Lillemus Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Min på straks 10 har nå pløyd seg gjennom LassaMajas detektivbyrå-serien til Martin Widmark og leser også skrekk-serien av samme forfatter. ) Ser på jobben at mange unger i den alderen elsker disse bøkene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Min på straks 10 har nå pløyd seg gjennom LassaMajas detektivbyrå-serien til Martin Widmark og leser også skrekk-serien av samme forfatter. ) Ser på jobben at mange unger i den alderen elsker disse bøkene. Det tipset har jeg fått av en annen også. Skal sjekke ut det på biblioteket:-) Veldig greit at det er en serie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Harry Potter. Fordi de er så fengende at mor selv gråt som et lite barn under en særs bevegende nisse begravelse i den siste boka, og fordi de fenger sånn at min minste som var to år da vi begynte på bøkene, hadde Vippendo som et av sine tidlige ord i vokabularet. Også er bok en og to lettleste nok tenker jeg, så kan ungen og bøkene vokse sammen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Harry Potter. Fordi de er så fengende at mor selv gråt som et lite barn under en særs bevegende nisse begravelse i den siste boka, og fordi de fenger sånn at min minste som var to år da vi begynte på bøkene, hadde Vippendo som et av sine tidlige ord i vokabularet. Også er bok en og to lettleste nok tenker jeg, så kan ungen og bøkene vokse sammen :-) Har fått den anbefalingen tidliger i tråden også. Jeg trodde disse bøkene var kjempetunge/stor. Men jeg skal ta en tur på biblioteket å smuglese litt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har fått den anbefalingen tidliger i tråden også. Jeg trodde disse bøkene var kjempetunge/stor. Men jeg skal ta en tur på biblioteket å smuglese litt:-) De blir store etterhvert hvis man blir bitt av basillen - men de er lettleste likevel. Jeg som voksen bruker i overkant av et døgn på de lengste på snaut tusen sider. Men de par første har normal lengde og er ikke spesielt dystre heller - bare veeeeldig fascinerende. (Må innrømme at jeg har smuglest dem selv først med det samme de kom ut - orket ikke å vente på å lese dem sammen med ungene...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg slukte alt av Roald Dahl da jeg var på den alderen. Husker spesielt at jeg satt gjemt under dyna og leste "Georgs magiske medisin", jeg skulle egentlig lagt meg men ville så gjerne lese boka ferdig. Jeg fniste imidlertid så høyt underveis at jeg ble avslørt ) Et av mine beste bokminner, det der! Den er ganske kort også, og med noen fantastiske tegninger i. Humrer når jeg tenker på den ) Ellers er "Heksene" og "Matilda" også strålende bøker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det finnes en bokserie beregnet på barn som er over leseløvene, den heter "mer å lese". "Josefine og villa-Ulla" er fin. Det samme er bøkene av Sverre Henmo:"Løp" og "Ut i mørket". Liker også "Hjelp! Det er noen her" av Kjærnli. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Det finnes en bokserie beregnet på barn som er over leseløvene, den heter "mer å lese". "Josefine og villa-Ulla" er fin. Det samme er bøkene av Sverre Henmo:"Løp" og "Ut i mørket". Liker også "Hjelp! Det er noen her" av Kjærnli. Det er notert. Nå har ho vel nok å lese på i flere år:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cavin Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 alle vi barna i Bakkebygrenda ..riktig nok leste jeg de bøkene for henne, men hun lo mye da, morsomme bøker:-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Min på straks 10 har nå pløyd seg gjennom LassaMajas detektivbyrå-serien til Martin Widmark og leser også skrekk-serien av samme forfatter. ) Ser på jobben at mange unger i den alderen elsker disse bøkene. 9-åringen min har lest nesten alle LasseMaja-bøkene, og elsker dem! Han har sagt at han gleder seg til 2009, fordi da skal det komme en ny bok i den serien :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 9-åringen min har lest nesten alle LasseMaja-bøkene, og elsker dem! Han har sagt at han gleder seg til 2009, fordi da skal det komme en ny bok i den serien :-) *Haha* Min gleder seg også til den nye boka som ifølge ham kommer i mai 2009! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Nevøen min likte godt serien om Geronimo Stilton. Masse humor og ordspill i tekstene. Du kan se noen av bøkene her : http://www.norli.no/NORLI_HTML/xxnm_sokeResultater.jsp?FFN=Stilton%2C+Geronimo Jeg husker at jeg slet litt med å få tak i dem, ikke så mange bokhandlere som solgte dem. Det er paperbacks, så jeg vet ikke om bibliotkene har dem inne. Frosken, jeg lånte disse musebøkene til gutten min (på biblioteket), etter din anbefaling! Men dessverre - de var ikke etter hans smak... Han leste en av dem, og begynte på en annen, men gadd ikke lese dem ferdig.... Men, unger er forskjellige - heldigvis :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.