Gå til innhold

Stikkpiller til babyer

Gjest I am from Barcelona, I know nothing...

Anbefalte innlegg

Gjest I am from Barcelona, I know nothing...

Hvordan gis de? Jeg gav til babyen min i stad pga feber, men usikker om jeg gjorde det rett da. Kapselen så veldig "tørr" ut og vanskelig å føre inn, så jeg tok på vaselin og trykte den inn til den "forsvant" fra syne....

Gjorde jeg det riktig? Kan man ha vaselin på eller hemmer det effekten?

Og hvor langt inn skal den? Den kom sikkert bare rett innenfor rumpehullet, akkurat nok til at den "forsvant" inn...

Hvordan absorberes den, skjer det fort? Tenker litt på om hun får luft i magen at hun ikke får den ut pga "proppen" som tabletten er....

jaja rare spørsmål, men jeg er førstegangsfødende og vet ingenting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg pleide å gni den litt mellom fingrene, slik at voksen utenpå blir litt myk. Deretter la jeg babyen/barnet på ryggen, bøyde beina og holdt dem opp, og dyttet stikkpillen inn (den skal helst inn med den butte enden først), til den forsvant.

Den virker vek slik at voksen smelter pga kroppsvarmen, og så tas medisinen opp direkte i endetarmen, og går over i blodet. Stikkpiller pleier å virke veldig fort, i løpet av en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier gni dem inn med litt rompekrem. Etter hvert som de bli litt eldre er de flinke til å knipe rompa og dytte dem ut igjen, he, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Manuel from Barcelona

Jeg pleide å gni den litt mellom fingrene, slik at voksen utenpå blir litt myk. Deretter la jeg babyen/barnet på ryggen, bøyde beina og holdt dem opp, og dyttet stikkpillen inn (den skal helst inn med den butte enden først), til den forsvant.

Den virker vek slik at voksen smelter pga kroppsvarmen, og så tas medisinen opp direkte i endetarmen, og går over i blodet. Stikkpiller pleier å virke veldig fort, i løpet av en halvtime.

Hun sovnet tidligere denne kvelden jeg gav henne stikkpiller, sov faktisk i fem timer, før hun våknet og ville ha mer pupp, og sov fem timer til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde det helt riktig.

Voksen på stikkpillene smelter ganske fort i stumpen, og virkestoffet tas opp via slimhinnene i anus og i blodet.

Lufta kommer ut uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...