Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning og høyt blodtrykk...

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Høyt nok blodtrykk er dødelig både for deg og fosteret, men jeg synes nå også at en fødselslege burde vite når det virkelig nærmer seg fødsel og kanskje avventet litt.

Fikk du vite blodtrykket da?

Nei, jeg veit ikke hva de målte gjennom natten! Klokken 11.00 på formiddagen målte fastlegen min 138/96, klokken 18.00 ville de ha meg inn på føden til sjekk på grunn av blodtrykket. Da hadde jeg 169/115, og fikk klar beskjed om at jeg ikke fikk dra hjem igjen før jeg hadde født! Derfra fikk jeg ikke vite hva de målte, men jeg hørte dem snakke sammen om at det bare fortsatte å stige. Det gikk enda 12 timer før jenta mi blei født, så det kan jo ha rukket å stige en del. Den siste målingen veit jeg ikke om de fikk noe ut av engang, for jeg var på nippet til å dra til henne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg veit ikke hva de målte gjennom natten! Klokken 11.00 på formiddagen målte fastlegen min 138/96, klokken 18.00 ville de ha meg inn på føden til sjekk på grunn av blodtrykket. Da hadde jeg 169/115, og fikk klar beskjed om at jeg ikke fikk dra hjem igjen før jeg hadde født! Derfra fikk jeg ikke vite hva de målte, men jeg hørte dem snakke sammen om at det bare fortsatte å stige. Det gikk enda 12 timer før jenta mi blei født, så det kan jo ha rukket å stige en del. Den siste målingen veit jeg ikke om de fikk noe ut av engang, for jeg var på nippet til å dra til henne;-)

Hvis trykket steg fra 162/115, og i 12 timer videre, så skjønner jeg godt at de sjekket deg jevnlig.

Skjønner likegodt at den siste gangen føltes veldig unødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis trykket steg fra 162/115, og i 12 timer videre, så skjønner jeg godt at de sjekket deg jevnlig.

Skjønner likegodt at den siste gangen føltes veldig unødvendig :)

Det steg jo sikkert ikke i rasende tempo, for da hadde det vel sikkert blitt keisersnitt, men de snakket i hvert fall om at det steg.

Nå som jeg veit hvor farlig det var, er jeg jo selvfølgelig innmari glad for at de passet på meg! Og også for at de ikke fortalte meg hvor farlig det var, for da hadde jeg ikke sittet igjen med den fine fødselsopplevelsen som jeg gjør nå:-)

Men ja, når man ligger der med et hode mellom beina og er i den mest intense situasjonen i sitt liv, så virker det litt forstyrrende når noen står og drar i armen ens for å måle blodtrykket!

Men så tenker man vel ikke mest rasjonellt akkurat da heller... Og det er vel i grunnen greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det steg jo sikkert ikke i rasende tempo, for da hadde det vel sikkert blitt keisersnitt, men de snakket i hvert fall om at det steg.

Nå som jeg veit hvor farlig det var, er jeg jo selvfølgelig innmari glad for at de passet på meg! Og også for at de ikke fortalte meg hvor farlig det var, for da hadde jeg ikke sittet igjen med den fine fødselsopplevelsen som jeg gjør nå:-)

Men ja, når man ligger der med et hode mellom beina og er i den mest intense situasjonen i sitt liv, så virker det litt forstyrrende når noen står og drar i armen ens for å måle blodtrykket!

Men så tenker man vel ikke mest rasjonellt akkurat da heller... Og det er vel i grunnen greit!

He, he - nei man er definitiv ikke særlig rasjonell når man har et hode mellom bena :)

Godt at du fikk en god fødselsopplevelse og at alt gikk kjempebra med dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...