Gå til innhold

Blomster-og-bier-praten

Gjest usikker mams

Anbefalte innlegg

Gjest usikker mams

Barnet mitt nærmer seg den alderen da denne praten kommer, derfor tenker jeg at det kan være greit å være litt forberedt. Prevansjon og den biten der er grei, men det jeg lurer på er; oppfordrer dere barna deres til å lære seg selv å kjenne sexuelt? Snakker dere om onani? Hva sier dere i tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Vi har snakket åpent om alt. Spurte barnet hva bindet var til, forklarte jeg det.

Om det var snakk om prostitusjon på TV og barnet spurte hva det er, så svarte jeg på det.

Jeg har ikke aktivt gått inn for å snakke om seksualitet. Kun svart på det jeg er spurt om. Jeg har ikke oppmuntret til å bli kjent med seg selv seksult, som du spurte om.

Tror åpenhet og tilgjengelighet for spørsmål er det viktigste. De finner ut av resten selv. Om tenåringen får kjæreste må man kanskje forsikre seg om at de vet hva prevensjon er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket åpent om alt. Spurte barnet hva bindet var til, forklarte jeg det.

Om det var snakk om prostitusjon på TV og barnet spurte hva det er, så svarte jeg på det.

Jeg har ikke aktivt gått inn for å snakke om seksualitet. Kun svart på det jeg er spurt om. Jeg har ikke oppmuntret til å bli kjent med seg selv seksult, som du spurte om.

Tror åpenhet og tilgjengelighet for spørsmål er det viktigste. De finner ut av resten selv. Om tenåringen får kjæreste må man kanskje forsikre seg om at de vet hva prevensjon er.

Jeg har ikke barn selv, men en halvsøster som er myyye yngre enn meg.

Da hun var 12/13 og meget uskyldig tok jeg en prat med henne og det var ikke helt enkelt, men innså at jeg var den eneste voksenpersonen som kunne og ville avdekke noen mysterier...

Først var jeg litt flau, men bet i gresset og spurte om hun hadde sett en kondom før?

Store øyne og mye latter, mens vi åpnet, så på og utforsket kondomen... Hun endte med å blåse den opp og da den sprakk, bruke den nederste delen som armbånd!

Jeg snakket ikke direkte om onani, men sa noe om at det er fint å finne ut hva man liker og at det er helt vanlig!

Dette var første skritt på veien, som har ført til at hun etterhvert spurte om de underligste ting...

Nå er hun mye større, men kan enda spørre og har mange ganger gitt utrykk for at hun er så glad for at jeg tok initiativ til å lage en mulighet for spørsmål, utforsking og avklaring..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...