astridny Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hei. Jenta mi er ikke så glad i bare melk,men sjokolademelk kan hun drikker. Til høsten skal hun begynne på skolen. Og da har hun valg mulighet melk,sjokolademelk og appelsinjuice. Hun vil gjerne ha sjokolademelk. Er det noen som vet om den er god? Er det med sukker i? Mannen min mente at det kunne ikke være mye sukker i den når man kan velge den på skolen. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 http://www.tine.no/page?id=147&key=56040&rid=59 "Smaksatt skolemelk (jordbær/kakao) er spesielt utviklet for skoleelever. De er beregnet på barn som ikke drikker vanlig skolemelk, og de inneholder svært lite tilsatt sukker (kun 1 prosent)." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 ''Til høsten skal hun begynne på skolen. Og da har hun valg mulighet melk,sjokolademelk og appelsinjuice.'' Du glemmer en opplagt valgmulighet: Vann. Det er både sunt og gratis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 ''Til høsten skal hun begynne på skolen. Og da har hun valg mulighet melk,sjokolademelk og appelsinjuice.'' Du glemmer en opplagt valgmulighet: Vann. Det er både sunt og gratis. Men ikke så godt om du ikke får det friskt og kaldt... Da er det faktisk værre enn de fleste andre drikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi lever i 2008 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Men ikke så godt om du ikke får det friskt og kaldt... Da er det faktisk værre enn de fleste andre drikker. ..... de har nå vel en spring med vann på skolen ...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 ..... de har nå vel en spring med vann på skolen ...... Jeg er ikke så sikker på at jeg hadde drukket vann fra vasken i klasserommet eller på toalettene... Jeg er faktisk ganske sikker på at jeg ikke hadde gjort det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 ..... de har nå vel en spring med vann på skolen ...... Har ikke du kjøpe melk til dine barn på skolen? Er det vanlig å ta med vann i stede for melk på skolen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Men ikke så godt om du ikke får det friskt og kaldt... Da er det faktisk værre enn de fleste andre drikker. Jeg fryser ned litt vann (ca 3/4) på flaska og fyller resten av vannet om morgenen. Barna synes det er toppers - bedre enn andre drikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 ..... de har nå vel en spring med vann på skolen ...... ...men du er vel klar over at i Norge anno 2008, har vi dessverre ikke skoler som er hypermoderne. På min datters skole har de riktignok spring med vann - men, vanner blir aldri kaldt (bare lunkent), dessuten smaker det grusomt (sannsynligvis pga gamle slitte rør) som da dessuten også sikkert forurenser vannet. Så at det er spring med vann på skolen, betyr ikke nødvendigvis at ungene får friskt, kaldt vann! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi lever i 2008 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Har ikke du kjøpe melk til dine barn på skolen? Er det vanlig å ta med vann i stede for melk på skolen? Nei, de vil ikke ha den lunka melken de blir servert, selv om vi lever i 2008 så klarer ikke skolen levere KALD melk. De hadde melk tidligere, men orket den ikke mer. Mange foreldre sender med barna sine sjokoladepulver, slik at de får sjokolademelk, men lærerene så helst at dette tok slutt, pga at det blei veldig mye griserier på skolepultene, dessverre ikke alle som tar dette til etterretning. På vår skole har de heldigvis kaldt vann i springen, så de bruker som oftest det, det er også veldig populært som fyrlykt beskriver, vi fyller en flaske vann, setter den i fryseskapet slik at det blir is, når de går på skolen og jeg pakker sekken, så fyller jeg på litt mer vann, tar tid før dette smelter, så de har isvann på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg fryser ned litt vann (ca 3/4) på flaska og fyller resten av vannet om morgenen. Barna synes det er toppers - bedre enn andre drikker. Det var en god idé 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 ..... de har nå vel en spring med vann på skolen ...... På det ene klassearealet hos oss (om det er sånn på de andre vet jeg ikke) blir vannet i springen rett og slett aldri kaldt. Jeg tror de må ha lagt kaldtvannsrørene klin inntil varmtvannsrørene eller noen andre varme rør for selv om det renner i 10 min så er det fremdeles ikke i nærheten av å være kaldt nok til at det er godt å drikke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Min jente prøvde sjokolademelken, og den er ikke god, ei heller jordbærmelken. Hun har nå eplejuice. Tipset med å fryse ned vann flasker skal jeg ta til etterretning. Jeg har kun brukt det når det er veldig varmt, men ser jo at det kan en bruke hele året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg fryser ned litt vann (ca 3/4) på flaska og fyller resten av vannet om morgenen. Barna synes det er toppers - bedre enn andre drikker. Det var veldig lurt! Det skal forsøkes! Takk for tipset :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi lever i 2008 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg fryser ned litt vann (ca 3/4) på flaska og fyller resten av vannet om morgenen. Barna synes det er toppers - bedre enn andre drikker. Samme gjør vi hos oss også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 http://www.tine.no/page?id=147&key=56040&rid=59 "Smaksatt skolemelk (jordbær/kakao) er spesielt utviklet for skoleelever. De er beregnet på barn som ikke drikker vanlig skolemelk, og de inneholder svært lite tilsatt sukker (kun 1 prosent)." Jordbærmelken var jo veldig god, men den har de ikke på skolen til snuppa. Så ho har gått over til vann nå. I tillegg er disse melketypene laktoseredusert. Og det er jo bra for noen av oss:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi lever i 2008 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jordbærmelken var jo veldig god, men den har de ikke på skolen til snuppa. Så ho har gått over til vann nå. I tillegg er disse melketypene laktoseredusert. Og det er jo bra for noen av oss:-) Våre hadde jordbærmelken, men du verden så lei de ble dette, har de bestemt seg for en type melk så fikk de ikke bytte om, etter et halvt år spydde de omtrent bare ved tanken ..... blei veldig kvalmende etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 ..... de har nå vel en spring med vann på skolen ...... På vår skole har de heldigvis fått vanndispensere som holder 3-4 grader. Vann har blitt kjempepopulært etter det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Våre hadde jordbærmelken, men du verden så lei de ble dette, har de bestemt seg for en type melk så fikk de ikke bytte om, etter et halvt år spydde de omtrent bare ved tanken ..... blei veldig kvalmende etterhvert. Snuppa hadde denne melken i ett år tror jeg. Og var veldig lei seg når ho ikke fikk den mer. Noen ganger drakk ho den ikke, men da brukte vi den på kornblandingen neste morgen. Bra for meg som ikke tåler vanlig melk, og ikke klarer å få ta i jordbærmelka noe sted lenger:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 På vår skole har de heldigvis fått vanndispensere som holder 3-4 grader. Vann har blitt kjempepopulært etter det. Enda alle skoler kunne ha tilbudt det til elevene sine. Når de er så opptatt av at barn skal ha et sundt kosthold, så skulle en tro at det var en selvfølge å tilby barna friskt vann på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.