AAA Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ja, det er merkelige greier. Vi er i hvert fall veldig fornøyde med hytteferie. Og når det gjelder selskap, kan man jo invitere med seg noen dit, hvis man vil ha flere å være sammen med. Vi har gjester i flere omganger i løpet av en ferie, plotter det inn så vi får både sosial tid og alenetid, og ungene får noen å leke med. Når det gjelder opplevelser, ser jeg at ungene får opplevelser på et helt annet nivå på hytta. De koser seg med å leke i vannet, lage spretterter og pil og bue, spikke barkebåter, sove i telt ved siden av hytta, lage pinnebrød på grillen, picnic på pledd og sånne ting. Det må jo ikke være store og fancy ting for at unger skal få opplevelser. I våre dager er det snarere motsatt. Jeg er enig i det. Selv om vi faktisk ikke har hytte, og jeg heller ikke kunne tenkt meg å eie en, jeg har evig nok med ansvaret for hus og hage. Jeg skulle gjerne sett at ungene mine hadde hatt et fast sted de forbandt med ferie, slik jeg selv hadde da jeg var liten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enslig mor til ei jente Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ja, selv om jeg er født & oppvokst inne i landet, har jeg blitt mest glad i sjøen selv om sommeren, og vi har gode muligheter til båt- og strandliv ved hytta. :-) *krysser fingrene for godvær* Ble kjempeglad da jeg så så mange svar på spøprsmålet mitt, men så skuffa når jeg leste de fleste svarene, hva har dine svar med mitt spørsmål å gjøre??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ble kjempeglad da jeg så så mange svar på spøprsmålet mitt, men så skuffa når jeg leste de fleste svarene, hva har dine svar med mitt spørsmål å gjøre??? Ja da får du rette baker for smed og legge dette svaret ditt under dem som begynte å skjære ut med hyttekommentarer da. Makan! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ble kjempeglad da jeg så så mange svar på spøprsmålet mitt, men så skuffa når jeg leste de fleste svarene, hva har dine svar med mitt spørsmål å gjøre??? Jeg har litt mistanker til at du faktisk ikke er trådstarter. Jeg er blitt litt mistenksom etter at jeg hadde en opplevelse med noe surt oppgulp i en tråd i går som faktisk ikke kom fra rette vedkommende men var samme nick. Du har fått masse positiv respons og minner fra folk som "bare er på hytta" i sommer. Du burde glede deg over det du har og lære barnet ditt det samme. Selv gikk jeg å snublet i dørstokken hele sommeren, uten at jeg synest at det var så trist, det var nok mest trist for min mor som gjerne ville ta oss med på ferie, men ikke hadde råd. Tråder sklir ut her på dol, tåler man ikke det kan man faktisk ikke ha så mange bekymringer i livet. Jeg hadde ikke giddet og vært her om det oppfattes plagsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg har litt mistanker til at du faktisk ikke er trådstarter. Jeg er blitt litt mistenksom etter at jeg hadde en opplevelse med noe surt oppgulp i en tråd i går som faktisk ikke kom fra rette vedkommende men var samme nick. Du har fått masse positiv respons og minner fra folk som "bare er på hytta" i sommer. Du burde glede deg over det du har og lære barnet ditt det samme. Selv gikk jeg å snublet i dørstokken hele sommeren, uten at jeg synest at det var så trist, det var nok mest trist for min mor som gjerne ville ta oss med på ferie, men ikke hadde råd. Tråder sklir ut her på dol, tåler man ikke det kan man faktisk ikke ha så mange bekymringer i livet. Jeg hadde ikke giddet og vært her om det oppfattes plagsomt. Bra svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også alenemamma Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Vi har akkurat kommet hjem fra bondegårdsferie for enslige foreldre, arrangert av Unnis aktivitetsferier. Det var kjempekoselig! http://www.unnis-aktivitetsferie.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Nå vet eg ikkje kor dere bor. Men eg har tatt med sønnen min to ganger til Skagen, det er helt knall ! Første gang så kjørte vi "bil" fra vestlandet til Kristiansand, deretter videre til Gøteborg og ferje til Fredrikshavn, så kjørte vi bil til Skagen (ca. 30-45 min.). Tok inn på "rom til leie" og koste oss klugg ihjel, det var første ferien i lag på åtte år. Totalt budsjett for åtte dager var kr. 9013.- Sommeren 2006 var vi enda lurere (mer kjent) og kjørte "bilen" fra vestlandet til Kristiansand (parkerte den i ei bakgate) og tok Masterferries til Hanstholm (79.- pr. person), buss/tog derfra til Skagen og rom til leie (fra 250-400.- pr. rom/pr.døgn). Vi kjøpte ferske rundstykker og iskald melk hos bakeren, og oppskjært skinke hos slakteren og spiste frokost på rommet. Middager spiste vi på restaurandt før klokka 1600 (halv pris). Vi leigde sykkel hele tiden, både to vanlige og tandem. Var borte ca. 14-15 dager. Anbefales på det varmeste, rolig, sosialt og barnevennlig. http://www.fc-turistbusser.no/bildearkiv/skagen.jpg http://www.iccs-06.hum.aau.dk/images/skagen.jpg http://www.skagenguide.dk/gb/start.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg har akkurat hatt med Billa (5 år) en uke til Bulgaria, og om to uker reiser til vil Danmark der vi har leid hus med to andre familier med samboende foreldre - så da blir vi fem voksne og fire barn. Mao, jeg var alene denne uken, og blir femte hjul på vognen den uken. Litt kjipt med påminnelsene om alt man ikke er... Men det går greit - har lest masse da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ja, det er merkelige greier. Vi er i hvert fall veldig fornøyde med hytteferie. Og når det gjelder selskap, kan man jo invitere med seg noen dit, hvis man vil ha flere å være sammen med. Vi har gjester i flere omganger i løpet av en ferie, plotter det inn så vi får både sosial tid og alenetid, og ungene får noen å leke med. Når det gjelder opplevelser, ser jeg at ungene får opplevelser på et helt annet nivå på hytta. De koser seg med å leke i vannet, lage spretterter og pil og bue, spikke barkebåter, sove i telt ved siden av hytta, lage pinnebrød på grillen, picnic på pledd og sånne ting. Det må jo ikke være store og fancy ting for at unger skal få opplevelser. I våre dager er det snarere motsatt. ''Når det gjelder opplevelser, ser jeg at ungene får opplevelser på et helt annet nivå på hytta. De koser seg med å leke i vannet, lage spretterter og pil og bue, spikke barkebåter, sove i telt ved siden av hytta, lage pinnebrød på grillen, picnic på pledd og sånne ting.'' Alt dette er faktisk litt annerledes når det bare er ett barn og en voksen - enn flere barn/voksne... Det kunne ikke falle meg inn å reise alene på hytta med Billa nå - vi hadde kjedet oss i hjel begge to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 ''Når det gjelder opplevelser, ser jeg at ungene får opplevelser på et helt annet nivå på hytta. De koser seg med å leke i vannet, lage spretterter og pil og bue, spikke barkebåter, sove i telt ved siden av hytta, lage pinnebrød på grillen, picnic på pledd og sånne ting.'' Alt dette er faktisk litt annerledes når det bare er ett barn og en voksen - enn flere barn/voksne... Det kunne ikke falle meg inn å reise alene på hytta med Billa nå - vi hadde kjedet oss i hjel begge to. Det skjønner jeg godt, men som jeg også skrev: det går an å avtale å dra sammen med noen. Vi har mye besøk på hytta, og jeg har dratt ditt med venninner med barn flere ganger. Fint for både voksne og barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei - nå er ikke jeg alene med barn, men vi har da i alle år tatt med barna på hytta - den samme hytta som jeg selv var på hele sommerferien i alle år som liten, og under oppveksten. Er det virkelig blitt sånn nå at det er "for dårlig" å "bare" være på hytta i ferien? Så utrolig synd det er i såfall..... Man kan jo finne på en masse gøy på hytta da :-) - litt avhengig av hvor denne befinner seg. Neida, jeg tror mest det er vi foreldre som er redd ungene skal falle utenfor i august når de kommer tilbake på skolen og snakker om hva de har gjort i sommer. I fjor før sommeren hadde de snakket om hva de skulle om sommeren i klassen til poden og da jeg spurte hva de andre skulle var svaret:"De fleste skulle på hytta". ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ungene og jeg er i skrivende stund på vei hjem fra dette opplegget: http://www.finn.no/finn/travel/theme/object?finnkode=12872411&sid=xz5cabw62dD326187 Vi har hatt knallfine dager, og både ungene og jeg har fått nye, hyggelige venner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Vi reiser også på hytta, det er det mange som gjør. Ser ikke at det skal være så stusselig. Jeg synes heller ikke det er stusslig, men kan se for meg at jeg ville hatt fantasier om å drukne den ene ungen med den andre etter to uker sammenhengende regn på hytta uten andre mennesker enn oss tre og med kontinuerlig 3. verdenskrigstemning mellom ungene... Det er kjempekoselig å være på hytta, men jeg ville vært avhengig av å alliere meg med en eller flere andre familier for å komme på besøk til oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no nick heute abend Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ungene og jeg er i skrivende stund på vei hjem fra dette opplegget: http://www.finn.no/finn/travel/theme/object?finnkode=12872411&sid=xz5cabw62dD326187 Vi har hatt knallfine dager, og både ungene og jeg har fått nye, hyggelige venner. Sikkert kos dette, men for meg og ungene ville det blitt for dyrt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Mange er hjemme eller på hytta i sommerferien for så å ta en sydentur senere. Det er utrolig mange som tar fri barna fra skolen og reiser på ferie utenom feriene. Det er egentlig ganske greit for de som ikke kan reise til syden for det blir ikke det store samtaleemnet og noe "alle" gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg har akkurat hatt med Billa (5 år) en uke til Bulgaria, og om to uker reiser til vil Danmark der vi har leid hus med to andre familier med samboende foreldre - så da blir vi fem voksne og fire barn. Mao, jeg var alene denne uken, og blir femte hjul på vognen den uken. Litt kjipt med påminnelsene om alt man ikke er... Men det går greit - har lest masse da Psst! Jeg blir alene med Squishy fra den 12. og fram til den 19. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Psst! Jeg blir alene med Squishy fra den 12. og fram til den 19. Typisk - da er jo Billa på ferie med faren.... Men vi kan jo treffes et eller annet sted for det om du vil 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det skjønner jeg godt, men som jeg også skrev: det går an å avtale å dra sammen med noen. Vi har mye besøk på hytta, og jeg har dratt ditt med venninner med barn flere ganger. Fint for både voksne og barn. Problemet er at i fellesferien reiser gjerne alle med familiene sine - så da er man avhengig av flere aleneforeldre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Misunner deg:-) Hadde jeg også gjort dersom jeg skulle ligge i telt i nord-Norge. Hva har det egentlig blitt til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ungene og jeg er i skrivende stund på vei hjem fra dette opplegget: http://www.finn.no/finn/travel/theme/object?finnkode=12872411&sid=xz5cabw62dD326187 Vi har hatt knallfine dager, og både ungene og jeg har fått nye, hyggelige venner. Hvor gamle var barna som var med på dette, sånn ca.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.