Sofline Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Forslag til hva vi kan ønske oss i dåpsgave til gutten vår? Jenter kan jo få smykker, men hva med gutter? Jeg kan bare komme på barnebibel. Jeg vil helst ha noe "ordentlig" i dåpsgave til ham som kan vare i mange år, ikke bare noe plastikleketøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det finnes jo masse flott bøker som koster litt, men som kan brukes i mange år. Hva med noen eventyrsamlinger f.eks.? Ellers har vi fått smykker, litt ekstra flotte album, smykkeskrin, sparebøsse fra gullsmeden. Av de gavene vi har fått er jeg mest fornøyd med konto og penger. Noen av besteforeldrene ga et større beløp med en gang, mens noen setter inn litt hver måned. Kontoene vokser raskt og kan bidra til litt større kjøp som barna kan kose seg med - eller en kan vente å gi alt når de fyller 18. Sikkert en grei løsning for fattige studenter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg synes sølvbestikk er fine dåpsgaver til både jenter og gutter. Men nå bruker vi sølvbestikk (sølvplett) en del,- også til hverdags... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hva med ting som: bæremeis trehjulssykkel sykkelhjelm eventyrbøker barnebestikk, asjett, kopp, skål fotoalbum leker som varer en stund, som dere kan bygge videre på: brio togbane, mekanikk sett, byggesett... Kanskje ikke tradisjonelle dåpsgaver, men det er ting som dåpsbarnet vil få glede av når han blir litt større. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Sønnen vår fikk mye sølvbestikk, og det er i daglig bruk fortsatt - nesten 11 år etter dåpen. Favorittskjea hans er av typen Stork, og har inngravert inne i skjebladet (er det det det heter??) ino om fødselstidspunkt, vekt og lengde, og det synes han er kjempestas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Bæremeis, pulk, eventyrsamlinger, bestikk, penger (på konto)... Billa fikk mye av det over, og det var vi veldig fornøyd med. Jeg har gitt bort kunst til mine fadderbarn, det varer jo litt og er personlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Den store sangboka tror jeg den heter.. Den ønsket vi til sønnens ettårsdag, er alle slags sanger id en, og er en av mange i en serie... Den er ganske dyr, og den er sånn man har livet ut. Ellers kan han få smykker han og da? Sønnen min fikk kjede (gullplate med gravert navnet sitt i). Eller så er middagssett i porselen fint da... Det er noe man tar vare på. Sølvbestikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Den store sangboka tror jeg den heter.. Den ønsket vi til sønnens ettårsdag, er alle slags sanger id en, og er en av mange i en serie... Den er ganske dyr, og den er sånn man har livet ut. Ellers kan han få smykker han og da? Sønnen min fikk kjede (gullplate med gravert navnet sitt i). Eller så er middagssett i porselen fint da... Det er noe man tar vare på. Sølvbestikk. http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=8203249728 Fåes også i eventyrbok osv. http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=8203249701 Flotte bøker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Bøker - i kategorien eventyrbøker/serier Bestikk (som andre nevner, også her er det superpopulært med egne skjeer og kniver og gafler) Tallerken/kopp/dyptallerken (i daglig bruk her) Et epletre - hvis dere har hage 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=8203249728 Fåes også i eventyrbok osv. http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=8203249701 Flotte bøker Vi har begge bøkene Sønnen min fikk dem i dåpsgave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Slipsnål til barn syns jeg er veldig koselig. Jeg har ikke sansen for smykker til gutter, men slipsnål syns jeg er veldig kost. Ellers fikk guttene her tre sparebøsser hver seg... Jeg syns også servise er veldig koselig å få til barn. Guttene her har kardemommeby og hakkebakkeskogen. Det finnes mange forskjellige barneserviser både hos glassmagasiner og gullsmeder. Barnebestikk er jo også koselig, finnes både i rustfritt stål/hardangerbestikk og i sølv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cavin Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 konto er bra! vi er faddere og har satt inn penger på konto...samt setter inn en liten sum hver mnd med tanke på, at han får den til konfirmasjon! ellers er det jo viktig med lesing for de små..eventyrbøker er jo helt topp da! sølv har jeg ikke sansen for...så der er jeg blank! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Bunadsølv, evt. kniv til bunad, hvis dere er bunad-mennesker, da. Ellers ser jeg at du har fått mange andre fine tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 konto er bra! vi er faddere og har satt inn penger på konto...samt setter inn en liten sum hver mnd med tanke på, at han får den til konfirmasjon! ellers er det jo viktig med lesing for de små..eventyrbøker er jo helt topp da! sølv har jeg ikke sansen for...så der er jeg blank! Vi regner med å få konto av besteforeldrene ettersom de har gitt det til de andre barnebarna, så det gidder vi ikke ønske, men takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Slipsnål til barn syns jeg er veldig koselig. Jeg har ikke sansen for smykker til gutter, men slipsnål syns jeg er veldig kost. Ellers fikk guttene her tre sparebøsser hver seg... Jeg syns også servise er veldig koselig å få til barn. Guttene her har kardemommeby og hakkebakkeskogen. Det finnes mange forskjellige barneserviser både hos glassmagasiner og gullsmeder. Barnebestikk er jo også koselig, finnes både i rustfritt stål/hardangerbestikk og i sølv. Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Bøker - i kategorien eventyrbøker/serier Bestikk (som andre nevner, også her er det superpopulært med egne skjeer og kniver og gafler) Tallerken/kopp/dyptallerken (i daglig bruk her) Et epletre - hvis dere har hage Takk for tips! Hage har vi, men vi regner ikke med å bli boende her i mer enn et års tid mer, så det vil være synd hvis vi ikke får med oss treet hans. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Den store sangboka tror jeg den heter.. Den ønsket vi til sønnens ettårsdag, er alle slags sanger id en, og er en av mange i en serie... Den er ganske dyr, og den er sånn man har livet ut. Ellers kan han få smykker han og da? Sønnen min fikk kjede (gullplate med gravert navnet sitt i). Eller så er middagssett i porselen fint da... Det er noe man tar vare på. Sølvbestikk. Den har vi fått i barslesgave, men takk for tips! :-) De andre bøkene i serien er interessante. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Bæremeis, pulk, eventyrsamlinger, bestikk, penger (på konto)... Billa fikk mye av det over, og det var vi veldig fornøyd med. Jeg har gitt bort kunst til mine fadderbarn, det varer jo litt og er personlig Takk for tips! Kunst, det skal jeg tenke på hvis jeg selv skal stå fadder igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Hva med ting som: bæremeis trehjulssykkel sykkelhjelm eventyrbøker barnebestikk, asjett, kopp, skål fotoalbum leker som varer en stund, som dere kan bygge videre på: brio togbane, mekanikk sett, byggesett... Kanskje ikke tradisjonelle dåpsgaver, men det er ting som dåpsbarnet vil få glede av når han blir litt større. Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg synes sølvbestikk er fine dåpsgaver til både jenter og gutter. Men nå bruker vi sølvbestikk (sølvplett) en del,- også til hverdags... Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.