Gjest ungdommer Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hva er det vanlig å gi til serveringshjelp i slike situasjoner? de skal få penger.. hvor mye i timen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Vi hadde to 16 åringer til hjelp i vårt bryllup. De møtte opp kl. 17, serverte til middag og kaffe, før de ble med ungene hjem og lå hjemme hos oss den natta. For dette fikk de 1000 kr (altså 500 hver). I tillegg fikk de noen hundrelapper til å kjøpe snop for på hjemveien (vi hadde ikke husket å kjøpe inn noe). Hva vi skal gi de voksne som hjalp til vet vi ikke enda. Mottar gjerne tips ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Vi hadde to 16 åringer til hjelp i vårt bryllup. De møtte opp kl. 17, serverte til middag og kaffe, før de ble med ungene hjem og lå hjemme hos oss den natta. For dette fikk de 1000 kr (altså 500 hver). I tillegg fikk de noen hundrelapper til å kjøpe snop for på hjemveien (vi hadde ikke husket å kjøpe inn noe). Hva vi skal gi de voksne som hjalp til vet vi ikke enda. Mottar gjerne tips ;-) "Noen hundrelapper til å kjøpe snop"... NOEN, hvor mye snop skulle de ha da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 "Noen hundrelapper til å kjøpe snop"... NOEN, hvor mye snop skulle de ha da? Du har rett i at man får mye snop for to hundrelapper på en bensinstasjon. Men jentene er virkelig til å stole på, og uten dem hadde jeg vært mye mer stressa for ungene. I tillegg kom de (og pappan deres) også til lokalet vårt mens vi holdt på å rydde, og der tok de også i et tak. Minner meg forresten på: Folk er ikke veldig villige til å hjelpe til med bordekking og rydding. Hadde vi tenkt så langt hadde vi spurt noen på forhånd... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ino Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Vi hadde konfirmasjon i vår og hadde hjelp av en venninnes datter på 25 år. Hun jobbet i 6 timer, servering og rydding på kjøkkenet. Jeg betalte henne 1200,- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Vi hadde konfirmasjon i vår og hadde hjelp av en venninnes datter på 25 år. Hun jobbet i 6 timer, servering og rydding på kjøkkenet. Jeg betalte henne 1200,- Det var ekstremt godt betalt om det var "skattefritt"! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...not-nei Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg aner ikke hva som er vanlig å gi jeg. 500 kanskje? Jeg fikk en "hyggekveld" (servert suppe og vin) i etterkant av bryllupet og en flaske vin sist jeg serverte i bryllup. Var der fra kl. 15.00 til midnatt. ...og på toppen av alt ble jeg syk fordi vi som serverte ikke fikk mat før kl. 22 om kvelden, så jeg lå med migrene i 2 dager etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Vi hadde konfirmasjon i vår og hadde hjelp av en venninnes datter på 25 år. Hun jobbet i 6 timer, servering og rydding på kjøkkenet. Jeg betalte henne 1200,- Du var ekstremt gavmild. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvor gamle er de? en 18-åring får vel ca. 120 kr i timen hvitt i serveringsbransjen, så 100 kr i timen svart vil jeg si vil være svært bra betalt. Jeg ville sannsynligvis lagt med litt lavere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.