fikk jo belønning for å snakke sant....? Dere beholdt jo katten. Straffen hadde jo vært å gjennomføre det dere truet med OM sanheten ikke kom på bordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, barn er smart. Nå belønner du henne for å trekke tilbake en løgn. Smart, da drar hun er ny løgn neste gang hun vil til lekeland.

Jeg belønnet for å snakke sant. Jeg ga tilbudet før jeg visste hun løy.

Og det med lekeland var ikke noe jeg tok ut av intet. Vi skulle egentlig ha gått der dagen etter.

Det jeg _egentlig_ lurte på, var om husarrest noen timer den dagen var nok straff for å stjele en kattunge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...