Gå til innhold

Baby og mat

Gjest mat til babyen min

Anbefalte innlegg

Gjest mat til babyen min

Babyen min nærmer seg 4 mnd nå, men jeg har fortsatt nok melk tror jeg.

De sier man skal begynne å introdusere fast føde fra 4-6 mnd alder. Etter 6 mnd er det ikke lenger nok med fullamming. Så jeg lurer på om det er lurt å gi bittelitt grøt allerede fra 4 mnd alder selv om jeg har nok melk så babyen gradvis vennes til å like grøt? Er så redd hun ikke får i seg nok næring om hun ikke liker grøt i starten...

Hva tror dere? Eller bør jeg vente til 6 mnd så lenge jeg har nok melk?

Og som drikke.... skal jeg gi morsmelk hele tiden, eller skal jeg begynne å gi vann? HVor mye er nok mat liksom?

Tenkte litt på hvordan måltidene blir.

Frokost: Morgenpupp

Lunsj: Pupp og grøt?

osv.....

Leste at i starten holdt det med et par teskjeer grøt midt på dag (så ikke ungen ble urolig på kvelden om han ikke tålte det)... men hvor gradvis skal jeg gå over til mer...

og så til slutt flere måltider om dagen med fast føde?

Hadde vært greit å fått et forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mallet

Så lenge du har nok melk, kan du godt vente litt med grøten ennå. Ellers er det egentlig bare å prøve seg frem, det er ingenting som er "rett" og "galt" når det gjelder rekkefølge på måltider. Man faller inn i en rytme som fungerer sånn etterhvert. Til å begynne med er det ikke store grøtporsjonene det er snakk om, så det er ikke så farlig om det er lunsj eller middag eller kvelds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer enn nok å først introdusere fast føde fra seks månedersalderen. Hun vil ikke sulte av den grunn. Jeg bor i Danmark, og her anbefales vi å fullamme i seks måneder og så gi fast føde litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...