vici Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hjelp, til høsten skal jeg for første gang sende med gutten matpakke HVER dag..... hvordan skal dette gå? Hvilke matbokser er gode for en 1.klassing (tette og lette å åpne)? De vi har med Elias og spiderman er blitt helt skakke og ikke tette lengre (med lokk som henger fast og etasjeskiller oppi) Får man kjøpt matbokser med kjøleelement? Hva putter man oppi matboksen? Jeg har egentlig aldri fulgt med hvor mye gutten spiser, 1,2,3 skiver, knekkebrød osv. Hvordan få matpakken til å se litt delikat ut etter å ha ligget (på hodet?) i en ransel en halv dag? Oppsummert lurer jeg på følgene: - Hvilken matboks har dere? (hvor er den kjøpt) - Hva putter dere oppi for å variere? - Hva er gode (praktiske) matbokspålegg? Husker med gru egne kjedelige matbokser med svett ost og seigt knekkebrød så jeg håper dere har mange gode matpakketips til meg??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Mine to er sørgelig ensformige i påleggveien så det går i halvgrovt brød med prim / brunost / leverpostei for Snuppa og samme brød med salami / leverpostei / servelat for Poden. I tillegg får de med gulrot, gjerne skåret i staver og eple i biter. Noen ganger får de også med kalde pannekaker med sukker, vafler eller en hjemmebakt bolle. Baker ganske ofte havreboller (lite sukker og bytter ut mye av hvetemelet med havregryn og havrekli, kjevles ut til en leiv på 2 cm og stikker ut boller). De er kjempepopulære! Og sunnere enn vanlige hveteboller så de kan med god samvittighet sendes med i matboksen. ) Vi liker de ensfargede matboksene de selger på Jernia og Nille bl.a. Ungene har også hver sin matboks med lokk som kan snues 180 grader i vannrett tilstand og da blir matboksen dobbelt så høy på grunn av måten lokket er utformet på, hvor disse er kjøpt vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Se på Tupperware! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Tupperware har 3 forskjellige matbokser, alle er like bra. Til 1 klassingen er den lunsjboksen litt vel stor, men ypperlig til større barn og foreldre. Tips til selve matpakka må bli å bruke litt forskjellig type brød, forskjellig grovbrød, rundstykke, pita, chiabatta, bagett ol. En liten frukt eller grønnsak må legges ved, gulrot og sukkererter er populært her. En youghurt av og til. Grove vafler og pannekaker. Middagsrester kan også brukes i matpakka. Pastasalat, kjøttboller ol. Ved middagsrester passer den matboksen fra Tupperware som er slik 2 i 1 boks fint. Vi har hatt barn i barnehage hvor det har vært eggallergi så vi gleder oss til å begynne på skole og kunne bruke egg igjen, kokt egg, eggomelett, laks og eggerøre... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 He, he - nå har jeg 3 års erfaring med skolematpakker Vi har forskjellige matbokser. Noen fra Tupperware er veldig gode, men har også noen som er litt mindre som er reklamematbokser. Veldig gode de også Pålegg: Jentene er ganske kjedelige i matveien og velger ofte det samme. Her er noe av det de har med seg i matpakken sin (og som stort sett blir spist opp ) Makrell i tomat med majones - 2 skiver legges dobbelt. Diverse salt pølse. Hvitost med paprika. Leverpostei med agurk. I tillegg legger jeg gjerne opp i cherrytomater, sukkererter, knaskegulerøtter, paprika eller annet godt. Skal de på tur vil yngste gjerne ha med seg yoghurt, også får de gjerne en frukt også. Så langt er det ingen av dem som har klaget over svett eller "rotete" matpakke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.