Gå til innhold

Kontroll på helsestasjon?

Spirello

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på nå at poden min ikke har vært på helsestasjonen siden han var 16 mnd. og tok MMR-vaksina han! Han er tre år nå.... Er det ikke noe i mellom, eller kommer det innkalling nå? Har ikke tenkt noe over det siden han utvikler seg normalt, og er frisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vår kommune er det 15 måneders kontroll med MMR, og så er det 2-års kontroll, 4-års kontroll og 5-års/førskolekontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det ofte at det ikke er verken 2-årskontroll eller andre innkallinger så lenge det ikke trengs pga. vaksineprogrammet. De har ikke kapasitet til andre enn dem med spesielle behov, mellom vaksinene.

Men det kan variere fra bydel til bydel (jeg påstår mao. ikke at alle som har vært på 2-årskontroll i Oslo, har barn med spesielle behov).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det ofte at det ikke er verken 2-årskontroll eller andre innkallinger så lenge det ikke trengs pga. vaksineprogrammet. De har ikke kapasitet til andre enn dem med spesielle behov, mellom vaksinene.

Men det kan variere fra bydel til bydel (jeg påstår mao. ikke at alle som har vært på 2-årskontroll i Oslo, har barn med spesielle behov).

Fniiiiiz.....

Det er godt du garderer deg.

;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Våre har vært på 2 års-kontroll når de har vært ca 2,5 år. Jeg tror snuppa på nesten 3 år var 2 år og 4 mnd da hun var. Neste kontroll for hennes del er når hun er ca 4,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det 2-års kontroll, 4-års kontroll og førskolekontroll.

De to første må man bestille time til selv. Den siste får vi innkallelse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra kommune til kommune hvor ofte de tar inn småbarna.

I min kommune er det 16 mndr, 4 år og 5 år(skolestartkontroll)

ved 3 år skal de til tannlegen for første gang.

Husker jeg syntes det var litt snodig etter å ha blitt tett oppfulgt under hele spedbarnsperioden, og så skulle vi ikke på helsestasjonen på årevis ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommunen vi bor foregår 2-årskontrollen i samarbeid med barnehagen for barn som er i barnehage. Dvs. barnet observeres i barnehagen som gir rapport til helsesøster. Helsesøster tar kontakt med foreldrene om det er noe. Man kan i tillegg velge å ha time hos helsesøster som formidler resultatene.

Barn som ikke går i barnehage får innkalling til kontroll på helsestasjonen.

Vil en ikke at barnet skal sjekkes av barnehage, er det bare å gi beskjed, så blir også barnehagebarn innkalt til helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...