Gå til innhold

Ferietur og enslige foreldre

Gjest enslig mor til ei jente

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Hvor gamle var barna som var med på dette, sånn ca.?

Yngste var vel 3, men de var ikke med på noe opplegg. Datra mi og en til på 4 var de yngste som var aktivisert. De eldste som var med var ei på 12 og tre på 14. Guttungen min på 9 hadde massevis med lekekamerater av begge kjønn på samme alder +/- et par år begge veier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Persille1365381127

6

• mariaflyfly

4

• Glimtipper

4

Typisk - da er jo Billa på ferie med faren....

Men vi kan jo treffes et eller annet sted for det om du vil :)

Søren og. Jeg som tenkte Squishy kunne øve seg på å ikke dytte eller slå andre barn på Billa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Søren og. Jeg som tenkte Squishy kunne øve seg på å ikke dytte eller slå andre barn på Billa ;)

Ja, hun elsker jo å være prøvekanin på sånt :)

Vi er tilbake i august da - så vi kan ta en playdate da om du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun elsker jo å være prøvekanin på sånt :)

Vi er tilbake i august da - så vi kan ta en playdate da om du vil :)

Jeg er oppe i nord fram til den 27. juli. Litt ute i august flytter jeg. Når i august er dere hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg er oppe i nord fram til den 27. juli. Litt ute i august flytter jeg. Når i august er dere hjemme?

Vi kommer vel hjem første uken, men er borte den helgen (fra 7. august).

kan du ikke bare gi meg en pling når du kommer hjem - og så tar vi det derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer vel hjem første uken, men er borte den helgen (fra 7. august).

kan du ikke bare gi meg en pling når du kommer hjem - og så tar vi det derfra?

Jeg gjør så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hadde jeg også gjort dersom jeg skulle ligge i telt i nord-Norge. :P

Hva har det egentlig blitt til? ;)

Jeg skal ikke ligge i telt;o) Jeg skal ikke en gang bli med på den lange kjøreturen oppover. Hurra;o)))

Vi har hatt en fin ferie så langt i seilbåten og på hytta, har akkurat kommet hjem. Skal vaske klær, betale et par regninger og så drar jeg tilbake til hytta i morgen, mens de andre drar på sin strabasiøse ferd mot nord.

Jeg drar til Nord-Norge med fly på tirsdag for å bli med på det siste treffet og da er de andre ferdige med å sove i telt og når jeg kommer skal vi bo i rorbu.

Det ble altså en lykkelig løsning til slutt:-)

Han får levd ut teltdrømmen og jeg får enda flere dager på hytta. Hærrrlig:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Nå har ikke vi hytte, men jeg har notert meg det samme: Mange har en nærmest unnskyldende tone når man snakker om ferieplaner og de sier at de skal "bare på hytta." Jeg har aldri forstått hvorfor, det er da ikke "bare" å ha ferie på hytta! Har vi virkelig blitt så bortskjemte i dette landet at det må være taxfreepose involvert for at man skal kunne kalle det ferie?

Lenge siden denne tråden oppsto, men vil bare si at vi, som ikke har hytte og aldri kommer til å ha råd til hytte, synes det virker som det "å ha vært på hytta" er det som er "status", ikke sydenferier. Eller rettere sagt: sydenferie gir en slags status dersom de kommer i tillegg til hytteopphold, ikke som eneste ferieform.

Og sydenferie er jo heller ikke noe rikmannstegn, akkurat. De som har hytte kunne enten brukt pengene på syden i stedet, og dersom argumentet er "men på hytta er alt gratis", så har de i så fall en nedbetalt hytte, og da hadde de glatt finansiert sydenturene i år fremover dersom de valgte bort hytte og brukte pengene på sydenturer osv.

Ikke stor sak, men vi får nemlig stadig kommentarer a la: "har dere virkelig råd til å være treeeeee uker i syden" - når sannheten er at den selvkomponerte og selv-sammensatte reisen vår, som stort sett aldri koster mer enn 20000 (reise og bosted), er det eneste vi tar oss råd til av ferieopphold i løpet av året.

Hadde ikke hjulpet å sette de pengene i ei hytte, akkurat. Ikke rare hytta vi hadde fått for 20000 pr år i låne-nedbetaling.

(Litt oppildnet akkurat nå fordi vi skal hente dyret vårt hos noen venner i morgen, og vet at vi kommer til å få den "skjønner ikke at dere tar dere råd til...." - kommentaren. Og disse har to flotte, nedbetalte hytter, nemlig....Bortsett fra litt liten forståelse for vår situasjon, så er det gode som gull, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...