Gjest dåpsbarnetmitt.. Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Bør jeg skrive hilsen foreldrene og ikke ungen? Hva er vanlig? Er eldre mer pirkete på det og syns det er teit at man skriver under med ungens navn, f.eks. Klem fra Victoria eller Hilsen Victoria? Bør man skrive noe sånt som: Kjære .... Tusen takk for det flotte smykket Victoria fikk til dåpen sin den .... Hilsen Inga og Odd Eller Kjære..... Tusen takk for det flotte smykket jeg fikk til dåpen min den.... Klem fra Victoria 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg syns det virker litt fjollete å skrive under med barnets navn. Det er dere som foreldre som bør takke på barnets vegne, mener jeg. Og generelt sett syns jeg det virker litt rart med "klem" på takkekort. Fikk nylig et takkekort etter en konfirmasjon, hvor det var klem fra konfirmanten. Der var det naturlig at det var konfirmanten som takket, men virket feil med "klem". Klem oppfatter jeg som mer intimt på en måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Victoria passer ikke sammen med Inga og Odd... ;p Skriv det første og bli ferdig med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Kan ikke engang huske at vi sendte takkekort etter dåpen jeg... Men jeg ville skrevet "Kjære mormor! Tusen takk for det fine smykket jeg fikk til dåpen min! Klem fra Victoria." Enkelt og greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 ''Kjære..... Tusen takk for det flotte smykket jeg fikk til dåpen min den.... Klem fra Victoria'' Jeg ville valgt denne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dåpsjentami... Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg syns det virker litt fjollete å skrive under med barnets navn. Det er dere som foreldre som bør takke på barnets vegne, mener jeg. Og generelt sett syns jeg det virker litt rart med "klem" på takkekort. Fikk nylig et takkekort etter en konfirmasjon, hvor det var klem fra konfirmanten. Der var det naturlig at det var konfirmanten som takket, men virket feil med "klem". Klem oppfatter jeg som mer intimt på en måte. Hvor gammel er du? Tenker litt at det er litt generasjonsforskjeller ute og går. Bestemoren min er kanskje litt gammeldags. Til henne burde jeg kanskje skrevet: Tusen takk for det flotte smykket Victoria fikk til sin dåp den .... og hilse fra foreldrene.... mens til mine søsken tror jeg de ville syntes det var søtt om Victoria "skrev" selv: Kjære onkel ... Tusen takk for det flotte smykket jeg fikk av deg. Klem fra Victoria. Hva mener dere andre, er det "ut" å skrive klem på takkekort? Vet om folk som syns det virker upersonlig og for formelt å skrive "hilsen"... og at klem virker mer immøtekommende og koselig... Så jeg er litt i tvil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klemmejenta Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg syns det virker litt fjollete å skrive under med barnets navn. Det er dere som foreldre som bør takke på barnets vegne, mener jeg. Og generelt sett syns jeg det virker litt rart med "klem" på takkekort. Fikk nylig et takkekort etter en konfirmasjon, hvor det var klem fra konfirmanten. Der var det naturlig at det var konfirmanten som takket, men virket feil med "klem". Klem oppfatter jeg som mer intimt på en måte. Kanskje det med "klem" er noe man bør skrive til de man kjenner best, mens til fjernere slektninger og eldre folk skrive "hilsen"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg syns det virker litt fjollete å skrive under med barnets navn. Det er dere som foreldre som bør takke på barnets vegne, mener jeg. Og generelt sett syns jeg det virker litt rart med "klem" på takkekort. Fikk nylig et takkekort etter en konfirmasjon, hvor det var klem fra konfirmanten. Der var det naturlig at det var konfirmanten som takket, men virket feil med "klem". Klem oppfatter jeg som mer intimt på en måte. Enig med det i bruk av "klem". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg ville valgt den første. Men så synes jeg klem er noe man gjør, ikke noe man skriver sånn på den måten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dåpsbarnet mitt... Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg ville valgt den første. Men så synes jeg klem er noe man gjør, ikke noe man skriver sånn på den måten... Det er jo gammeldags da... I min generasjon (20-30) er det vanlig å skrive klem på hilsener og brev. Tror jeg vil skrive klem til søskenene, men hilsen til de som er over 40? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det er jo gammeldags da... I min generasjon (20-30) er det vanlig å skrive klem på hilsener og brev. Tror jeg vil skrive klem til søskenene, men hilsen til de som er over 40? Jeg er også under 30, altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest edda bedda Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg er også under 30, altså. Da er du gammeldags ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Da er du gammeldags ;-) Så er jeg også gammeldags. Jeg er enda yngre enn Åsemor. :-) Jeg ville i hvert fall ikke skrevet "klem" til dem som ikke skriver det til deg. Dvs. pleier vedkommende å undertegne med "klem", kan du også skrive det, men er vedkommende like gammeldags som meg og ikke skriver det, så skriver du det heller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plageånd hehe Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Så er jeg også gammeldags. Jeg er enda yngre enn Åsemor. :-) Jeg ville i hvert fall ikke skrevet "klem" til dem som ikke skriver det til deg. Dvs. pleier vedkommende å undertegne med "klem", kan du også skrive det, men er vedkommende like gammeldags som meg og ikke skriver det, så skriver du det heller ikke. Men hilsen virker så formelt, er det like dumt som klem å skrive kjærlig hilsen eller hjertlig hilsen? Og hva med takk, er tusen takk for barnslig? Bør jeg skrive kun takk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Men hilsen virker så formelt, er det like dumt som klem å skrive kjærlig hilsen eller hjertlig hilsen? Og hva med takk, er tusen takk for barnslig? Bør jeg skrive kun takk? Jeg synes du tar dette alt for alvorlig - det er da bare et takkekort! Tusen takk er normal høflighet og slettes ikke barnslig. Hjertelig hilsen er fint (ikke hjertlig) og koselig, men det er klem også om du kommer fra en "klemmende" familie. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Men hilsen virker så formelt, er det like dumt som klem å skrive kjærlig hilsen eller hjertlig hilsen? Og hva med takk, er tusen takk for barnslig? Bør jeg skrive kun takk? Jeg synes ikke tusen takk er barnslig. Hjertlig hilsen eller kjærlig hilsen er OK. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.