Gå til innhold

trening, trening....


Gjest jerri

Anbefalte innlegg

hvor mange kalorier forbrenner man med 2.5 timers intensiv trening hver dag?

trener 1.5 time om morgenøkta og 1time på ettermiddagen.

morgenøkta består av sykling (spinningsykkel) ettermiddagsøkta er somregel hard styrketrening (blir veldig svett), eller løping.

lurer på om jeg får i meg for lite kalorier. kan vi som trener så mye legge til f.eks sjokolade, chips o.l. til den daglige kosten slik at kaloribehovet blir dekket?

det er ikke aktuelt med slike proteindrikker/pulver da holder jeg meg heller til vanlig mat.

vet det ikke er så sunt med sjokolade og slikt, og at det er bedre og spise mer vanlig mat, men det er liksom lettere å få kalorier på denne måten.

vil man få for mye kalorier i seg dersom man trener såpass mye og spiser snop, kjeks, chips hver dag? vet det avhenger av hvor mye, men ca passelig - mye.

takknemelig for seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei, jerri!

Det er ikke godt å anslå hvor mange kalorier treningen din forbrenner. Det er helt avhengig av hvor stor kroppen din er og hvor hard innsatsen på trening er i forhold til formen din. Dersom du får i deg for lite kalorier, vil du merke dette ved at du blir tynnere og lettere.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen ekspert på hvor mange kalorier som brennes. Men hvis du finner ut at du trenger mer fett, sukker, salt.... spis snop. Kroppen vet jo ikke hvilke kalorier som kommer fra sunn mat og hva som kommer fra snop allikevel. Det kan være en ide å supplemere med vitamin tabletter da det er lite av dette i snickers og potetgull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen ekspert på hvor mange kalorier som brennes. Men hvis du finner ut at du trenger mer fett, sukker, salt.... spis snop. Kroppen vet jo ikke hvilke kalorier som kommer fra sunn mat og hva som kommer fra snop allikevel. Det kan være en ide å supplemere med vitamin tabletter da det er lite av dette i snickers og potetgull.

Det er jo greit å slippe jojo verdier på blodsukkeret da!

Slikt sett kan det være greit å holde seg unna en del snop !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...