Gjest best wishes Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Så et program på tv , hvor de mente at det ikke var vitenskapelig bevist at sukker gjorde barn mer aktive. Har dere noen erfaringer med barn og sukker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Så det samme programmet, og jeg tror at aktivitet fører til mer aktivitet, fremfor at sukkeret er synderen. Ingen av mine tre har reagert negativt på sukker, og mine vokste opp da man ikke var så strenge på sukkerholdig mat/drikke/kaker etc. Og bare en ev dem har ett hull. Programmet beviste vel ikke så mye, men hadde et godt poeng ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jadajadajada Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Min reagerer ikke slik på sukker, men jeg vet jo hva mye sukker steller stand i kroppen og hvor avhengig man blir, så det er uansett uaktuelt og gi han mye av dette - selv om han ikke blir hyper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hyperaktive blir de ikke, nei. Jeg har da også alltid ment at teorien om sukker = hyper er noe stort tull. Det vi derimot har erfart er at det ene barnet reagerer på blodsukkerfallet som kommer etter et inntak av sukker. Men ikke ved å være "høy" på sukker, snarere en synlig nedtur. Hun blir varm, svett, sint, gråter, skjelver, osv. Dette har vi erfart ved høyt inntak av sukker, og deretter lenge til neste måltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg synes det virker sånn. Når de f.eks har fått sjokoladekake etter barneTV-tid, blir de helt spinnville. Kanskje det er gleden som gjør det, men kanskje det er fordi de spiser søtt relativt sjelden. Minsta reagerte slik på banan da hun var mindre, men det har gått over. Mulig pga at de spiser banan hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Nåja - mine blir i alle fall mer oppgira om de spiser mye sukker like før leggetid! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dropper det nå idag Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hos oss slår det ut på to av tre unger. Minsten på 4 kunne sikkert spist sukker hele dagen uten å endre atferd. Her resulterer høyt sukkerinntak til; sinne, økt aktivitet, hører ikke etter (så aktiv at de ikke klarer å fokusere virker det som), sængevæting, mer krangling osv. Vi er dermed veldig strikse på: loff, syltetøy, brunost, prim, sjokoladepålegg, godter, brus, kjeks, pølse m/ brød, lyst knekkebrød/kjøpbrød, saft, nektar, div juice, osv.... Leste ei her som skrev om blodsukkerfall, og det er jo det som er den direkte følgen av mye sukker i kosten. (svingende blodsukker) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Har aldri merket noen vesentlige forandringer på min datter avhengig av sukkerinntak... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Min eldste reagerer definitivt på sukker. Hun blir rett og slett bare vanskelig og trassen, omtrent som når hun er sulten eller overtrøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Merker ikke forskjell på oppførsel etc avh av sukker. Husker fra egne tenår at mye godteri/sjokolade resulterte i kviser. Men det her var en annen sak... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Nei, har ikke inntrykk av at sukker gjør at han 'tar av'. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Stedatteren min på 11 får ikke spise sjokolade! Hun blir så stresset i kroppen at hun ikke klarer å sitte stille! Skravla går i ett. Hun synes hun er verdens kuuuuleste, mens hun egentlig bare er oppsnasig og direkte motbydelig å ha med å gjøre! Dette har jo stort sett vært et tema på lørdager. Har hun spist sjokolade til barnetv, kan vi glemme å for eksempel spille kort eller brettspill seinere på kvelden! Da er hun helt umulig! Klarer ikke å konsentrere seg, skal bare være morsom og gjøre abligøyer! Derfor har hun fått sjokoladeforbud! Annet godteri er ikke på langt nær like ille, selv om det også merkes på henne! Og jeg er ikke fritatt selv heller! Stort sett blir jeg kjempestresset en time eller to hvis jeg spiser mye godteri, og så sovner jeg pladask i sofaen... Hvis jeg av noen grunn ikke kan sove, blir jeg helt kokko! Skravla går i ett, man skulle nesten tro jeg var litt småpussa rett og slett:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ungdomsskolen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Merker ikke forskjell på oppførsel etc avh av sukker. Husker fra egne tenår at mye godteri/sjokolade resulterte i kviser. Men det her var en annen sak... Har mange elever som blir ukonsentrerte og urolige etter å ha drukket brus i friminuttet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ungdomsskolen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Merker ikke forskjell på oppførsel etc avh av sukker. Husker fra egne tenår at mye godteri/sjokolade resulterte i kviser. Men det her var en annen sak... Beklager. Innlegget under var ment som svar til trådstarter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ungdomsskolen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Har mange elever som blir ukonsentrerte og urolige etter å ha drukket brus i friminuttet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Da mine var små ble de meget hypre av sukker. Jeg har jo ikke noe godt forhold til sukker selv, så det er kanskje litt arv med i bildet. Nå ettersom de har blitt større så ser det ikke ut til at de blir hypre lenger - men det er kanskje fordi kroppene er større så endringen i kjemien ikke blir så dramatisk. Jeg ser stor forskjell på unger på dette. Noen sitter rolig med lørdagsgodtet sitt og reagerer ikke i det hele tatt - andre klatrer i tapetet. Det er vel her som med det meste annet tenker jeg - det er forskjell på folk :-) Da jeg var gravid og skulle inn og registrere spark og aktivitet på babyen, ga de meg et glass saft på sykehuset for å få ham i gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ingen forskjell hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Beklager. Innlegget under var ment som svar til trådstarter. :-) Helt i orden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg kjenner mange barn som blir hypre av sukker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hos oss slår det ut på to av tre unger. Minsten på 4 kunne sikkert spist sukker hele dagen uten å endre atferd. Her resulterer høyt sukkerinntak til; sinne, økt aktivitet, hører ikke etter (så aktiv at de ikke klarer å fokusere virker det som), sængevæting, mer krangling osv. Vi er dermed veldig strikse på: loff, syltetøy, brunost, prim, sjokoladepålegg, godter, brus, kjeks, pølse m/ brød, lyst knekkebrød/kjøpbrød, saft, nektar, div juice, osv.... Leste ei her som skrev om blodsukkerfall, og det er jo det som er den direkte følgen av mye sukker i kosten. (svingende blodsukker) Hvis dere dropper brunost og juice på grunn av sukkerinnhold må dere også droppe melk og frukt (=samme type sukker). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.