Gå til innhold

pleier 5 åringer å være slik?

smekka

Anbefalte innlegg

har en 5 åring som er utrolig stygg i munnen sin for tiden, blir veldig sint og gjør de utroligste ting som nærmest er i babystadiet.. er dette vanlig for 5 åringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg tror det er ganske normalt. Vår 5-åring var slik for noen måneder siden, men nå er anfallet gått over :) Hun er snart 5,5 år.

Nå er hun veslevoksen, blid, hjelpsom og sukkersøt. Hun nyter godt av godene ved å bli behandlet som en stor jente som er samarbeidsvillig og følger regler. Hun lot surmulingen spesielt gå ut over faren. Han sier han har fått en ny jente etter den siste trassen :)

Hold ut!-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig. Lillebror her i huset kan utrolig mange ord generelt, og styggord er visst pop blant enkelte unger. Det går nok over. Storebror har aldri brukt styggord, bortsett fra føkk?!

Lillebror ble forbannet i dag, han satt i bilen og klarte ikke å knekke på plass den nye lille Transformers-figuren: "jævla patetiske leke", utbrøt han da. Han blir 6 snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som er 4,5 nå.. han har vært slik siden han var ca 4.. skal det nå være slik til han skal være som dette til han er 5,5 så hjelpe meg vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1215183109' post='3915471]

Veldig vanlig. Lillebror her i huset kan utrolig mange ord generelt, og styggord er visst pop blant enkelte unger. Det går nok over. Storebror har aldri brukt styggord, bortsett fra føkk?!

Lillebror ble forbannet i dag, han satt i bilen og klarte ikke å knekke på plass den nye lille Transformers-figuren: "jævla patetiske leke", utbrøt han da. Han blir 6 snart.

''Lillebror ble forbannet i dag, han satt i bilen og klarte ikke å knekke på plass den nye lille Transformers-figuren: "jævla patetiske leke", utbrøt han da. Han blir 6 snart''

*tørker lattertårer*

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn holder min (snart) femåring på også. Eitrende sint det ene øyeblikket og barnslig og søt det neste. Nye stygge ord hver uke, og så truer han med at han skal gå til Afrika hvis jeg ikke gir etter og lar ham få viljen sin. Han er så søt, at. Jeg går til Afrika selv hvis dette fortsetter særlig mye lenger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Sånn holder min (snart) femåring på også. Eitrende sint det ene øyeblikket og barnslig og søt det neste. Nye stygge ord hver uke, og så truer han med at han skal gå til Afrika hvis jeg ikke gir etter og lar ham få viljen sin. Han er så søt, at. Jeg går til Afrika selv hvis dette fortsetter særlig mye lenger;)

Hihi, så søtt :) Neste gang får du ønske han god tur og tilby deg å pakke sekken. Jeg har prøvd ;) Så kan du legge til at han må gjerne komme hjem om han trenger trøst eller mat. Så finner vi ut etterhvert at det beste er nå å holde seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så søtt :) Neste gang får du ønske han god tur og tilby deg å pakke sekken. Jeg har prøvd ;) Så kan du legge til at han må gjerne komme hjem om han trenger trøst eller mat. Så finner vi ut etterhvert at det beste er nå å holde seg hjemme.

Hehe, jeg har visstnok ikke pakket sekken, men jeg har ønsket ham god tur, sagt at jeg kommer til å savne ham noe innmari, og bedt ham passe seg veldig godt for løvene;)

Han kom ikke lenger enn like ned i bakken her. Der stod han lenge og vel og speidet etter meg oppe på verandaen. "MÅ du virkelig dra helt til Afrika nå når det snart blir mørkt", det var alt som skulle til for at pøbelen skulle vende hjem. Da var han snill gutt helt til dagen etter, tror jeg. Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hehe, jeg har visstnok ikke pakket sekken, men jeg har ønsket ham god tur, sagt at jeg kommer til å savne ham noe innmari, og bedt ham passe seg veldig godt for løvene;)

Han kom ikke lenger enn like ned i bakken her. Der stod han lenge og vel og speidet etter meg oppe på verandaen. "MÅ du virkelig dra helt til Afrika nå når det snart blir mørkt", det var alt som skulle til for at pøbelen skulle vende hjem. Da var han snill gutt helt til dagen etter, tror jeg. Jaja...

Har ikke pakket sekken her heller, bare tilbydt meg å hjelpe :o) Mine har aldri kommet så langt at de er gått ut av huset. Tror nå likevel de ikke hadde gått så langt ;)

Jeg husker godt den perioden da jeg regelmessig fikk trusler om å ikke få komme i bursdagen til husets 5-åring. Jeg tror hun var 4 år da. Jeg godtok det alltid, men sa jeg gjerne ville kjøpe pakke og bake kake til henne likevel. Hun ble avvæpnet på et øyeblikk da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pakket sekken her heller, bare tilbydt meg å hjelpe :o) Mine har aldri kommet så langt at de er gått ut av huset. Tror nå likevel de ikke hadde gått så langt ;)

Jeg husker godt den perioden da jeg regelmessig fikk trusler om å ikke få komme i bursdagen til husets 5-åring. Jeg tror hun var 4 år da. Jeg godtok det alltid, men sa jeg gjerne ville kjøpe pakke og bake kake til henne likevel. Hun ble avvæpnet på et øyeblikk da ;)

Hehe, den har jeg også fått. Du er snillere enn meg. Jeg spurte om han var klar over at da måtte han bake selv. Da sa han at han ønsket seg ny mamma til bursdagen. Bad, bad mamma;)

De er nå søte da, disse trassige små menneskene. Det er så VELDIG opp og ned med dem. Enten eller. I alle fall med min. I dag ga han meg alle pengene sine (fikk åpnet sparebøssa), og sa at jeg skulle kjøpe meg noe jeg virkelig ønsket meg. *smelt*:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...