Gjest nydøpt baby Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Tenkte sende ut dåpstakkekort, men litt usikker på hva slags tekst som bør stå på et slikt. Har bestilt takkekort fra fotoknudsen, det er sånne fototakkekort.... vet ikke om det følger med konvolutter, men bør jeg sende med konvolutter til alle, eller kun til de som får via post? Og takketeksten.. Kan jeg skrive noe sånt: Kjære tante Anna! Tusen takk for det fine smykkesettet jeg fikk med deg til dåpen min den 15. juni -08. Klem fra Victoria. Kan jeg skrive noe a la den stilen? Eller bare: Ikke noe hilsing, bare: Tusen takk for det fine smykkesettet jeg fikk til dåpen min den 14. juni -08. Hilsen Victoria. Eller hva med: Tusen takk for den fine gaven! Hilsen Victoria. Er litt usikker. Hva ville dere skrevet? Skal jeg ta med hilsen, som Kjære .....? og hva med hilsenen til slutt: Hilsen Victoria eller Klem fra Victoria? Eller bør jeg skrive navnet på familien og? Hmm Og ang. gaven, da bør jeg vel spesifisere hva hun fikk? Noen sendte flere klær, men blr dumt å ramse opp alt: Tusen takk for den fine kjolen, de fine buksene og de søte sokkene.... det blir vel litt vel oppramsende+ Tenkte det holdt å si: Tusen takk for de fine klærne? har og fått gaver fra mine egne onkler og tanter. Hvis jeg skal ha en sånn "velkomsthilsen" som Kjære ..... Skal jeg da skrive kun navnet på vedkommende, f.eks. Kjære Geir (min onkel Geir altså) eller Kjære grandonkel Geir (ekke det det mine onkler blir for min datter?) eller Kjære gammelonkel Geir (noen blir kanskje fornærmet over å bli kalt "gammel" hehe) Så er litt i tvil der da. Kanskje jeg der bare skal skrive: Kjære Geir? Eller ingen hilsen i det hele tatt i starten? Og kan jeg skrive klem til alle? Håper på kreative forslag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg ville ha satt stor pris på å få takkekort som begynte med kjære Tatjana og som også spesifikt nevnte gaven. :-) Dåpsbildene er sikkert helt fine de :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Mine meninger: ''bør jeg sende med konvolutter til alle, eller kun til de som får via post?'' Konvolutter til alle, synes jeg. Men hva mener du med "kun de som får via post"? ''Kjære tante Anna! Tusen takk for det fine smykkesettet jeg fikk med deg til dåpen min den 15. juni -08.'' Noe slikt ville jeg skrevet. ''Kan jeg skrive noe a la den stilen? Eller bare: Ikke noe hilsing, bare: Tusen takk for det fine smykkesettet jeg fikk til dåpen min den 14. juni -08. Hilsen Victoria.'' Jeg ville tatt med navnet på vedkommende som får kortet. ''Eller hva med: Tusen takk for den fine gaven! Hilsen Victoria.'' Det blir for upersonlig synes jeg. ''Hilsen Victoria eller Klem fra Victoria?'' Absolutt "hilsen". ''Og ang. gaven, da bør jeg vel spesifisere hva hun fikk? Noen sendte flere klær, men blr dumt å ramse opp alt: Tusen takk for den fine kjolen, de fine buksene og de søte sokkene.... det blir vel litt vel oppramsende+ Tenkte det holdt å si: Tusen takk for de fine klærne?'' Da holder det med å si "klærne" i stedet for å ramse opp. Jeg synes absolutt du bør spesifisere så det ikke står likt på kortet til alle. ''har og fått gaver fra mine egne onkler og tanter. Hvis jeg skal ha en sånn "velkomsthilsen" som Kjære ..... Skal jeg da skrive kun navnet på vedkommende, f.eks. Kjære Geir (min onkel Geir altså) eller Kjære grandonkel Geir (ekke det det mine onkler blir for min datter?) eller Kjære gammelonkel Geir (noen blir kanskje fornærmet over å bli kalt "gammel" hehe)'' Jeg ville skrevet "mormor og "morfar" og lignende på "sånne slektning", men jeg ville absolutt ikke skrevet "gammelonkel". ''Så er litt i tvil der da. Kanskje jeg der bare skal skrive: Kjære Geir? Eller ingen hilsen i det hele tatt i starten? Og kan jeg skrive klem til alle?'' Jeg synes ikke klem passer seg i et takkekort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 '' bør jeg sende med konvolutter til alle, eller kun til de som får via post? '' Jeg synes du bør sende konvolutt til alle. Ser penere ut. ''Kjære tante Anna! Tusen takk for det fine smykkesettet jeg fikk med deg til dåpen min den 15. juni -08 Klem fra Victoria.'' Jeg likte best denne :0) ''Hilsen Victoria eller Klem fra Victoria? Eller bør jeg skrive navnet på familien og? '' Jeg ville skrevet klem fra Victoria. ''Og ang. gaven, da bør jeg vel spesifisere hva hun fikk? Noen sendte flere klær, men blr dumt å ramse opp alt: Tusen takk for den fine kjolen, de fine buksene og de søte sokkene.... det blir vel litt vel oppramsende+ Tenkte det holdt å si: Tusen takk for de fine klærne?'' Holder i massevis :0) ''har og fått gaver fra mine egne onkler og tanter'' Kommer ann på hva dine unger kaller de, mine kaller de for onkel og tante, så her var den saken grei! Om ikke, kan du bruke kun fornavnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.