Gå til innhold

Skolesekk

Gjest sakkosekken

Anbefalte innlegg

Gjest sakkosekken

Hei,

har en forventningsfull 6-åring som snart skal begynne på skolen i Oslo. Nå skal vi på ferie nesten helt frem til skolestart. Vet dere når de begynner å selge skolesekker og hvor man kjøper dem (sportsbutikk eller bokhandel eller leketøysbutikk......). Han må jo være med å velge ut, men jeg vil kun la ham velge mellom sekker som er gode å ha på ryggen. Noen anbefalinger?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Fikk ikke linket direkte til skolesekkene.

Men ligger under sekker/bæremeiser, sekker, skolesekker. Vi har da XO20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi kjøpte Bergans i fjor og har vært godt fornøyd med den.

Finnes ellers mange tråder om skolesekker her, hvis du søker vil du se at noen anbefaler noe som heter Beckmanns elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Her har de begynt og selge allerede i bokhandler, sportsbutikk og butikker som fører vesker og sekker.

Vi kjøpte Bergans til førsteklassingen vår i fjor, og er veldig fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sakkosekken

Vi kjøpte bergans til vår førsteklassing i fjor sommer. Vi kjøpte den i sportsforretning.

Vi og gutten har vært veldig fornøyd med denne sekken. God å ha på ryggen, også til turer med litt tungt i sekken.

Her er årets modeller.

http://bergans.no/sider/start_produkter.asp

HEi,

takk for linken:-) Mange fine sekker for 1. klassinger der! Min sønn er "dessverre" veldig høy - alt 135 cm. Da må vi vel se på sekker for 4.-7- klasse - de var ikke like fargerike, dessverre. MEN - det viktigste er jo at de sitter godt på ryggen!

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvor dere kjøper dem, så vil jeg anbefale en sekk som har lokk - og ikke bare glidelås.

I tillegg bør den, som du også sier, sittte godt på ryggen og være passe lang til gutten.

Fastmontert regntrekk er også kjekt.

Reflekser like så.

Mitt inntrykk er at mange av skolesekkene som selges nå er vanvittig fulle av unødvendig dill dall, og med grusomt design.

Håper dette retter seg snart!

(Sånn, så fikk jeg sagt det også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

HEi,

takk for linken:-) Mange fine sekker for 1. klassinger der! Min sønn er "dessverre" veldig høy - alt 135 cm. Da må vi vel se på sekker for 4.-7- klasse - de var ikke like fargerike, dessverre. MEN - det viktigste er jo at de sitter godt på ryggen!

Takk

Sier du det! Det tenke jeg ikke på, men det forklarer jo hvorfor Troll sekken vi prøvde stoppet midt på ryggen.

*klaske panne*

Takk for tips! Utrolig hva man finner ut av på DOL:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor dere kjøper dem, så vil jeg anbefale en sekk som har lokk - og ikke bare glidelås.

I tillegg bør den, som du også sier, sittte godt på ryggen og være passe lang til gutten.

Fastmontert regntrekk er også kjekt.

Reflekser like så.

Mitt inntrykk er at mange av skolesekkene som selges nå er vanvittig fulle av unødvendig dill dall, og med grusomt design.

Håper dette retter seg snart!

(Sånn, så fikk jeg sagt det også.)

Hvorfor lokk?

Det lurer jeg på, siden vi er dritfornøyd med Bergans uten lokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

[quote name=Shira :o)' timestamp='1215074328' post='3914646]

Her har de begynt og selge allerede i bokhandler, sportsbutikk og butikker som fører vesker og sekker.

Vi kjøpte Bergans til førsteklassingen vår i fjor, og er veldig fornøyde.

Jeg heller veldig til Bergans fordi vi har hatt Berganssekk i barnehagen i 4 år og den er like fin og fordi Bergans har et ganske rolig design som man kan orke å ha mer enn ett år.

Er ikke sikkert at slimmonster og flammer er like tøft om et år eller to...

Men så var det dette med lokk da... Hva mener du? Har det vært et savn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

Vi kjøpte Bergans i fjor og har vært godt fornøyd med den.

Finnes ellers mange tråder om skolesekker her, hvis du søker vil du se at noen anbefaler noe som heter Beckmanns elns.

Jeg heller veldig til Bergans fordi vi har hatt Berganssekk i barnehagen i 4 år og den er like fin og fordi Bergans har et ganske rolig design som man kan orke å ha mer enn ett år. Er ikke sikkert at slimmonster og flammer er like tøft om et år eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg heller veldig til Bergans fordi vi har hatt Berganssekk i barnehagen i 4 år og den er like fin og fordi Bergans har et ganske rolig design som man kan orke å ha mer enn ett år.

''Men så var det dette med lokk da... Hva mener du? Har det vært et savn?''

Tror det er lokk på guttungen sin jeg. Hm, nå ble jeg usikker, men all den tid at jeg ikke vet, så har det ikke vært noe savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Sønnen vår har også hatt bergans dette året.

Vi har absolutt ikke savnet noe lokk på den sekken. Har vært kjempefornøyd med sekken, både vi voksne og gutten selv som bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1215109833' post='3914968]

Hvorfor lokk?

Sikkert fordi det er kjappere at en glidelås går i stykker enn den snøreanordningen som finnes på lokkransler - pluss at lokket gir bedre beskyttelse mot regn og snø enn "bare" glidelås (med mindre man har trekk på, selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1215109833' post='3914968]

Hvorfor lokk?

Fordi det, for de minste, er lettere å ha over ett lokk enn å lukke en glidelås skikkelig.

For mine, som går hjem fra skolen nesten hver dag, hadde det vært katastrofalt (!) og ikke hatt lokk på sekken.

Dessuten er lokket kjekt til å legge jakke, bukse etc. under hvis sekken er full.

Og i lokket er det regntrekk - selvlysende og med refleks - som er uvurderlig når de går hjem og det regner eller begynner å bli mørkt.

Derfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg heller veldig til Bergans fordi vi har hatt Berganssekk i barnehagen i 4 år og den er like fin og fordi Bergans har et ganske rolig design som man kan orke å ha mer enn ett år. Er ikke sikkert at slimmonster og flammer er like tøft om et år eller to...

Nei, har ikke savnet lokk. Kan jo forstå at dersom man går ute i striregn en hel dag, kan det hende innholdet i sekken holder seg tørrere med lokk. Men det har som nevnt ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Nei, har ikke savnet lokk. Kan jo forstå at dersom man går ute i striregn en hel dag, kan det hende innholdet i sekken holder seg tørrere med lokk. Men det har som nevnt ikke vært noe problem.

I tillegg er det et regntrekk i nederste lomme på disse bergans sekkene. De er også enkle å sette på sekken, til og med min 6-åring har satt på trekket alene når han skal på tur i regnværet. Han har også klart å stappe det tilbake etter bruk også, selv om det da har blitt litt klumpete da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

I tillegg er det et regntrekk i nederste lomme på disse bergans sekkene. De er også enkle å sette på sekken, til og med min 6-åring har satt på trekket alene når han skal på tur i regnværet. Han har også klart å stappe det tilbake etter bruk også, selv om det da har blitt litt klumpete da.

Ja, slikt trekk har vi også. Men seksåringer er forskjellige - min ville aldri tenkt på å sette det på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Ja, slikt trekk har vi også. Men seksåringer er forskjellige - min ville aldri tenkt på å sette det på selv.

Er ikke så sikker på at han fant på selv at han skulle ha det på. Tror nesten det kom beskjed fra læreren før tur, at de som hadde regntrekk skulle ta det på. Men han tok det nå iallefall på, slett ikke værst det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Fordi det, for de minste, er lettere å ha over ett lokk enn å lukke en glidelås skikkelig.

For mine, som går hjem fra skolen nesten hver dag, hadde det vært katastrofalt (!) og ikke hatt lokk på sekken.

Dessuten er lokket kjekt til å legge jakke, bukse etc. under hvis sekken er full.

Og i lokket er det regntrekk - selvlysende og med refleks - som er uvurderlig når de går hjem og det regner eller begynner å bli mørkt.

Derfor :)

''Og i lokket er det regntrekk - selvlysende og med refleks - som er uvurderlig når de går hjem og det regner eller begynner å bli mørkt. ''

"Selvlysende" rengrekk er det i Berganssekkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...