Gå til innhold

Bare kaste det?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Frøet mitt har rundet 4 mnd, og nå sitter jeg igjen med en pakke paracet 0 - 4 mnd, og en eske NAN 1 mme, som vel også er fra 0 - 4 mnd i utgangspunktet.

Pakningene er uåpnet, så jeg spurte på helsestasjonen da jeg var der på 4 mnd kontroll, om helsesøster ville ta imot det og gi det til noen som trengte det. Men da så hun på meg som om jeg prøvde å legge ekstraarbeid på henne, og mente at det blei jo vanskelig, da måtte hun jo komme på noen som trengte det! Virket nå merkelig, men for all del, jeg skal ikke prakke det på dem!

Så... Skal jeg bare kaste det, eller kan dere tenke dere noen som kunne trenge det? Det er jo ikke verdt mer enn 150 kr eller noe, men jeg ser liksom ikke poenget i å kaste det, når det ikke går ut på dato på lenge enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte hele greia rundt NAN 1 og NAN 2, så tulla her i huset fikk NAN 1 til hun var nesten 6 mnd.

Hun lever fortsatt!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte hele greia rundt NAN 1 og NAN 2, så tulla her i huset fikk NAN 1 til hun var nesten 6 mnd.

Hun lever fortsatt!

:o)

Joda, går sikkert greit det, men vi har bare hatt den sånn for sikkerhetsskyld. Jeg ammer... Men nå kjøpte vi en liten kartong med drikkeklar NAN 2, så da kan jeg nok kvitte meg med den store kartongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nan1 og nan2

Det er ikke krise å gi nan 1 til småen selv om hun er 4 mnd +.

Er bare mer jern og noen greier i den andre. bare gi den du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paraceten skal ikke i søpla, men leveres til apoteket. Men de går på vekt altså, ikke alder. Og husk å kjøpe en ny i større dosering, kjekt å ha paracet liggende i tilfelle plutselig høy feber e.l.

Har nettopp kastet en bærepose MME og grøtblandinger som vi ikke fikk brukt selv, så om du ikke har noen i umiddelbar nærhet som du selv kan gi den til, ville jeg kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paraceten skal ikke i søpla, men leveres til apoteket. Men de går på vekt altså, ikke alder. Og husk å kjøpe en ny i større dosering, kjekt å ha paracet liggende i tilfelle plutselig høy feber e.l.

Har nettopp kastet en bærepose MME og grøtblandinger som vi ikke fikk brukt selv, så om du ikke har noen i umiddelbar nærhet som du selv kan gi den til, ville jeg kastet.

Ja, hun er 300 gram over, så jeg kjøpte Pinex 125 mg! Liker også å ha sånt, just in case... Vel, da blir det søpla på NAN, og apoteket på Paracet! Hvis ikke jeg gidder å spare den da... Har jo lyst på mer baby, og de holder til 2013:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke krise å gi nan 1 til småen selv om hun er 4 mnd +.

Er bare mer jern og noen greier i den andre. bare gi den du.

Men hun bruker den jo ikke! Jeg fullammer, og kjøpte den vel en gang helt tidlig da hun hadde et par økedager. Jeg fikk litt panikk, og ville ha en pakke NAN i huset for sikkerhetsskyld! Og nå har jeg kjøpt en liten kartong drikkeklar NAN 2 i steden, så da blir det nok søpla på NAN 1 gett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet går både på alder og vekt. Det har med utvikling av lever og nyrer og gjøre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paraceten kan du fortsatt bruke, men du vil kanskje trenge dobbelt dose.

Behold NAN til den er utgått på datoen om du ikke finner noen å gi den til. Du kan jo trenge litt melk en eller annen gang.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nananananan

Men hun bruker den jo ikke! Jeg fullammer, og kjøpte den vel en gang helt tidlig da hun hadde et par økedager. Jeg fikk litt panikk, og ville ha en pakke NAN i huset for sikkerhetsskyld! Og nå har jeg kjøpt en liten kartong drikkeklar NAN 2 i steden, så da blir det nok søpla på NAN 1 gett...

Det var dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paraceten kan du fortsatt bruke, men du vil kanskje trenge dobbelt dose.

Behold NAN til den er utgått på datoen om du ikke finner noen å gi den til. Du kan jo trenge litt melk en eller annen gang.

mvh

Har kjøpt Pinex 125 mg, og en liten drikkekartong med NAN 2, så jeg trenger ikke sakene lenger! Så det blir nok søpla ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kastehater

Synd å kaste syns jeg. Sett inn en annonse på gis bort på finn.no? Pillene kan du spare, kanskje blir det flere babyer i gjengen snart? Godt å ha litt nan i tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...