Gå til innhold

Så var vi i gang da...

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

NÅ gikk det opp for far at ungene ikke kommer på ferie...

De skal ikke i åttiårsselskapet til farfar heller, for far vil ikke love å holde seg fredelig. Jeg ringte farfar og inviterte ham til oss isteden for å treffe ungene, ta en kaffe og hilse på kattungen, men det var han IKKE interessert i nei. Tror ikke han tør jeg.

Og jeg som har vært ute med ungene og plukket blåbær og laget hjemmelaget syltetøy som han skulle få sammen med tippelappene sine... Jaja, da får jeg servere pannekaker snart da. Og beholde evt gevinst selv... Det kunne vært verre. Vi finner på noe annet den dagen vi.

Og far - ja, han er i storform. Nå skal han ha meg for retten for å få full omsorg for ungene selv, han har varslet barnevernet i flere år om ting så de vet alt om meg kan jeg tro, osv osv. det er visst ikke måte på hvor dårlig jobb som mor jeg gjør. Han hadde ikke noen eksempler da - dem skulle han spare til barnevernet.

Det er nok alvorlig tenker jeg. Jeg mener - selv synes han det er greit å sette niåringen bak rattet mens han skal dytte i gang bilen sin, uten engang å ha forklart ungen at han må trykke inn clutchen med en gang motoren starter, så han har høy terskel. Det er nok noe gaaanske ille ja.

Han får bare drive på.

Ungene har fått ny kattunge etter at gamlepus døde tidligere i sommer. Hentet en bitteliten nydelig mjau i går, så de er mer enn opptatt om dagen og koser seg stort de. Og dess mer pappa slår seg vrang, dess mer legger jeg merke til at de slår av telefonene sine......

Og jeg - jeg er mest opptatt av kattungen jeg også, så jeg overser far jeg.

Igrunnen rart med sånne små puser, hvordan en så liten dings kan sette hele familien på hodet. I natt har den ligget på puta mi og ikke rørt på en labb hele natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

12

• Lillemus

5

• Glimtipper

5

• Atene

3

Mest aktive i denne tråden

Så flink og sterk du er, Valnøtt :)

Dette går bra, det også. Men jeg synes ikke du skal spørre han om hva han skal fortelle barnevernet og slikt, det er best om du virker totalt uinteressert. Hvis du går inn i en dialog av den typen, så virker du kanskje littegrann bekymret?

Jeg tenker bare på min pappa. Det "verste" man kunne gjøre med han var å gi han likegyldighet. Da ga han som oftest opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far kommer jo heldigvis ingen vei med dette, barnevernet har nok sett dette tusen ganger før (dessverre). Skal tro om slike menn (for det er vel mest menn?) ser hvor idiotiske de er? Neppe.

Kos deg med guttene (du ser jo at du gjør det rette når de selv også kutter kontakten med far ved å slå av mobilene sine) og katten og ha en fortsatt god sommer! *Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra, det også. Men jeg synes ikke du skal spørre han om hva han skal fortelle barnevernet og slikt, det er best om du virker totalt uinteressert. Hvis du går inn i en dialog av den typen, så virker du kanskje littegrann bekymret?

Jeg tenker bare på min pappa. Det "verste" man kunne gjøre med han var å gi han likegyldighet. Da ga han som oftest opp.

Likegyldighet kan gjøre hvem som helst desperat vet du. Hva som helst, også hat og mistro, er "bedre" enn likegyldighet. Likegyldighet er jo det samme som ingen rekasjon og når ingen ser dem eller er redde for dem så raker jo hele deres univers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likegyldighet kan gjøre hvem som helst desperat vet du. Hva som helst, også hat og mistro, er "bedre" enn likegyldighet. Likegyldighet er jo det samme som ingen rekasjon og når ingen ser dem eller er redde for dem så raker jo hele deres univers.

Helt riktig. Når man oppdager det, så er man fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Nei, jeg har ikke spurt ham. jeg sa fra at jeg ikke plages med dårlig samvittighet, men at jeg alltid har vært åpen for innspill, og bare kan ta til etterretning at han ikke har funnet det nødvendig å komme med et eneste innspill til noe som bør endres på flere år nå, så da må det nok være greit.

Han tror at alle som ikke jager ham med kjepp og balltre er på hans side, så han har ikke skjønt at han har blit avvist på barnevernet tydeligvis. Jeg skal jo ha brev hvis det kommer inn bekymringsmelding, og det har jeg ikke fått. Så da har de tydeligvis ikke tatt imot meldingen hans heller.

Han får bare drive på.

Det er veldig kos med katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Helt riktig. Når man oppdager det, så er man fri :)

Nåja... Jeg prøvde likegyldighet. Ga ikke en eneste respons på _noe_ på over ett år. Hjalp ikke en millimeter på denne her.

Men stort sett vil jo det funke da. Til og med mora mi ser ut til å ha mistet gnisten nå, enda det da har tatt over to år det også.

Hm... Kanskje ikke så rart jeg har blitt så sta som jeg er...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke spurt ham. jeg sa fra at jeg ikke plages med dårlig samvittighet, men at jeg alltid har vært åpen for innspill, og bare kan ta til etterretning at han ikke har funnet det nødvendig å komme med et eneste innspill til noe som bør endres på flere år nå, så da må det nok være greit.

Han tror at alle som ikke jager ham med kjepp og balltre er på hans side, så han har ikke skjønt at han har blit avvist på barnevernet tydeligvis. Jeg skal jo ha brev hvis det kommer inn bekymringsmelding, og det har jeg ikke fått. Så da har de tydeligvis ikke tatt imot meldingen hans heller.

Han får bare drive på.

Vi kommer til å bo i samme hus som tre hunder og to katter når vi kommer oss til England. Det gleder jeg meg masse til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Han har vel noe han gjerne skulle fortalt han også...

Jaja, igjen; Vi hører bare din side av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jaja, igjen; Vi hører bare din side av dette.

Ja, det har han sikkert. Jeg har hørt deler av den også, etterhvert som folk kutter kontakten med ham fordi de ikke orker mer av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Far kommer jo heldigvis ingen vei med dette, barnevernet har nok sett dette tusen ganger før (dessverre). Skal tro om slike menn (for det er vel mest menn?) ser hvor idiotiske de er? Neppe.

Kos deg med guttene (du ser jo at du gjør det rette når de selv også kutter kontakten med far ved å slå av mobilene sine) og katten og ha en fortsatt god sommer! *Klem*

Tilbakeklem :-)

Jo, jeg føler selv at jeg legger ned mye jobb i å ikke blande mine følelser fo ham som min eksmann, med synet på ham som forelder. Er selvsagt ikke alltid like lett, men jeg gjør så godt jeg kan.

Derfor er jeg også ganske trygg på at jeg står riktig i det som skjer nå. Og ungene nekter jo å dra dit uansett så det er jo greit nok. Hadde de ønsket å dra, ville jeg hatt større kvaler enn jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Vi kommer til å bo i samme hus som tre hunder og to katter når vi kommer oss til England. Det gleder jeg meg masse til :)

Dyr er så bra :-)

Og for en barnepsykolog en sånn hårball er! Den gamle, kloke pusen vår har hatt mange samtaler med spesielt storebror hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får bare drive på.

Det at du skal få brev hvis det kommer melding, ville jeg ikke stolt på.

Men han kommer neppe noen vei med dem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Det at du skal få brev hvis det kommer melding, ville jeg ikke stolt på.

Men han kommer neppe noen vei med dem uansett.

Neida, jeg er ikke redd for det. Fikk hetta første gangen jeg hadde snakket med dem. Men nå har fornuften fanget meg igjen. Såklart er ikke jeg verdens beste mamma, men jeg er alltid interessert i å bli bedre, og jeg gjør med hånden på hjertet så godt jeg kan. Og det tror jeg er bra nok jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for en barnepsykolog en sånn hårball er! Den gamle, kloke pusen vår har hatt mange samtaler med spesielt storebror hjemme.

Jeg husker hvor viktig hunden vår var for meg da jeg var ung. Å begrave ansiktet ned i myk pels og en varm kropp og få gråte ut er veldig godt.

Mye positivt ved å komme til England, tror jeg, så vi gleder oss til det :)

Jeg mente forøvrig ikke å kritisere hva du sa til han, du er nok ekspert på å takle hans lynner innen nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg husker hvor viktig hunden vår var for meg da jeg var ung. Å begrave ansiktet ned i myk pels og en varm kropp og få gråte ut er veldig godt.

Mye positivt ved å komme til England, tror jeg, så vi gleder oss til det :)

Jeg mente forøvrig ikke å kritisere hva du sa til han, du er nok ekspert på å takle hans lynner innen nå ;)

Nei, jeg tok det ikke kritisk heller jeg :-)

Det har blitt sånn etterhvert at jeg kjører det løpet som passer for meg og familien min. Så får eksen gjøre det han mener er best for seg. Jeg har ikke lagt meg oppi stort under samvær osv, men nå når det er vold, utrygghet og alkohol er det en _helt_ annen sak enn at de ikke klippes negler på, kommer for sent på skolen osv. Så da må jeg jo reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tok det ikke kritisk heller jeg :-)

Det har blitt sånn etterhvert at jeg kjører det løpet som passer for meg og familien min. Så får eksen gjøre det han mener er best for seg. Jeg har ikke lagt meg oppi stort under samvær osv, men nå når det er vold, utrygghet og alkohol er det en _helt_ annen sak enn at de ikke klippes negler på, kommer for sent på skolen osv. Så da må jeg jo reagere.

Helt enig. Det var de samme prioriteringene jeg måtte gjøre. Jeg måtte slutte å fokusere på detaljer og se det store bildet.

Jeg er så glad for at du beskytter barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Helt enig. Det var de samme prioriteringene jeg måtte gjøre. Jeg måtte slutte å fokusere på detaljer og se det store bildet.

Jeg er så glad for at du beskytter barna dine.

Det er jeg glad for også. Det har vært en lang prossess også. Personlig har jeg en mening om fyren - men så skal jeg oppdra barn som er sønner av ham, og da er det tunga meeeeget rett i munnen for å ikke farge av på ungene noe som ikke skal farges av der.

Jeg tror kanskje heller jeg tidvis har vært "feil vei" for å være sikker på å ikke trekke dem i min retning. Men nå har de nå gjort seg opp en mening i denne saken, og da er det veldig mye greiere å ha noe å jobbe ut fra.

Men - for ordens skyld, og når alt kommer til alt - det beste hadde vært om far og barn kunne hatt det fint sammen og de kunne gledet seg til samværene og sett på ham som en ressurs i livene sine. Det er jo sånt som liksom er meningen med pappaer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og for en barnepsykolog en sånn hårball er! ''

Signerer! Min bror var 11 år da mamma døde av kreft. Hun hadde da vært sjuk i ca 8 år. Så lillebroren min husker ikke mamma for annet enn at hun var inn og ut av sjukehus. Mamma fikk tak i katt til lillebror da han var 9 år (hun hadde da vært sjuk noen år), og den katta redda min kjære bror fra total isolasjon fra omverdenen. Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meeredith

Jeg har en eks som jeg har barn sammen med. Da jeg flyttet fra han valgte jeg bort endel ting jeg ikke orket å leve med, men med det ble barna alene med han med endel av de tingene annenhver helg. Disse tingene er bare barnemat i forhold til hva dere opplever, så jeg må si at jeg virkelig forstår du sliter med situasjonen.

Vil bare si at jeg beundrer deg for å være sterk for barnas del. Kos dere med pusen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...