Gå til innhold

7-8-årige hormonbomber

Lillemus

Anbefalte innlegg

Er det flere som har 7-8-årige hyperhissige hormonbomber vandrende rundt?

Snuppa her driver meg innimellom til vanvidd! Hun kan tenne som en kinaputt, hyle og skrike og ombestemme seg på brøkdelen av et sekund. I det siste har hun begynte å svare "Nei!", "Jeg vil ikke!" eller "Ikke nå!" hver eneste gang vi foreslår å dra på sykkeltur eller tur i marka. Ikke at protestene hjelper for vi drar alikevel og da kvikner hun til etter en kort stund og storkoser seg og når vi kommer hjem er hun enig at det var en kjempefin tur og vil gjerne gå/sykle der igjen.

Hun nekter også plent å lære seg å komme seg avgårde på sykkelen på egenhånd, en av oss voksne må holde i setet for at hun skal komme seg på og avgårde. Hun vil ikke engang prøve selv! Hun sykler kjempefint når hun først kommer seg avgårde så den biten behersker hun bra, men det er altså starten...

Å snakke rolig og fornuftig til henne når hun først har begynt å tilte er det bare å glemme, da er det ingenting som når frem unntatt kort prosess. Dette gjør meg oppgitt og sliten - vær så snill og si at dette er ganske så normalt? Og at det gir seg snart? Pliiis?

Jeg må jo legge til at hun kan være ei skikkelig kosejente også da, som er veldig glad i mamman sin, som aller helst skal gjøre ting sammen med meg hele tiden, spille spill, legge puslespill, tegne, lese og alt sånt - sammen med meg. :o) Kos det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres velkjent ut.

Min 7,5 åring hylte og raste i bortimot 45 min igår fordi hun ikke hadde "noe fint å ha på seg".

Når hun hadde roet seg dro hun på eget initiativ på sykkeltur med lillebroren sin ikledd gamle shorts og var storfornøyd.

Slitsomt med alle humørsvingningene? JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milky

Godt å høre at det er flere, har i det siste lurt litt på om jeg har gjort noe fullstendig riv ruskende galt i oppdragelsen siden ungen min er så "umulig" for tiden... Han er 8 og jeg føler at jeg har en tenåring i huset.. Hissig, skal krangle på og diskutere ALT. Kan begynne å hyle og sette seg helt på bakbeina når han ikke får det som han vil : "nei nei nei, jeg nekter, vil ikke!!" Krangler på leggetider, hva han får lov til og ikke osv. Sammenligner seg med oss voksne og mener at når vi gjør sånn og sånn så skal han og! Kjenner at jeg gruer meg skikkelig til han virkelig blir tenåring...

Men så plutselig er han mild og snill og kosete og sjarmerende og vi har det så hyggelig.. Huff, det er neimen ikke bare bare å være foreldre... og jeg som trodde det skulle være rolig en stund nå frem til tenårene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere, har i det siste lurt litt på om jeg har gjort noe fullstendig riv ruskende galt i oppdragelsen siden ungen min er så "umulig" for tiden... Han er 8 og jeg føler at jeg har en tenåring i huset.. Hissig, skal krangle på og diskutere ALT. Kan begynne å hyle og sette seg helt på bakbeina når han ikke får det som han vil : "nei nei nei, jeg nekter, vil ikke!!" Krangler på leggetider, hva han får lov til og ikke osv. Sammenligner seg med oss voksne og mener at når vi gjør sånn og sånn så skal han og! Kjenner at jeg gruer meg skikkelig til han virkelig blir tenåring...

Men så plutselig er han mild og snill og kosete og sjarmerende og vi har det så hyggelig.. Huff, det er neimen ikke bare bare å være foreldre... og jeg som trodde det skulle være rolig en stund nå frem til tenårene..

*Hehe* Sånn er det her også - "Du vet ikke hvordan det er å være barn du!" er hennes nyeste argument når jeg sier henne imot eller noe. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...