Gå til innhold

Skolesekk

Gjest sakkosekken

Anbefalte innlegg

''Og i lokket er det regntrekk - selvlysende og med refleks - som er uvurderlig når de går hjem og det regner eller begynner å bli mørkt. ''

"Selvlysende" rengrekk er det i Berganssekkene også.

Det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det, for de minste, er lettere å ha over ett lokk enn å lukke en glidelås skikkelig.

For mine, som går hjem fra skolen nesten hver dag, hadde det vært katastrofalt (!) og ikke hatt lokk på sekken.

Dessuten er lokket kjekt til å legge jakke, bukse etc. under hvis sekken er full.

Og i lokket er det regntrekk - selvlysende og med refleks - som er uvurderlig når de går hjem og det regner eller begynner å bli mørkt.

Derfor :)

Ok, men dette har aldri vært noe problem for oss. Regntrekk er det på sekken, glidelåsen har det aldri vært trøbbel med. Evt jakke eller våte klær ville jeg aldri latt ungen ha under et lokk i nærheten av skolesaker. Klær fraktes derfor i pose/bag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

De er vel i salg allerede, og kanskje du til og med finner noen steder hvor de selger fjoårets modell til halvpris fremdeles.

En førsteklassing bærer vel egentlig lite vekt frem og tilbake, det er nå min erfaring, så jeg opplever det som unødvendig med sekker med magestropper og avanserte bæresystemer og slikt. De kan bruke hva som helst bare det er plass til en A4bok...

Når de blir større er det en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

I tillegg er det et regntrekk i nederste lomme på disse bergans sekkene. De er også enkle å sette på sekken, til og med min 6-åring har satt på trekket alene når han skal på tur i regnværet. Han har også klart å stappe det tilbake etter bruk også, selv om det da har blitt litt klumpete da.

Det er vel ikke akkurat vanskelig å ta av og på et regntrekk!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1215109833' post='3914968]

Hvorfor lokk?

Det lurer jeg på, siden vi er dritfornøyd med Bergans uten lokk...

Fordi bøker, tegninger etc. som barn har med seg hjem, kan bli ødelagt i en slik sekk. Dessuten: Når ungene skal på tur, er det utrolig greit å kunne putte en jakke under lokket, eller henge et bærspann i lokk-låsen. Dette var bare eksempler på grunner, det finnes nok maaaaange fler!:-)

Det er også lettere for ungene å pakke sekken, når det er lokk. Er det glidelås, kan det være fort gjort å pakke slik at glidelåsen ødelegges. Dessuten, et lokk skjermer for regndråper oppi sekken, det gjør ikke en glidelås i samme grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1215175184' post='3915375]

Ok, men dette har aldri vært noe problem for oss. Regntrekk er det på sekken, glidelåsen har det aldri vært trøbbel med. Evt jakke eller våte klær ville jeg aldri latt ungen ha under et lokk i nærheten av skolesaker. Klær fraktes derfor i pose/bag. :)

''Evt jakke eller våte klær ville jeg aldri latt ungen ha under et lokk i nærheten av skolesaker''

Hvorfor? Og er det mer lettvint å drasse på en pose med bløte klær, i tillegg til sekk!? Evt. sykkel!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår har også hatt bergans dette året.

Vi har absolutt ikke savnet noe lokk på den sekken. Har vært kjempefornøyd med sekken, både vi voksne og gutten selv som bruker den

Som barnehagesekk, funker det fint uten lokk. Det har vi også hatt. Men som skolegutt hadde det blitt komplisert uten lokk, ja!

Ekstra klær til å ha på SFO har blitt lagt i en pose, innunder lokket på sekken. Siden gutten tar buss, er dette _mye_ greiere, enn å måtte ha en ekstra pose å passe på.

Jeg ville gått for Bergans-sekk med lokk. Uten tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi bøker, tegninger etc. som barn har med seg hjem, kan bli ødelagt i en slik sekk. Dessuten: Når ungene skal på tur, er det utrolig greit å kunne putte en jakke under lokket, eller henge et bærspann i lokk-låsen. Dette var bare eksempler på grunner, det finnes nok maaaaange fler!:-)

Det er også lettere for ungene å pakke sekken, når det er lokk. Er det glidelås, kan det være fort gjort å pakke slik at glidelåsen ødelegges. Dessuten, et lokk skjermer for regndråper oppi sekken, det gjør ikke en glidelås i samme grad.

Det er krok på Berganssekken, til bærspann/sitteunderlag etc. MEN, vi bruker en annen sekk på turdagene, pga at sekken blir sølete. (jeg gidder ikke å vaske sekken en gang i uka...)

Glidelåsen er i perfekt stand etter lang tids bruk, håndtert av en aktiv 6-7-8-åring (gutt). Så jeg er imponert over sekken! Den har kommet godt ut i test også :)

Ja, det er lettere for han å ha det våte i en pose/bag å bære den i hånden, enn å legge det over sekken (han gjorde det på en orange førsteklassesekken), under lokket. Helt sekken så møkkete og fæl ut pga av skittent regntøy. :(

Etter utetida på skolen, legges alt som er vått/møkkete i egen pose/bag, slik at det blir med hjem. Det er jo veldig greit når det henger poser/bager på alle garderobeplasser, til slikt bruk! Renere i garderoben blir det også :-)

Den orange sekken (med lokk, hehe) gikk i stykker etter 8 dager. Da fikk vi en ny, men likte den aldri. Den er kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...