laban Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Scene igår kveld: Junior forsøker triks nr. 46 for å forlenge distansen mellom stua og badet og dermed utsette sengetiden: Stopper foran det store speilet ved trappa og skjærer grimaser til seg selv. Deretter begynner han å studere halsen sin, kjenner godt på den og sier til meg i seriøst interessert tonefall at han kan føle at "røret" går over i en kule. Som lærerbarn husker jeg svært godt hvordan jeg trakk ut leggetiden ved hjelp av spørsmål som krevde pedagogiske utredninger (faren min gikk på den når han en sjelden gang hadde leggeansvaret, men ikke mamma, merkelig nok), så jeg lar meg ikke lure, men svarer ultrakort noe sånt som "bla bla adamseple bla bla helt normalt". Han virker fornøyd med svaret, retter blikket mot meg, og fyrer av oppfølgingsspørsmålet: "Og hvor er Eva-eplet, da?" Han har i hvert fall fått med seg visse likestillingsprinsipper... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hehe, noe har visst gått inn! :-). Femåringen min har av en eller annen grunn vanskelig for å skille Jesus på korset og Julius i Kristiansand. Har blitt noen morsomme historier av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hehe, noe har visst gått inn! :-). Femåringen min har av en eller annen grunn vanskelig for å skille Jesus på korset og Julius i Kristiansand. Har blitt noen morsomme historier av det. Herlig! Jeg ser for meg både Jesus som svinger seg fra tre til tre, og Julius på korset... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Veldig kreativt! Men hva svarte du? (Jeg lurte nemlig også en gang i tiden på hvor Eva-eplet var, men jeg ble i grunnen bare stirret i senk av en sliten mamma...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Hehe, noe har visst gått inn! :-). Femåringen min har av en eller annen grunn vanskelig for å skille Jesus på korset og Julius i Kristiansand. Har blitt noen morsomme historier av det. Kan tenke meg det... :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 *he he* Jeg tenkte forresten på gutten din da jeg så Torres score på søndag! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 He, he - kuult! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Herlig! Jeg ser for meg både Jesus som svinger seg fra tre til tre, og Julius på korset... ;-) *LOL* Sist vi var innom en gammel kirke spurte han høyt om det var der Julius skulle henge, og pekte på korset over alteret. Lurer på om han så for seg Julius svinge seg fra korset eller hva. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Veldig kreativt! Men hva svarte du? (Jeg lurte nemlig også en gang i tiden på hvor Eva-eplet var, men jeg ble i grunnen bare stirret i senk av en sliten mamma...) I tråd med prinsippet om å unngå lange diskusjoner etter sengetid, svarte jeg bare at vi ikke har noe. Han kommer ikke i stemmeskiftet før om noen år, så vi rekker nok å gå gjennom den anatomiske siden av saken, på dagtid. Jeg forbinder Evas eple mer med Edens hage, men det blir under et annet fag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 *he he* Jeg tenkte forresten på gutten din da jeg så Torres score på søndag! :-) Hyggelig. Han fikk sin egen "hale" i denne tråden her: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3912845 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 *LOL* Sist vi var innom en gammel kirke spurte han høyt om det var der Julius skulle henge, og pekte på korset over alteret. Lurer på om han så for seg Julius svinge seg fra korset eller hva. Personlig synes jeg ikke sammenblandingen er så veldig ille, jeg da! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 I tråd med prinsippet om å unngå lange diskusjoner etter sengetid, svarte jeg bare at vi ikke har noe. Han kommer ikke i stemmeskiftet før om noen år, så vi rekker nok å gå gjennom den anatomiske siden av saken, på dagtid. Jeg forbinder Evas eple mer med Edens hage, men det blir under et annet fag... Jeg husker at jeg trodde det måtte være puppene, jeg da, men jeg har heldigvis fått en viss mengde lærdom etter det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Personlig synes jeg ikke sammenblandingen er så veldig ille, jeg da! :-) Ikke jeg heller, men enkelte kunne kanskje føle seg litt støtt på Jesu' vegne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Ikke jeg heller, men enkelte kunne kanskje føle seg litt støtt på Jesu' vegne Tja, kanskje noen i dyreparken også?! He-he... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Tja, kanskje noen i dyreparken også?! He-he... *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hyggelig. Han fikk sin egen "hale" i denne tråden her: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3912845 *S* Leste den nå. Min er helt motsatt - han kom hjem fra en kompis i pausen mellom 1. og 2. omgang, og var lettere oppgitt over at både mor og far var helt enige om at det nå var EM-finalen som gjaldt for bruk av TV'n! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 *hihi* Kjempebra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 He he, ja det gjelder å prøve seg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Artig liten kar den sønnen din 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mozella Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 *flirer* Minner meg om en episode fra to år tilbake. Min egen lille åtteåring og hennes venninne, et år eldre sitter og diskutere seriøst puberteten, og dens plager, for dette har de hørt om på skolen. Plutselig ser datteren min inntrengende på meg og sier:" Du mamma, hvorfor kommer guttene i pupperteten, de skal jo ikke få pupper!" Fikk litt problemer med å holde meg alvorlig, før jeg fikk tatt meg inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.