Gå til innhold

2 uker baby med røde prikker

Kusine furutre

Anbefalte innlegg

Kusine furutre

Hei, jeg har en 17 dager gammel jente som er 4 uker prematur.

Hun har de to siste dagene fått mange røde, små prikker i huden. Det er spesielt mye på brystet, men vi ser dem også på armene og beina og ansiktet.

Almenntilstanden er god og en jordmor så på henne i dag og utelukket forsåvidt hjernehinnebetennelse (siden prikkene blir vekk når man trykker på dem), røde hunder og varmeutslett.

Men, vi er fortsatt bekymret siden vi ikke vet hva det er.

Er det noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mallet

Er det litt nuppete? Da er det høyst sannsynlig hormonutslett. Veldig vanlig og helt ufarlig. Det går over av seg selv innen 3 måneders alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusine furutre

Er det litt nuppete? Da er det høyst sannsynlig hormonutslett. Veldig vanlig og helt ufarlig. Det går over av seg selv innen 3 måneders alder.

Takk for raskt svar.

Jeg glemte å skrive at vi ikke kan merke noe på huden når vi stryker over med fingrene. Prikkene er altså på en måte inni huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Takk for raskt svar.

Jeg glemte å skrive at vi ikke kan merke noe på huden når vi stryker over med fingrene. Prikkene er altså på en måte inni huden.

Varmeutslett, kanskje? Det får min yngste når hun er varm, spesielt mye i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...