Gå til innhold

Heia Norge... Nå gir jeg snart opp...

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

''Den første uka er det åttiårslag til farfaren, så da skal de være der han bor, det er tyve mil herfra. Dette åttiårslaget vil da bestå i stor slekt på farssiden deres, og de kommer til å være under oppsyn fra både farfaren sin og sin tante og onkel. Sannsynligheten for at de utsettes for noe der er lav, og de ønsker selv å dra. De er veldig glade i farfaren.''

Det første du gjør er å bestemme deg for å la de dra den første uka, da de er under oppsyn, er glade i farfaren og ønsker å dra sjøl.

Så får du ting "litt på avstand" og ro til å tenke ka du gjør videre.

''Jeg hadde tenkt å la dem dra dit, og deretter holde dem hjemme den toukersperioden da det ikke er noen planer - for den gruer de seg til og den stoler jeg ikke en millimeter på at faren klarer hverken å ta vare på dem eller å holde seg unna alkohol.''

La de dra den første uka i første omgang, så kan du ta toukersperioden opp til ny vurdering seinere.

Eg kommer tilbake seinere, eg må få noe "dritt" ut av verden i forhold til NAV, så eg jobber på spreng her...:(

Omsider løser det seg hos oss.

Ungene har funnet ut at de ikke vil dra til faren den første uka heller. Da er jeg lettet! De ville dra i bursdagen til farfaren så han ikke skulle bli skuffet, så jeg tilbød å kjøre dem til festen og vente på en kafé i nærheten så kan jeg hente dem når de ringer - det ble lettelse hos tassene :-)

Og jeg kjører gjerne førti mil - eller tusenogførti mil for at de skal føle seg trygge :-)

Så da dropper vi feriesamværet, ser hva barnevernet kommer frem til, også tar vi det derfra. Disse gutta har iallefall gjemt seg for en sinna pappa for siste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

5

• frosken

5

• Glimtipper

4

• mariaflyfly

2

Ungene har funnet ut at de ikke vil dra til faren den første uka heller. Da er jeg lettet! De ville dra i bursdagen til farfaren så han ikke skulle bli skuffet, så jeg tilbød å kjøre dem til festen og vente på en kafé i nærheten så kan jeg hente dem når de ringer - det ble lettelse hos tassene :-)

Og jeg kjører gjerne førti mil - eller tusenogførti mil for at de skal føle seg trygge :-)

Så da dropper vi feriesamværet, ser hva barnevernet kommer frem til, også tar vi det derfra. Disse gutta har iallefall gjemt seg for en sinna pappa for siste gang!

Det var godt å høre!

Ps! Håper pappan kan (vil?) få hjelp, slik at han kan fungere godt i samspill med barna i fremtiden.

Ha en fin og harmonisk sommer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta dine er vanvittig heldige - de har den beste mammaen som finnes! :o))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Stå på, dame! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vet så altfor godt

Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Jeg har vært gjennom hele prosessen og kjenner meg svært godt igjen i det du skriver. Heia Norge!

Men du kan ta det med ro hva angår barnevern og omsorgssvikt fra din side. Det kommer ikke til å skje!!

For vår del endte saken med tilsyn 2 t annenhver måned.

Her var hverken rus eller utpreget vold, men hans personlighet som avgjorde saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vet så altfor godt

''Og da får jeg altså beskjed om at de kan sette dem i fosterhjem - at det er omsorgssvikt hvis jeg sender dem dit, men at jeg mister omsorgen hvis jeg ikke sender dem.''

Om de på Barnevernet virkelig har sagt dette så burde du hatt med deg skjult opptaker (husk det neste gang), det er helt _hårreisende_ og bunner i enten en missforståelse dere imellom, eller total innkompetanse hos saksbehandleren!

Skriv ett brev om dette i dag, og be om å få det skriftlig (ikkje noe mer dikkedarier), ett kort brev der du spør om dette medfører riktighet.

Neida, dette er ikke nødvendigvis noen misforståelse.

Dette er faktisk vanlig praksis av barnevernet å si.

Jeg har vært igjennom dette, og fikk nøyaktig samme beskjed da jeg søkte hjelp hos barnevernet.

Saksbehandleren sa til meg at om han var i mitt sted, hadde han aldri sendt barnet sitt til et slikt menneske. Og at det var mitt ansvar at barnet hadde det bra.

Men de kunne selvfølgelig ikke gjøre noe, for de blandet seg ikke inn i samværskonflikter, men jeg burde være klar over at jeg kunne bli beskyldt for omsorgssvikt hvis jeg fortsatte å sende barnet mitt dit.

Jeg leste side opp og ned om regler og lovverk og ringte rundt til forskjellige kontorer rundt om i kommunene.

Samme svar overalt, det var mitt ansvar.

Samtidig hadde jeg en advokat på andre siden av bordet som fortalte meg at om jeg ikke fulgte opp samværet iht til avsagt dom, risikerte jeg at faren fikk ennå mer samvær.

Her må man altså velge mellom pest eller kolera!!

Jeg fikk heldigvis gjennomslag i retten etter mange runder og en dyktig sakkyndig.

Barnevernet var det null hjelp i, vi stevnet saksbehandler som vitne og han sviktet meg også i retten, med å gå tilbake på alt han hadde sagt og snakket kun generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Jeg har vært gjennom hele prosessen og kjenner meg svært godt igjen i det du skriver. Heia Norge!

Men du kan ta det med ro hva angår barnevern og omsorgssvikt fra din side. Det kommer ikke til å skje!!

For vår del endte saken med tilsyn 2 t annenhver måned.

Her var hverken rus eller utpreget vold, men hans personlighet som avgjorde saken.

Jeg bor på sentrale Østlandet. Samvær med tilsyn - det er min våte drøm for tiden... Å kunne slappe helt av mens de er hos ham og vite at der sitter det en eller annen som er lønna for å ta de med med det samme de ikke trives mer...

Jeg tror jo helt ærlig ikke det er aktuelt å ta ungene fra et hjem som fungerer bra for å sette de i fosterhjem heller. Såvidt jeg skjønner er det ikke ekstremt mange fosterhjem som står i kø for å plukke opp to guttunger midt i slyngelalderen bare fordi mora er uenig med faren trur eg.

Men jeg må innrømme at jeg ikke har tillit til at de klarer å se ham slik han er. Enda det burde være enkelt. Han står som, går som, kler seg som en alkis av siste grad. Han vippes av pinnen og blir dritforbanna på to setninger fra hvemsomhelst - det skulle ikke være vanskelig. Men jeg innser at det kanskje ikke skjer :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Nei, men systemet er kanskje tregt?

Hm... Den ligger da som sendt hos meg - havnet den kanskje i spamfilteret ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... Den ligger da som sendt hos meg - havnet den kanskje i spamfilteret ditt?

Tror ikke det, såvidt jeg vet har jeg ikke spamfilter, jeg bruker Mailwasher. Den svever vel uti der et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Tror ikke det, såvidt jeg vet har jeg ikke spamfilter, jeg bruker Mailwasher. Den svever vel uti der et sted...

Prøvde igjen nå fra priv.mailen min, kanskje den kommer gjennom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde igjen nå fra priv.mailen min, kanskje den kommer gjennom :-)

Det må være noe galt med mailen min, for den kom heller ikke frem, og nå sendte jeg en testmail til meg selv fra en annen adresse, og den kom ikke den heller.

De dukker vel opp etter hvert. Nå stikker jeg ut og handler. Huset er tomt for mat etter to uker i Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...