Spirello Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Kom til å tenke på nå at poden min ikke har vært på helsestasjonen siden han var 16 mnd. og tok MMR-vaksina han! Han er tre år nå.... Er det ikke noe i mellom, eller kommer det innkalling nå? Har ikke tenkt noe over det siden han utvikler seg normalt, og er frisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 I vår kommune er det 15 måneders kontroll med MMR, og så er det 2-års kontroll, 4-års kontroll og 5-års/førskolekontroll. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solami Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vi har også kontroll når de er 2 år før 4-årskontrollen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 I Oslo er det ofte at det ikke er verken 2-årskontroll eller andre innkallinger så lenge det ikke trengs pga. vaksineprogrammet. De har ikke kapasitet til andre enn dem med spesielle behov, mellom vaksinene. Men det kan variere fra bydel til bydel (jeg påstår mao. ikke at alle som har vært på 2-årskontroll i Oslo, har barn med spesielle behov). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 I Oslo er det ofte at det ikke er verken 2-årskontroll eller andre innkallinger så lenge det ikke trengs pga. vaksineprogrammet. De har ikke kapasitet til andre enn dem med spesielle behov, mellom vaksinene. Men det kan variere fra bydel til bydel (jeg påstår mao. ikke at alle som har vært på 2-årskontroll i Oslo, har barn med spesielle behov). Fniiiiiz..... Det er godt du garderer deg. ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Fniiiiiz..... Det er godt du garderer deg. ;-D Hehe, tenkte det samme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Fniiiiiz..... Det er godt du garderer deg. ;-D Ja, noe har man lært :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ja, noe har man lært :-)) *hi hi* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Våre har vært på 2 års-kontroll når de har vært ca 2,5 år. Jeg tror snuppa på nesten 3 år var 2 år og 4 mnd da hun var. Neste kontroll for hennes del er når hun er ca 4,5 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hos oss er det 2-års kontroll, 4-års kontroll og førskolekontroll. De to første må man bestille time til selv. Den siste får vi innkallelse til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det varierer fra kommune til kommune hvor ofte de tar inn småbarna. I min kommune er det 16 mndr, 4 år og 5 år(skolestartkontroll) ved 3 år skal de til tannlegen for første gang. Husker jeg syntes det var litt snodig etter å ha blitt tett oppfulgt under hele spedbarnsperioden, og så skulle vi ikke på helsestasjonen på årevis ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 I kommunen vi bor foregår 2-årskontrollen i samarbeid med barnehagen for barn som er i barnehage. Dvs. barnet observeres i barnehagen som gir rapport til helsesøster. Helsesøster tar kontakt med foreldrene om det er noe. Man kan i tillegg velge å ha time hos helsesøster som formidler resultatene. Barn som ikke går i barnehage får innkalling til kontroll på helsestasjonen. Vil en ikke at barnet skal sjekkes av barnehage, er det bare å gi beskjed, så blir også barnehagebarn innkalt til helsestasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.