Gå til innhold

Dåpstakkekort igjen...

Gjest dåpsbarnetmitt..

Anbefalte innlegg

Gjest dåpsbarnetmitt..

Bør jeg skrive hilsen foreldrene og ikke ungen? Hva er vanlig? Er eldre mer pirkete på det og syns det er teit at man skriver under med ungens navn, f.eks. Klem fra Victoria eller Hilsen Victoria?

Bør man skrive noe sånt som:

Kjære ....

Tusen takk for det flotte smykket Victoria fikk til dåpen sin den ....

Hilsen Inga og Odd

Eller

Kjære.....

Tusen takk for det flotte smykket jeg fikk til dåpen min den....

Klem fra Victoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også en mamma

Jeg syns det virker litt fjollete å skrive under med barnets navn. Det er dere som foreldre som bør takke på barnets vegne, mener jeg. Og generelt sett syns jeg det virker litt rart med "klem" på takkekort. Fikk nylig et takkekort etter en konfirmasjon, hvor det var klem fra konfirmanten. Der var det naturlig at det var konfirmanten som takket, men virket feil med "klem". Klem oppfatter jeg som mer intimt på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke engang huske at vi sendte takkekort etter dåpen jeg...

Men jeg ville skrevet "Kjære mormor! Tusen takk for det fine smykket jeg fikk til dåpen min! Klem fra Victoria." Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

''Kjære..... Tusen takk for det flotte smykket jeg fikk til dåpen min den....

Klem fra Victoria''

Jeg ville valgt denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dåpsjentami...

Jeg syns det virker litt fjollete å skrive under med barnets navn. Det er dere som foreldre som bør takke på barnets vegne, mener jeg. Og generelt sett syns jeg det virker litt rart med "klem" på takkekort. Fikk nylig et takkekort etter en konfirmasjon, hvor det var klem fra konfirmanten. Der var det naturlig at det var konfirmanten som takket, men virket feil med "klem". Klem oppfatter jeg som mer intimt på en måte.

Hvor gammel er du? Tenker litt at det er litt generasjonsforskjeller ute og går. Bestemoren min er kanskje litt gammeldags. Til henne burde jeg kanskje skrevet: Tusen takk for det flotte smykket Victoria fikk til sin dåp den ....

og hilse fra foreldrene....

mens til mine søsken tror jeg de ville syntes det var søtt om Victoria "skrev" selv:

Kjære onkel ... Tusen takk for det flotte smykket jeg fikk av deg. Klem fra Victoria.

Hva mener dere andre, er det "ut" å skrive klem på takkekort? Vet om folk som syns det virker upersonlig og for formelt å skrive "hilsen"... og at klem virker mer immøtekommende og koselig... Så jeg er litt i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest klemmejenta

Kanskje det med "klem" er noe man bør skrive til de man kjenner best, mens til fjernere slektninger og eldre folk skrive "hilsen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det i bruk av "klem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dåpsbarnet mitt...

Jeg ville valgt den første.

Men så synes jeg klem er noe man gjør, ikke noe man skriver sånn på den måten...

Det er jo gammeldags da...

I min generasjon (20-30) er det vanlig å skrive klem på hilsener og brev.

Tror jeg vil skrive klem til søskenene, men hilsen til de som er over 40?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gammeldags da...

I min generasjon (20-30) er det vanlig å skrive klem på hilsener og brev.

Tror jeg vil skrive klem til søskenene, men hilsen til de som er over 40?

Jeg er også under 30, altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du gammeldags ;-)

Så er jeg også gammeldags. Jeg er enda yngre enn Åsemor. :-)

Jeg ville i hvert fall ikke skrevet "klem" til dem som ikke skriver det til deg. Dvs. pleier vedkommende å undertegne med "klem", kan du også skrive det, men er vedkommende like gammeldags som meg og ikke skriver det, så skriver du det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest plageånd hehe

Så er jeg også gammeldags. Jeg er enda yngre enn Åsemor. :-)

Jeg ville i hvert fall ikke skrevet "klem" til dem som ikke skriver det til deg. Dvs. pleier vedkommende å undertegne med "klem", kan du også skrive det, men er vedkommende like gammeldags som meg og ikke skriver det, så skriver du det heller ikke.

Men hilsen virker så formelt, er det like dumt som klem å skrive kjærlig hilsen eller hjertlig hilsen? Og hva med takk, er tusen takk for barnslig? Bør jeg skrive kun takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hilsen virker så formelt, er det like dumt som klem å skrive kjærlig hilsen eller hjertlig hilsen? Og hva med takk, er tusen takk for barnslig? Bør jeg skrive kun takk?

Jeg synes du tar dette alt for alvorlig - det er da bare et takkekort!

Tusen takk er normal høflighet og slettes ikke barnslig. Hjertelig hilsen er fint (ikke hjertlig) og koselig, men det er klem også om du kommer fra en "klemmende" familie. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke tusen takk er barnslig. Hjertlig hilsen eller kjærlig hilsen er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...