Gjest Valnøtt Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hallo. Barnas farfar blir åtti år. Ungene skal kanskje i selskapet, men kanskje ikke. Det er ikke avklart om faren ønsker å samarbeide så det kan skje enda (lang historie, kortversjonen er mishandling, barnevern osv). Men hvis jeg skal kjøre dem noenogtyve mil for å levere dem til dette selskapet, eller holde dem hjemme, så må jeg vel uansett gi farfar en gave fra gutta. Jeg har ingen kontakt med ham selv, naturlig nok, men gutta er glade i ham. Han har ikke en eneste interesse såvidt jegvet utenom tippekamp og bridge, han leser ikke, drikker ikke vin, liker ikke gode oster eller annen deilig luksusmat, setter ikke pris på blomster... Noen som har en god idé til noe ungene kan gi ham? De hadde ikke lyst til å lage noe... Jeg bryr meg døyten om hva det koster, sålenge det er en god idé så ungene føler at de har bidratt til å gi farfar en fin dag med en fin gave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Finnes det ikke en fin kortstokk i skinnetui eller noe i den duren på en bokhandel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 En pen genser/skjorte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg er nok litt sær, for jeg ville forventet at faren ordnet gave fra ungene. Jeg ville derfor hvis jeg var deg latt ungene lage noe til farfar. Kommer an på alder, selvsagt, men lage et fint bilde male / tegne, skrive et hyggelig kort, eller lage noe mer kreativt, hvis man har ideer til det. Putte med et par Flax-lodd og ferdig med det. Den STORE gaven får far ta seg av. Syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Du sier han ikke drikker vin, men hva med konjakk eller whisky? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Du sier han ikke drikker vin, men hva med konjakk eller whisky? Nope. Og siden barnas far er en voldelig alkoholisert *** så vil jeg ikke gi alkohol uansett :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg er nok litt sær, for jeg ville forventet at faren ordnet gave fra ungene. Jeg ville derfor hvis jeg var deg latt ungene lage noe til farfar. Kommer an på alder, selvsagt, men lage et fint bilde male / tegne, skrive et hyggelig kort, eller lage noe mer kreativt, hvis man har ideer til det. Putte med et par Flax-lodd og ferdig med det. Den STORE gaven får far ta seg av. Syns jeg. Joda - men ungene driver og distanserer seg fra faren sin om dagen, så dette skal være en gave bare fra dem - det virket som om det var viktig for dem. Men de gadd ikke lage noe da... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1216125512' post='3919858] En pen genser/skjorte? Hehe - jeg pleide å kjøpr sånt til jul osv da jeg var gift med sønnen, men da sa han fra at han ikke ville ha mer klær. Nå hadde han de klærne han skulle ha resten av livet... Han kunne sikkert trenge noen, men etter den beskjeden regner jeg med at det bare blir tatt som et forsøk på å provosere hvis jeg kjøper noe sånt. Er ikke enkelt dette :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Finnes det ikke en fin kortstokk i skinnetui eller noe i den duren på en bokhandel? Det kan det hende man kan få tak i... Jeg skal ta en tur innom Oslo sentrum og sjekke jeg. Takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Blås opp et bilde av guttene, ram det inn og gi det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hehe - jeg pleide å kjøpr sånt til jul osv da jeg var gift med sønnen, men da sa han fra at han ikke ville ha mer klær. Nå hadde han de klærne han skulle ha resten av livet... Han kunne sikkert trenge noen, men etter den beskjeden regner jeg med at det bare blir tatt som et forsøk på å provosere hvis jeg kjøper noe sånt. Er ikke enkelt dette :-) Jeg tror jeg hade git beng i både og kjøre barna, og å gi gave... men det er sikkert ikke enkelt, dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1216130515' post='3919943] Jeg tror jeg hade git beng i både og kjøre barna, og å gi gave... men det er sikkert ikke enkelt, dette. For min egen del spiller denne bursdagen null rolle. Men når ungene vil at bestefar ikke skal være lei seg på bursdagen sin, så gjør det meg null og niks å ordne litt. Jeg bare kjører dem dit, venter på en kafé noen timer og kjører hjem igjen - null problem det. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Blås opp et bilde av guttene, ram det inn og gi det? Det kan hende kan være smart. Han har nok ikek så mange bilder av dem de siste årene kjenner jeg eksen min rett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg lager fotobøker! Gjennom Elkjøp faktisk... Hva med å samle noen av de beste bildene av guttene, og sette sammen en fotobok?! Du kan også sette inn tekst... Dette er veldig enkelt, men krever et par timer foran pcen! Dette har vi gitt til flere av de eldre i slekta, og de setter stor pris på dem! Hvis farfar også bor et stykke unna, og dermed ikke får sett guttene så ofte, vil jeg tro han blir glad for noe sånt:-) Det er også litt mer personlig enn mange andre gaver...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg lager fotobøker! Gjennom Elkjøp faktisk... Hva med å samle noen av de beste bildene av guttene, og sette sammen en fotobok?! Du kan også sette inn tekst... Dette er veldig enkelt, men krever et par timer foran pcen! Dette har vi gitt til flere av de eldre i slekta, og de setter stor pris på dem! Hvis farfar også bor et stykke unna, og dermed ikke får sett guttene så ofte, vil jeg tro han blir glad for noe sånt:-) Det er også litt mer personlig enn mange andre gaver...! Det er en kjempefin idé, men passer ikke helt hos oss i dette tilfellet. Familien til ungene mine er ikke helt komfortable med eksistensen av meg og at ungene har en familie her, så det vil nok ikke bli satt pris på en påminnelse om hvordan de har det hjemme dessverre. (Men fader'n min skal få spnn til sin bursdag - takk for tipset :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det kan hende kan være smart. Han har nok ikek så mange bilder av dem de siste årene kjenner jeg eksen min rett. Jeg tror de fleste besteforeldrene hadde blitt veldig glad for en slik gave, uansett andre omstendigheter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg tror de fleste besteforeldrene hadde blitt veldig glad for en slik gave, uansett andre omstendigheter. Jeg skal tenke litt på den tror jeg... Jeg vet strengt tatt ikke noe om hva farfar mener om noe som helst, har ikke hatt noen som helst kontakt med ham siden eksen flyttet ut. Det viktigste for meg er igrunnen at ungene gir ham noe de mener er en fin ting å gi - og det tror jeg dette vil være... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Varmeflaske med fòr utenpå?? Passe upersonlig, men noe som eldre ofte blir glade for (?)... Strømper uten strikk øverst (som ikke strammer). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Tippelapp? Ser ut som det er det han vil ha ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det er en kjempefin idé, men passer ikke helt hos oss i dette tilfellet. Familien til ungene mine er ikke helt komfortable med eksistensen av meg og at ungene har en familie her, så det vil nok ikke bli satt pris på en påminnelse om hvordan de har det hjemme dessverre. (Men fader'n min skal få spnn til sin bursdag - takk for tipset :-)) Ok, forstod det egentlig som om det kun var faren deres som var "problemet" her jeg, men sånn du beskriver det var vel ikke dette den beste idèen nei:-/ Nei, da har jeg ikke stort å komme med gitt, for jeg er ikke akkurat av den kreative typen... Men fint du fikk bruk for tipset likevel da:-) Vi har ei jente på 4 mnd, og alle i slekta skal få sånne fotobøker til jul! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.