skal Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hvis dere dropper brunost og juice på grunn av sukkerinnhold må dere også droppe melk og frukt (=samme type sukker). Men mye mer konsentrert i brunost og juice. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Da 7-åringen var rundt 2 år, og ble introdusert for godteri i "full skala", så merket vi det veldig godt. Hun ble liksom liggende og spinne over madrassen til langt utpå kvelden om hun fikk sukker på ettermiddagen. Den minste er bedagelig anlagt og har aldri blitt påvirket av noe som helst av mat. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Men mye mer konsentrert i brunost og juice. Godt poeng med juice, men hvis man regner på mengdeforskjellen i brunost og melk blir det vel ikke så stor forskjell vil jeg tro. Det er få som spiser 0,5 kg brunost om dagen, som er anbefalt inntak av melk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hvis dere dropper brunost og juice på grunn av sukkerinnhold må dere også droppe melk og frukt (=samme type sukker). De liker ikke melk desverre :-( Og når det kommer til frukt, så får de det men ikke i enorme mengder. Det er jo endel goder som kommer ut av frukten, som de trenger, så ved å ha restriksjoner på visse andre ting, er det enklere å bære over med ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Eldatemann her reagerer veldig på sukker. Merker ikke noe på snuppa, da hun ikke får så mye sukker.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Nei, våre blir ikke merkbart hypre av sukker. De blir hypre av å være trøtte, og når det skjer noe spennende (bursdager etc) - men merker ikke noe forskjell på "sunne" bursdager og sukkerbombe bursdager - like gira uansett :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 De liker ikke melk desverre :-( Og når det kommer til frukt, så får de det men ikke i enorme mengder. Det er jo endel goder som kommer ut av frukten, som de trenger, så ved å ha restriksjoner på visse andre ting, er det enklere å bære over med ;-) Jeg mente absolutt ikke at du skulle la være med å gi barna dine frukt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Nei, våre blir ikke merkbart hypre av sukker. De blir hypre av å være trøtte, og når det skjer noe spennende (bursdager etc) - men merker ikke noe forskjell på "sunne" bursdager og sukkerbombe bursdager - like gira uansett :-) Psst: Hvordan går det med dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Ikke mine, men jeg har da hatt nok av barn på besøk som reagerer slik.Hadde et selskap en gang som tok helt av etter at jeg serverte kake :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Min erfaring er at aktivitetsnivået avhenger mer av hva de har spist før de spiser sukkeret, hvem de er sammen med og hva de driver med. Noen ganger blir de fullstendig hypre av litt lørdagsgodt, mens de andre ganger er fullstendig normale 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg merker ingen forskjell på Billa... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Psst: Hvordan går det med dere? Joda - vi er i "behandlingsvakuum" - men ellers går det forbausende bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Nei, vi har ikke merket at våre tre barn (4, 7 og 9 år) blir mer aktive av sukker enn ellers. De kan spise lørdagsgodt seint på kvelden, uten at de er mer turbo enn ellers i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Min eldste datter har alltid blitt hyper av sukker. Hun blir hyper og gjerne litt uvel. Mine to yngste barn merker jeg det ikke på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.