Kusine furutre Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hei, jeg har en 17 dager gammel jente som er 4 uker prematur. Hun har de to siste dagene fått mange røde, små prikker i huden. Det er spesielt mye på brystet, men vi ser dem også på armene og beina og ansiktet. Almenntilstanden er god og en jordmor så på henne i dag og utelukket forsåvidt hjernehinnebetennelse (siden prikkene blir vekk når man trykker på dem), røde hunder og varmeutslett. Men, vi er fortsatt bekymret siden vi ikke vet hva det er. Er det noen andre som har opplevd dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Er det litt nuppete? Da er det høyst sannsynlig hormonutslett. Veldig vanlig og helt ufarlig. Det går over av seg selv innen 3 måneders alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kusine furutre Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Er det litt nuppete? Da er det høyst sannsynlig hormonutslett. Veldig vanlig og helt ufarlig. Det går over av seg selv innen 3 måneders alder. Takk for raskt svar. Jeg glemte å skrive at vi ikke kan merke noe på huden når vi stryker over med fingrene. Prikkene er altså på en måte inni huden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Takk for raskt svar. Jeg glemte å skrive at vi ikke kan merke noe på huden når vi stryker over med fingrene. Prikkene er altså på en måte inni huden. Varmeutslett, kanskje? Det får min yngste når hun er varm, spesielt mye i nakken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Melkeutslett er det jeg tenker på, men jeg regner med helsesøster vurderte dette?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.