puttelulle Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Var innom G-Sport i dag, og der hadde de Norheim-sekker til 399,-, Disse var med lokk, og var på 22 liter. Jeg likte dem umiddelbart, men er 22 liter for lite?! Eldstemann sin sekk var på 28 liter, og nå skal han begynne i 4.klasse, og skal få ny og større sekk. Blir det for knuslete med 22 l-sekk i 1.klasse!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 22 literen holder i lange baner i 1. klasse! ) Det er ikke mye de har i sekken, hos oss er det en meldemappe, noen ark, en eller to bøker de dagene de har lekser + penal, matpakke og drikkeflaske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 22 literen holder i lange baner i 1. klasse! ) Det er ikke mye de har i sekken, hos oss er det en meldemappe, noen ark, en eller to bøker de dagene de har lekser + penal, matpakke og drikkeflaske. Det er nok veldig forskjellig hva de har med seg hjem, da:-) Noen lærere sender med ALT av skolebøker hjem, slik at foreldrene og eleven skal lære seg å sortere ut, (etter ukeplan og timeplan) hva ungene skal ha med seg, mens andre lærere lar ungene legge igjen alt de ikke trenger hjemme, på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det er nok veldig forskjellig hva de har med seg hjem, da:-) Noen lærere sender med ALT av skolebøker hjem, slik at foreldrene og eleven skal lære seg å sortere ut, (etter ukeplan og timeplan) hva ungene skal ha med seg, mens andre lærere lar ungene legge igjen alt de ikke trenger hjemme, på skolen. Hos oss har de heldigvis alt liggende på skolen, ellers hadde jo våre som er både hos meg og pappan måttet drasse på alt hele tiden. Dvs. poden gjør det alikevel for han gidder ikke plukke ut... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Hos oss har de heldigvis alt liggende på skolen, ellers hadde jo våre som er både hos meg og pappan måttet drasse på alt hele tiden. Dvs. poden gjør det alikevel for han gidder ikke plukke ut... Jepp:-) Jeg har nevnt det for min sønns lærer utallige ganger: Jeg synes det er fryktelig vanskelig å plukke ut hvilke bøker han trenger og ikke, jeg!! F.eks i mattematikk: Grunnbok og Hovedbok... Det stå rjo ikke på lekseplanen hvilken av disse bøkene de driver i! Og noen ganger gjør de oppgaver i begge bøkene! Da må han jo ha med seg 2 mattebøker, da! Uansett! Og likedan i norsk er det jo flere bøker! Hadde vært så mye bedre om gutten kunne lagt igjen alt han ikke har lekser i, på skolen! Jeg kommer nok til å ta det opp med henne, igjen! (Og jeg er jo lærer sjøl...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jepp:-) Jeg har nevnt det for min sønns lærer utallige ganger: Jeg synes det er fryktelig vanskelig å plukke ut hvilke bøker han trenger og ikke, jeg!! F.eks i mattematikk: Grunnbok og Hovedbok... Det stå rjo ikke på lekseplanen hvilken av disse bøkene de driver i! Og noen ganger gjør de oppgaver i begge bøkene! Da må han jo ha med seg 2 mattebøker, da! Uansett! Og likedan i norsk er det jo flere bøker! Hadde vært så mye bedre om gutten kunne lagt igjen alt han ikke har lekser i, på skolen! Jeg kommer nok til å ta det opp med henne, igjen! (Og jeg er jo lærer sjøl...) Min skolegutt har også sekken full til tider. Her får alle førsteklassingene sekk fra Trygg Trafikk / kommunen, og jeg syns den sekken er for liten. Aner ikke hvor mange liter den rommer. Men den er f.eks. så kort i ryggen at meldemappa (A4 strikkmappe) stikker delvis opp og hindrer ordentlig lukking av sekken. Så kommer det altså en god del bøker oppi, i tillegg til pennal, matboks og drikkeflaske. Og noen ganger må han ha med litt ekstra klær også, som skal legges i skiftehylla eller i tursekken. Ja, det glemte jeg, de har separat tursekk, som skal henge på skolen hele tiden. (Dustete, syns jeg, måtte da være greiere om vi pakket ferdig sekken hjemme?). Det hender han kommer hjem fra skolen med sekk så tung at han knapt nok får den med seg av skolebussen. Jeg ville nok gått for større sekk enn 22 liter hvis jeg skulle kjøpt. Men nå har de her oppfordret også andreklassingene til å bruke TT-sekken, så jeg regner med vi gjør det - selv om JEG ikke liker sekken. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.