Gjest gutt 5 år Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Gutten min på 5 år har skikkelig tannlegeskrekk. Vi har nå forsøkt 5 ganger å gå til tannlegen fordi han har et stort hull og betennelse i tannkjøttet. Gutten får totalt panikk når vi kommer inn til tannlegen og hun er ikke akkurat en person med veldig barnetekke. Hun greier derfor ikke å berolige ham, men er mer klandrende og viser tydelig nå at hun er lei av at han ikke åpner munnen sin for henne. What to do? Jeg har spurt om vi kan få noe beroligende å gi gutten før vi kommer inn, da jeg vet om andre som har fått det av henne. Dette ville hun ikke gi oss. Gutten har nå store smerter og får ikke sove om natten pga av tannverk. Prøvde å ringe til en annen skoletannlege i kommunen og forklarte problemet. De tilbudte oss time om 3 uker!!!!! Noen som har tips til hva man kan gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Fastlegen kan skrive ut beroligende medisiner, som kan tas rett før han skal til tannlegen. Forøvrig ville jeg funnet en tannlege som likte å jobbe med barn, og heller betalt det det koster selv. Kommer jo an på hvor dere bor, men hvis det finnes flere tannleger der, så hadde jeg tatt en ringerunde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kan dere ikke ta han med til en annen tannlege? Jeg ville gjort alt jeg kunne for å forhindre at barnet får varig tannlegeskrekk - det er slitsomt å skulle streve med det resten av livet. Da treåringen vår for ca et år siden var hos tannlegen pga en brukket tann bestemte tannlegen seg for å trekke det som var igjen der og da. Ungen var akkurat kommet til oss (adopsjon) og fikk helt panikk av smerter, blod, sprøyter og alt som hører med. Siden han ikke hadde (norsk) språk da begynte han selvsagt å hyle alt han kunne. Tannlegen orket til slutt ikke høre på mer hyling og sendte oss hjem med ny time senere. Da vi kom tilbake begynte ungen og hyle i det vi kom inn døra, tannlegen ble sur og kjeftet på oss. da kom virkelig "løvemor" frem i meg og jeg sa klart fra om hva jeg mente. Det endte med at at han hentet en kolega. Kolegaen var fantastisk. henvendte seg direkte til gutten. Viste på seg selv hva han skulle gjøre og fikk lov til å titte inn i munnen etter litt tid. Det endte med å restene av tanna fikk sitte. Tannlegekollegaen mente det var bedre for barnet. Og den kommer ut ved naturlig tannfelling senere. Så tannleger med barneteke og tålmodighet er viktig!! Jeg hadde med glede betalt masse et annet sted for å ha unngått dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Bestill time hos en privat tannlege. Jeg har tannlegeskrekk, og har bestemt meg for at jeg gladelig betaler hva som helst for å fortsette der jeg går nå - alternativet er så mye verre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.