Gå til innhold

Barselgave

Gjest ble litt usikker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

12

• Katt-ja

6

• flosshatt

2

• Mamma07

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest mora2

Jeg kjøper da ofte klær fra H&M f.eks til venner som har fått barn. Ikke av det aller billigste, men de har f.eks. fine ullplagg o.l. Har aldri falt meg inn at noen ikke setter pris på dette fordi det ikke er dyrt nok, men noen er tydeligvis slik også...

Er vel ikke pga pris.Men nettopp fordi man får får 1000ting fra H&M....Litt moro med noe orginalt :0)

Om jeg har forstått sofline rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en fin gave, men kjipt om de ikke blir brukt da...

Hva med kosefille eller pledd med navn heller?

http://www.mortil3.no/shop.asp?p=5672436

http://barneparadis.no/comersus/store/comersus_listItems.asp?idCategory=278

Dette hadde hvertfall jeg blitt glad for :=)

Det teppet kunne jeg ha styrt meg for, for å si det sånn. Litt for dyrt til å ta sjansen på at de faktisk ville likt det - og uten muligheter for bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper da ofte klær fra H&M f.eks til venner som har fått barn. Ikke av det aller billigste, men de har f.eks. fine ullplagg o.l. Har aldri falt meg inn at noen ikke setter pris på dette fordi det ikke er dyrt nok, men noen er tydeligvis slik også...

Det er ikke meningen å fornærme noen med min personlige smak.

Det har ikke noe med å gjøre at det ikke er dyrt nok. Men når man får plagg nummer 20 fra samme butikk i størrelse 56, får i hvert fall vi mer enn hva vi har bruk for. Vi, og jeg har en følelse av at det er normalt etter å ha snakket med andre nybakte mødre, fikk så mye klær i barselsgave at det er mye vi bare har fått brukt en eller to ganger før babyen vokste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke pga pris.Men nettopp fordi man får får 1000ting fra H&M....Litt moro med noe orginalt :0)

Om jeg har forstått sofline rett...

Du har forstått meg rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med å gjøre at det ikke er dyrt nok. Men når man får plagg nummer 20 fra samme butikk i størrelse 56, får i hvert fall vi mer enn hva vi har bruk for. Vi, og jeg har en følelse av at det er normalt etter å ha snakket med andre nybakte mødre, fikk så mye klær i barselsgave at det er mye vi bare har fått brukt en eller to ganger før babyen vokste ut av det.

Derfor bør man ikke gi så små klær i barselgave, men heller gi i str 62. f.eks. Det er alltid nok av dem som faller for fristelsen til å kjøpe noe som kan brukes med en gang (til og med de nybakte mødrene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Det teppet kunne jeg ha styrt meg for, for å si det sånn. Litt for dyrt til å ta sjansen på at de faktisk ville likt det - og uten muligheter for bytte...

Synes det var nydelig :0)

Men er jo ikke noe man gir til en bekjent/nabo. Måtte blitt til familie eller venner, de kjenner man jo smaken til :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noen som har det

Folk kan da ikke lukte hvor mye dere kommer til å få, eller hva dere får av andre. Er vel bare å bytte om man får for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Sofline. Mye bedre med en liten ting i god kvalitet som kan gå i arv enn flere billige ting som blir stygge etter tre vask og må kastes etter første baby. Det trenger ikke være noe dyrere gave totalt sett.

Du formulerte det jeg mener. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var nydelig :0)

Men er jo ikke noe man gir til en bekjent/nabo. Måtte blitt til familie eller venner, de kjenner man jo smaken til :=)

;-)

Mulig jeg er litt spesiell, men jeg liker hverken rosa eller lyseblått... Og den kaninen var ikke da ikke særlig søt?

Men,- det var min smak, da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor bør man ikke gi så små klær i barselgave, men heller gi i str 62. f.eks. Det er alltid nok av dem som faller for fristelsen til å kjøpe noe som kan brukes med en gang (til og med de nybakte mødrene...)

Nemlig. :-)

Jeg byttetnoe av klærne vi fikk i lik, bare i større størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan da ikke lukte hvor mye dere kommer til å få, eller hva dere får av andre. Er vel bare å bytte om man får for mye.

Det første man vil eller kan etter hjemkomst fra sykehuset er sjelden å gå i butikker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Det første man vil eller kan etter hjemkomst fra sykehuset er sjelden å gå i butikker. :-)

Nå problematiserer du vel en smule, da, gaver må slettes ikke byttes tvert - og barnet har gjerne en pappa, som også er i stand til å gå inn i en butikk og bytte et klesplagg i større størrelse.

Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Man blir jo glad for alt man får, og det er klart man kan bytte. Men det er ikke til å komme fra at man setter ekstra stor pris på det når det er noen som har gjort seg flid med å finne en gave som ikke er "tretten på dusinet". Så når noen først spør om hjelp til å finne en barselgave, er det vel naturlig å foreslå de tingene man satte mest pris på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

;-)

Mulig jeg er litt spesiell, men jeg liker hverken rosa eller lyseblått... Og den kaninen var ikke da ikke særlig søt?

Men,- det var min smak, da ;-)

Hihi, den var jo søt da ;0)

Jeg liker babyblått og rosa til babyer, ikke ellers...

Men er så søtt på disse små nurkene :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå problematiserer du vel en smule, da, gaver må slettes ikke byttes tvert - og barnet har gjerne en pappa, som også er i stand til å gå inn i en butikk og bytte et klesplagg i større størrelse.

Ikke sant?

Å sende mannen her i huset i en klesbutikk er stort sett umulig. Han er allergisk (en velkjent allergi hos menn). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant?

Og hvorfor kjøpe gaver som bare skal byttes allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Ikke sant?

Konteksten i denne tråden er jo at trådstarter ønsket hjelp til å finne en barselgave som vil bli satt pris på. Da er det vel ikke så mye til hjelp med "bare kjøp noen H&M-bodyer, det er jo bare å bytte" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Jeg har hørt at babyene liker best å ha en type smokk, så da vil jeg gjerne selv velge hvilken type det skal være. Men hva med smokkholder med navn? Eller sutteklut eller div. med brodert navn. Her synes jeg det er mye fint:

http://www.nameonbaby.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...