Gå til innhold

Sminke

kosemor

Anbefalte innlegg

Temaet har sikkert vært diskutert her før men....

- hvilke regler har dere for sminke. Når er det greit at jentene får begynne å sminke seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt når jeg synes det er greit jeg, men jeg visste at det ikke var greit da 9 åringen skulle på skoleavslutning nå i sommer og kom sminket og klar 3 minutter før vi måtte dra...

For å si det sånn..ho kom seg raskt inn på badet igjen :-)

Ellers har jeg ei på 12, men ho har ikke begynt å tenke på sminke ennå.

Jeg selv begynte å sminke meg etter jeg rundet 30, men det er vel ikke helt det vanlige det heller :-)

Vil tro rundt oppstart på ungdomsskolen eller noe jeg, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

7-åringen min elsker å ha på lipgloss med litt farge, og det er greit. Det "spises" opp før hun er utenfor døra, liksom. Annen sminke er KUN for hjemmebruk når man kler seg ut.

Jeg tenker at det er når de kommer på ungdomsskolen at det med sminke begynner å bli aktuelt, men jeg kan muligens blir nødt til å svelge en kamel der. Det kommer helst an på hva slags vennekrets ungene har, kanskje, er de mye sammen med eldre folk begynner de muligens tidligere?

Tviler på at jeg vil lage noe stort rabalder om hun vil sminke øynene pent når hun går i 6.-7. klasse, men jeg kommer ALDRI til å godta at hun sminker seg som en hore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Velg dine kamper med omhu.

Min tenåring begynte med sminke sånn rundt 5. - 6. klasse (jeg husker det ikke helt nøyaktig.) Jeg har ikke tatt noen krig på dette. Det finnes viktigere ting å slåss om for meg.

Det jeg gjorde, i håp om å få lært henne å sminke seg pent, var å ta henne med på noen slike Oriflame-parties hvor de samtidig hadde sminkekurs, og gå i parfymerier og spørre etter slike "sminketimer" (jeg husker aldri hva det egentlig heter). Der har hun fått mange tips og gode råd, og jeg syns det har virket.

En del av jentene i klassen ser ut som om de kunne gått rett inn på rollelisten i serien "Uhu" - helt svarte rundt øynene. Min tenåring har ikke vært der ennå, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Den eldste begynte med litt mascara da hun var 12 år. Nå er hun snart 13, og bruker fremdeles mascara bare av og til. Jeg synes det er helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...