Gjest mamman til guttungen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Sønnen min er snart skolegutt, og har få venner. Vi bor på et byggefelt der det er mange barn. Nær oss har vi et par barn på hans alder, men de går i en annen bhg. De søker naturligvis sammen, og avviser ofte sønnen vår om han spør om å få væremed å leke. Jeg har forsøkt å invitere disse barna over jevnlig, slik at de skal bli bedre kjent,men de leker dårlig sammen, null kjemi. Han har noen venner fra bhg,men de bor et stykke unna, så han går ikke til dem selv. Vi har arrangert å bli med hjem og liknende, og det går bra. Men det er ikke så ofte vi får til dette, så ofte leker sønnen min alene. Han er ikke så glad i å leke, så da blir det ofte til at han vaser omkring uten særlig mål og mening. Vi har forsøkt å dra i gang lek noen ganger, men han leker bare med ting i noen få minutter om gangen. Må nevne at han er litt urolig av seg. Han er snill og god og omtenksom, men som sagt litt urolig. Han har liksom ikke ro til å leke lenge med noe om gangen. Han leker veldig bra med bestekompisen i bhg, men ikke så godt med andre. Håper skolestarten går bra, og at han får flere å leke med da. Hva kan jeg gjøre for at han skal få flere venner? Er det viktig å invitere forskjellige barn fra klassen hjem ganske tidlig, slik at han får anledning til å bli kjent med flere? Å ha en god venn er vel og bra, men ensomt i helgene når denne andre har andre planer. Vi ønsker at han kan løpe på dør og leke masse ute med andre barn, slikjeg husker jeg selv gjorde..... og som jeg ser nabobarna gjør nå, mens sønnen vår tusler omkring for seg selv.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Ut fra det du skriver tolker jeg det dithen at sønnen din sliter litt med de sosiale kodene..... Hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med kontaktlæreren (har jo ferie nå, men de har nok planleggingsdag de siste 1-2dagene før skolestart) og fortalt om min bekymring ang den sosiale biten, slik at de kan være oppmerksomme på skolen, og forsøke å hjelpe ham litt der også... feks ved å være bevisst hvem han sitter sammen med feks. Utover det har jeg ingen gode råd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ernas Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Da kan det sikkert være lurt å ta kontakt med ppt i kommunen. Der kan du få råd og veiledning. Blir det et problem til høsten kan du selv melde ham opp til ppt der du ønsker at de skal komme på skolen å ta en vurdering for hva de kan gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.