Gå til innhold

Spill som passer til 5-åring? Nintendo ds

tonie

Anbefalte innlegg

Vet dere om noen spill som passer til femåringer som ennå ikke er helt i stand til å lese og oversette avansert engelsk? Denne mor er i ferd med å bli langsomt gal på grunn av endeløs masing om å oversette den ene tekstboksen etter den andre, og det vil vi jo unngå nå midt i ferien og alt;)

Jeg leter altså etter et spill til Nintendo DS med færrest mulig tekstbokser og ting som må leses for at du skal komme videre. Drømmen er at sønnen skal kunne spille det helt selv, så jeg slipper. Jeg hater spill.

Finnes det noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Super Mario Bros mener jeg har veldig lite av dette i hvertfall. Det er antalig noe i oppstart/avslutning. Snuppa har aldri spurt om hjelp til å lese noe på dette spillet.

Og spillet fenger veldig også. (Ho er 9 år da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super Mario Bros mener jeg har veldig lite av dette i hvertfall. Det er antalig noe i oppstart/avslutning. Snuppa har aldri spurt om hjelp til å lese noe på dette spillet.

Og spillet fenger veldig også. (Ho er 9 år da.)

Åh, takk Speak! Det skal undersøkes. Kanskje resten av sommeren er reddet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, welcome to my world..! Styr i alle fall laaaangt unna Pokémonspill!

De som funker best her er som Speak nevner Mariospill. Mario Kart er visst artig, og March of the minis. Yoshispill også, sies det her, er greie med det at man ikke behøver å lese for å få til spillet (det er dialog der men den er visst ikke av stor betydning for selve spillet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk Speak! Det skal undersøkes. Kanskje resten av sommeren er reddet? :)

Jeg har akkurat kjøpt en slikt spill til. Så da er vel flyturen neste uke reddet også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn på 5 år og det første spillet han fikk var Mario Kart. Det har han mestret helt på egen hånd uten noe mas på meg. :) Til jul fikk han "lightning McQueen"-spill (fra filmen Biler) og det også har gått veldig greit. Styr unna spillet fra Bie-filmen for DET skal jeg love deg blir mas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedlastbart

Psst...

KJøp en slot-1 leser og en liten minnebrikke, så kan du teste ut på forhånd hva som funker før du kjøper spillene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

6-åringen min liker veldig godt super mario bros, og yoshi island. Tror ikke det er noe særlig med tekst der, bortsett fra helt i oppstarten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en slikt spill til. Så da er vel flyturen neste uke reddet også:-)

*krysser fingrene* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, welcome to my world..! Styr i alle fall laaaangt unna Pokémonspill!

De som funker best her er som Speak nevner Mariospill. Mario Kart er visst artig, og March of the minis. Yoshispill også, sies det her, er greie med det at man ikke behøver å lese for å få til spillet (det er dialog der men den er visst ikke av stor betydning for selve spillet).

''Hoho, welcome to my world..! Styr i alle fall laaaangt unna Pokémonspill!''

For sent...:/ Skjønner du nå hvorfor jeg holder på å tilte?

Jaja. Nå har jeg lært. Man bør _alltid_ be dolerne om råd før man handler inn noe til ungene.

Kjøpte Super Mario Bros i dag. Hurra, hurra, hurra, han klarer de helt selv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn på 5 år og det første spillet han fikk var Mario Kart. Det har han mestret helt på egen hånd uten noe mas på meg. :) Til jul fikk han "lightning McQueen"-spill (fra filmen Biler) og det også har gått veldig greit. Styr unna spillet fra Bie-filmen for DET skal jeg love deg blir mas!

Ok, takk for advarsel. Han har masa litt om det Biespillet. Nope. Ikke aktuelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst...

KJøp en slot-1 leser og en liten minnebrikke, så kan du teste ut på forhånd hva som funker før du kjøper spillene....

Jeg er en teknisk idiot, så det der skjønte jeg ikke stort av, men ok. Det høres lurt ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-åringen min liker veldig godt super mario bros, og yoshi island. Tror ikke det er noe særlig med tekst der, bortsett fra helt i oppstarten.

Vi kjøpte Super Mario bros i dag, og det går så fint at. For en lettelse! Seriøst, jeg holdt på å bli gal av det maset. Ikke fikk jeg meg til å beslaglegge spillet heller. Stakkaren gjorde jo ikke noe galt.

Har notert meg det andre spillet også. Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedlastbart

Jeg er en teknisk idiot, så det der skjønte jeg ikke stort av, men ok. Det høres lurt ut;)

Du går på finn.no, ser etter en sånn dings som kan brukes til å spille backup spill på ds med, de heter litt forkjellig. Søk på backup ds på torget så finner du dem. Så laster du ned spillene med helt vanlige torrenter, eller får noen til å hjelpe deg med det, kopierer filene over på en liten micro sd minnebrikke som passer inn i den nevnte dingsen fra finn - og voila - poden din har førti spill på ds'en sin som han kan spille på.

Og som de flinke idealistene vi er så kjøper vi selvsagt spillet etterpå - så spillprodusentene får sin del av kaka. Men da slipper vi ihvertfall å kjøpe en masse spill som ungen ikke kan bruke. De er jo så dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Du går på finn.no, ser etter en sånn dings som kan brukes til å spille backup spill på ds med, de heter litt forkjellig. Søk på backup ds på torget så finner du dem. Så laster du ned spillene med helt vanlige torrenter, eller får noen til å hjelpe deg med det, kopierer filene over på en liten micro sd minnebrikke som passer inn i den nevnte dingsen fra finn - og voila - poden din har førti spill på ds'en sin som han kan spille på.

Og som de flinke idealistene vi er så kjøper vi selvsagt spillet etterpå - så spillprodusentene får sin del av kaka. Men da slipper vi ihvertfall å kjøpe en masse spill som ungen ikke kan bruke. De er jo så dyre.

Jeg har kjøpt en sånn greie til å legge inn spill på. Sånn alt i ett brikke, men skjønner ikke hva jeg skal gjøre når spillet er nedlasta. Så har ikke brukt brikka. Tror jeg må få noen glupinger til å gjøre det for meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedlastbart

Jeg har kjøpt en sånn greie til å legge inn spill på. Sånn alt i ett brikke, men skjønner ikke hva jeg skal gjøre når spillet er nedlasta. Så har ikke brukt brikka. Tror jeg må få noen glupinger til å gjøre det for meg :o)

Hva slags brikke er det? Er litt forskjellig på de forskjellige, kanskje jeg kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hva slags brikke er det? Er litt forskjellig på de forskjellige, kanskje jeg kan hjelpe deg?

Tror det heter DS-Xtreme. Ikke sikker på hvor mange GB. Har det ikke her nå. Det jeg ikke skjønner er hvordan jeg konverterer fra zip-fil og til hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedlastbart

http://www.modnet.no/product_info.php?cPath=123_125&products_id=2468

Sånn tror jeg. Men vet ikke om det er den størrelsen. Tror jeg betalte 995 for den, så kan være det er den.

Jøss - det der var kjempestilig!!!

Da bare laster du ned spillene du vil ha med en torrent, kopierer filene enkelt og greit over på kortet - og så er du i gang. Koble til kortet med usb til pc'en din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jøss - det der var kjempestilig!!!

Da bare laster du ned spillene du vil ha med en torrent, kopierer filene enkelt og greit over på kortet - og så er du i gang. Koble til kortet med usb til pc'en din.

Så jeg trenger ikke gjøre om filene først?? fader da, hvorfor har jeg ikke prøvd før. Kjøpte kortet i fjor, men skjønte ikke hvordan jeg skulle gjøre om filene, så jeg har ikke prøvd. Det skal prøves før ferien :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...