Gå til innhold

Drikkeflasker

pusi

Anbefalte innlegg

Hvilke drikkeflasker har ungene deres som dere er fornøyde med?

Sekken står jo som regel ikke riktig vei, og vi opplever at de fleste av flaskene ikke holder tett. Søt og klissen saft eller juice er ikke bra for skolebøker, og trer jeg en pose på synes ungene det er prakk. Om flasken er tett i utgangspunktet er de ikke alltid lukket etter spisepausen heller...

Har sett på termoser (0,7dl) fra Thermos. Er disse bra?

Må man ha en termos og en annen flaske for kald drikke?

Er det et must med flasker med disney-figurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skogstrollet

Det første som slo meg er at, hvorfor må du fylle de med søt og klissen veske? Kan du ikke lære dem å drikke vann? Til og med øl er sunnere enn hva du gir dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjenbruker flasker fra Imsdal / Olden / Bon aqua i stor stil. :o) Disse har vi vann på. Snuppa får med seg eplejuice på en sånn liten metallflaske med skrukork og dette fungerer fint.

Annen søt og klissen drikke får de ikke. Jo, forresten, de drikker ikke kakao så om vinteren får de med en termos med varm saft om de skal på tur. Er mer plaget med at de glemmer å lukke termosen enn at vannflaskene lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg er at, hvorfor må du fylle de med søt og klissen veske? Kan du ikke lære dem å drikke vann? Til og med øl er sunnere enn hva du gir dem.

Nå tror jeg ikke ungene har godt av å drikke øl da...

På skolen har de melkeordning, så der drikker de melk type ekstra lett.

Ellers har de kopper eller flasker stående, slik at de kan hente seg vann om de blir tørste.

Men når de er på tur, synes jeg godt de kan få noe ekstra til brødskivene. Da får de med saft eller kakao. Hvis det er vinter og bikkjekaldt får de gjerne en kjeks eller en liten sjokolade i tillegg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Send med dem vann på skolen, så slipper du problemet ;)

Våre unger får med vann på vannflaske eller drikkeflaske. Når de har turdager, får de med varm drikke som f.eks. kakao på liten termos. Vi setter da termosen i en liten plastpose før vi setter den i sekken. Ungene blir også minnet på at sekken bør stå "oppreist" hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrollet

Nå tror jeg ikke ungene har godt av å drikke øl da...

På skolen har de melkeordning, så der drikker de melk type ekstra lett.

Ellers har de kopper eller flasker stående, slik at de kan hente seg vann om de blir tørste.

Men når de er på tur, synes jeg godt de kan få noe ekstra til brødskivene. Da får de med saft eller kakao. Hvis det er vinter og bikkjekaldt får de gjerne en kjeks eller en liten sjokolade i tillegg ;-)

Ah forstår. Trodde de fikk med seg slik klissete væske på skolen hver dag jeg.

Hehe, nei du burde ikke gi med øl når de skal på tur. Tror ikke det vil bli særlig godt likt av lærerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nylig kjøpt en ny type drikkeflaske av merket Thermos. Den har en "uttagbar" kjerne som fylles med vann og legges i fryseren på forhånd. Dette holder drikken kald lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne typen er definitivt best:

http://www.sportsnett.no/m?/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=search&table=PRODUCT&template=search_brand&limit=12&productbrand=Nalgene&sqlname=shop_search_product_txt&input_1=Nalgene

De finnes i større størrelser også, selges f.eks. på Wistex. De er de eneste flaskene vi har hatt som aldri lekker, og fordi den har lokk over drikketuten, glemmer barna ikke å lukke tuten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ah forstår. Trodde de fikk med seg slik klissete væske på skolen hver dag jeg.

Hehe, nei du burde ikke gi med øl når de skal på tur. Tror ikke det vil bli særlig godt likt av lærerene.

''Hehe, nei du burde ikke gi med øl når de skal på tur. Tror ikke det vil bli særlig godt likt av lærerene.''

Hvem vet? Kanskje det hadde vært deilig med 30 sovende barn i stedet for det sedvanlige maset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Som Lillemus skriver gjenbruker vi Imsdal - men; jeg setter dem i poser, og klemmer dem igjen med sånne klips som man får kjøpt på Rema eller hvor som helst.

Billa synes de rosa og lilla er fine - så hun husker å klipse dem på igjen :)

En gang var det kakao på alt i sekken, og hun måtte ta på en genser med kakao på - ikke populært.... Så hun husker det som oftest nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrollet

''Hehe, nei du burde ikke gi med øl når de skal på tur. Tror ikke det vil bli særlig godt likt av lærerene.''

Hvem vet? Kanskje det hadde vært deilig med 30 sovende barn i stedet for det sedvanlige maset?

Hehe, du har så rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes noen fasker med en type energidrikk i. Disse flaskene søler ikke selv om korken ikke er på. (Har en type pakning inni som åpner seg når du suger.)

Denne kjøper du jo MED drikke i, men vi har brukt dem mye som drikkeflasker etterpå. Jeg fyller den halvfull med vann og fryser den ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Til og med øl er sunnere enn hva du gir dem.''

I moderate mengder ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos,- jeg leste i en eller annen avis at vannflasker som brukes om igjen flere ganger bør vaskes forholdsvis ofte selv om de bare brukes til vann. Massevis av bakterier etterhvert.

Godt mulig det er et velkjent faktum blant DOL-mødrene, da. Skulle ikke forundre meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg har funnet ut at tomme imsdal flasker er noe av det eneste som funker. Og de slipper man å styre så mye med - når de er brukt en stund panter man dem bare og kjøper en ny en.

Dessuten rommer de mye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...