Gå til innhold

Når "gror de sammen"?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Ja, når gror disse "fontanellene" (er det ikke det de heter) på hodet sammen? På jenta mi grodde den bakerste sammen i løpet av få uker. Kort tid seinere grodde sprekken mellom dem sammen. Den fremme har blitt mindre, men ikke grodd på langt nær sammen! Det er fortsatt et tydelig søkk der, og man kan se pulsen slå:-) Hun er nå 4 mnd og 1 uke...

Er det noe fasitsvar på når denne skal gro sammen? Bare lurer jeg, siden den andre grodde sammen så fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1215937244' post='3918869]

Innen 2-årsdagen. Hodet er i kraftig vekst den første tiden, derfor må det være slik.

Innen 2 år??! Oisann, ja nei da er det jo ikke rart hun ikke er "ferdiggrodd" enda nei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo allerede fått mange svar. Men jeg må bare skrive det bestemor(min svigermor) sa: Fontanellen er "ferdiggrodd" når barnet begynner å går!" Syns det er ett bra svar egentlig, det sier jo noe om at det skjer rundt 1 årsalder, men at det varierer akkurat som når barna begynner å gå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innen 2 år??! Oisann, ja nei da er det jo ikke rart hun ikke er "ferdiggrodd" enda nei:-)

Nei, for hadde det vært feridggrodd hadde hun fått problemer.. De skal ikke gro for tidlig, siden hodet vokser så mye de første leveårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...