Gå til innhold

Barselgave

Gjest ble litt usikker

Anbefalte innlegg

Gjest ble litt usikker

Hei!

Jeg har tenkt på å kjøpe sånne smokker med navn på i barselgave, men kom på at det er jo ikke alle som får babyene sine til å ta smokk, er dette da dumt å gi, hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

12

• Katt-ja

6

• flosshatt

2

• Mamma07

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Nei, det hadde jeg aldri kjøpt som barselsgave... Både fordi ikke alle unger _vil_ ta smokk, eller fordi ikke alle _foreldre_ vil at ungene skal ta smokk - eller fordi ikke alle vil at ungenes navn skal eksponeres i hytt og gevær.

Det er plenty annet å kjøpe, ta en tenkerunde. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ble litt usikker

Nei, det hadde jeg aldri kjøpt som barselsgave... Både fordi ikke alle unger _vil_ ta smokk, eller fordi ikke alle _foreldre_ vil at ungene skal ta smokk - eller fordi ikke alle vil at ungenes navn skal eksponeres i hytt og gevær.

Det er plenty annet å kjøpe, ta en tenkerunde. :-)

okey, takk for svar.. bare synes det er litt kjedelig å kjøpe klær, slik som ALLE andre gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

okey, takk for svar.. bare synes det er litt kjedelig å kjøpe klær, slik som ALLE andre gjør..

Det trenger du jo ikke gjøre, da, du kan jo klaske til med et par snasne Nike-joggesko, ett eller annet heftig merke på ett eller annet heftig plagg (ok, det er klær, men ikke slik man får av alle akkurat), smykke, bok eller et instrument. Hva som helst kan jo gis i barselsgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ble litt usikker

Det trenger du jo ikke gjøre, da, du kan jo klaske til med et par snasne Nike-joggesko, ett eller annet heftig merke på ett eller annet heftig plagg (ok, det er klær, men ikke slik man får av alle akkurat), smykke, bok eller et instrument. Hva som helst kan jo gis i barselsgave.

Takk for gode tips, kanskje en bok hadde vært greit ja =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mamma til baby

Tror det fins smekker å få kjøpt med navn på også?

Eventyrbok, sangbok, håndkle, sengesett, smykkeskrin eller leke kan jo også være noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si jeg synes er en dum gave. Mange babyer vil ikke ha smokk (min for eksempel), og ikke alle foreldre ønsker å gi barnet sitt smokk.

Jeg fødte for noen måneder siden, og vi ble glade for litt eksklusive ting i barselsgave. Leker som kan holde i flere generasjoner, litt dyrere klær og lignende, i stedet for klær fra H&M og en eller annen plast-dings fra Toys 'r' us.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en fin kurv, la en tykk og god vaskeklut oppi og fyllte kurva med babypleieprodukter. Hang en billig narresmokk i "riktig" farge i et silkebånd i hanken. :o) Mora ble i alle fall veldig glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noen som har det

Ja, det må jeg si jeg synes er en dum gave. Mange babyer vil ikke ha smokk (min for eksempel), og ikke alle foreldre ønsker å gi barnet sitt smokk.

Jeg fødte for noen måneder siden, og vi ble glade for litt eksklusive ting i barselsgave. Leker som kan holde i flere generasjoner, litt dyrere klær og lignende, i stedet for klær fra H&M og en eller annen plast-dings fra Toys 'r' us.

''Jeg fødte for noen måneder siden, og vi ble glade for litt eksklusive ting i barselsgave.''

Hjelpes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg fødte for noen måneder siden, og vi ble glade for litt eksklusive ting i barselsgave.''

Hjelpes...

Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er galt med det?

Tja,- det høres vel litt snobbete/bortskjemt ut. Sånn tenkte jeg i alle fall da jeg leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,- det høres vel litt snobbete/bortskjemt ut. Sånn tenkte jeg i alle fall da jeg leste det.

Mulig det, men jeg ser ikke noe galt i å synes det er mer stas med en litt spesiell rangle til 100 kr enn fire bodyer til 25 kr stykket. Trådstarter ville jo også gi noe som ikke alle andre også gav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Jeg er helt enig med Sofline. Mye bedre med en liten ting i god kvalitet som kan gå i arv enn flere billige ting som blir stygge etter tre vask og må kastes etter første baby. Det trenger ikke være noe dyrere gave totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men jeg ser ikke noe galt i å synes det er mer stas med en litt spesiell rangle til 100 kr enn fire bodyer til 25 kr stykket. Trådstarter ville jo også gi noe som ikke alle andre også gav.

OK,- jeg bare sier hvordan jeg leste det. Jeg forbinder ikke en rangle til 100 kr som noe eksklusivt ;-)

Jeg syntesdet hørtes ut som om du ikke ble glad for klær/leker hvis de var kjøpt i vanlige butikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK,- jeg bare sier hvordan jeg leste det. Jeg forbinder ikke en rangle til 100 kr som noe eksklusivt ;-)

Jeg syntesdet hørtes ut som om du ikke ble glad for klær/leker hvis de var kjøpt i vanlige butikker...

Jeg synes stort sett alt som ikke er det billigste man kan få tak i av noe er eksklusivt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes stort sett alt som ikke er det billigste man kan få tak i av noe er eksklusivt. :-)

Da er vi sikkert forholdsvis enige likevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noen som har det

Hva er galt med det?

Jeg kjøper da ofte klær fra H&M f.eks til venner som har fått barn. Ikke av det aller billigste, men de har f.eks. fine ullplagg o.l. Har aldri falt meg inn at noen ikke setter pris på dette fordi det ikke er dyrt nok, men noen er tydeligvis slik også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...