Gjest Milky Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Vi oppdaget for ca 2 mnd siden at sønnen vår av og til får en kul nede ved tissen/lysken på høyre side. Først var det min mann som hadde sett det og mente at en testikkel ikke var kommet ned, men da jeg skulle se var magen helt flat og testiklene der de skulle være, men så begynte jeg og å oppdage dette enkelte ganger ved bleieskift (særlig hvis han skrek) kulen kan bli ganske stor og gå helt ned i pungen ser det ut til. Var til lege for 1 mnd siden, men da var ikke kulen der da hun skulle undersøke, men hun sa likevel at hun kunne kjenne at her var et brokk, hun sendte henvisning til sykehuset og sa han måtte operere, og sa at det skulle tas raskt og at vi ville høre fra dem ganske snart. Men vi har ikke hørt noe nå etter en mnd og brokket er oftere og oftere ute nå, virker ikke som det er direkte vondt for ham, men han misliker at jeg trykker på brokket når det er ute og jeg klarer heller ikke å presse det inn, men det slir jo noen ganger tilbake av seg selv. Noen som har barn som har/har hatt brokk? Hvor raskt etter at det ble oppdaget ble det operert, og er det uheldig å vente for lenge? Vil vi ikke være i tvil hvis brokket blir inneklemt? Er det veldig vondt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Vi har ei nabojente som ble operert for lyskebrokk for ett års tid siden. Hun var 6 år da. Hun hadde ikke noe vondt, og operasjonen gikk veldig greit. Litt vondt rett etterpå, men fikk med smertelindring fra sykehuset. Siden det er vanskelig å reponere brokket, ville jeg ringt til sykehuset for å høre om de vet noe om når det blir operasjon. Lyskebrokk er sjelden vondt, men hvis brokket blir veldig stort, eller det blir slyng på tarmen, så blir det både vondt og potensielt farlig. (Slapp av, det skjer ikke så ofte.) Det er normalt at brokket kommer ut når bukpressen brukes (som når man skriker eller løfter noe). Som sagt, ring sykehuset og spør. Hvis de ikke har satt opp noen time så forklar at brokket er vanskelig reponibelt, og spør pent om det er mulig å få fortgang i det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milky Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Vi har ei nabojente som ble operert for lyskebrokk for ett års tid siden. Hun var 6 år da. Hun hadde ikke noe vondt, og operasjonen gikk veldig greit. Litt vondt rett etterpå, men fikk med smertelindring fra sykehuset. Siden det er vanskelig å reponere brokket, ville jeg ringt til sykehuset for å høre om de vet noe om når det blir operasjon. Lyskebrokk er sjelden vondt, men hvis brokket blir veldig stort, eller det blir slyng på tarmen, så blir det både vondt og potensielt farlig. (Slapp av, det skjer ikke så ofte.) Det er normalt at brokket kommer ut når bukpressen brukes (som når man skriker eller løfter noe). Som sagt, ring sykehuset og spør. Hvis de ikke har satt opp noen time så forklar at brokket er vanskelig reponibelt, og spør pent om det er mulig å få fortgang i det. Tusen takk for svar! Skal ringe sykehuset å høre jeg (fastlegen har ferie, så får ikke ringt henne for å høre heller) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.