Gjest Valnøtt Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg har en eks som jeg har barn sammen med. Da jeg flyttet fra han valgte jeg bort endel ting jeg ikke orket å leve med, men med det ble barna alene med han med endel av de tingene annenhver helg. Disse tingene er bare barnemat i forhold til hva dere opplever, så jeg må si at jeg virkelig forstår du sliter med situasjonen. Vil bare si at jeg beundrer deg for å være sterk for barnas del. Kos dere med pusen! Dette var VELDIG godt skrevet. Akkurat sånn er det. Jeg kom meg unna, men ungene ble dømt til annenhver helg alene med ham. Akkurat sånn er det. Takk for formuleringen, den skal jeg ta med meg videre. Det som gjør at jeg greier å ikke strupes av samvittighet er at de iallefall har en mamma som virker nå - og etterhvert en bra stefar også. Det har summa summarum slått bra ut for dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinne 46 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Nei, jeg har ikke spurt ham. jeg sa fra at jeg ikke plages med dårlig samvittighet, men at jeg alltid har vært åpen for innspill, og bare kan ta til etterretning at han ikke har funnet det nødvendig å komme med et eneste innspill til noe som bør endres på flere år nå, så da må det nok være greit. Han tror at alle som ikke jager ham med kjepp og balltre er på hans side, så han har ikke skjønt at han har blit avvist på barnevernet tydeligvis. Jeg skal jo ha brev hvis det kommer inn bekymringsmelding, og det har jeg ikke fått. Så da har de tydeligvis ikke tatt imot meldingen hans heller. Han får bare drive på. Det er veldig kos med katt. Min eks. kontakta også barnevernet då eg fekk meg ny kjærest (han takla ikkje det). Dei spurte berre om det var ein skikkeleg mann. Det måtte han medgi det var. Då tok dei ikkje meir tak i det. Hadde kontakt med barnevernet siste gong eg var innlagt på psyk. for 5 år sidan (mannen trengte hjelp til barna medan eg var der). Eg hadde ikkje problem med å ta meg av barna. Det var mannen eg hadde problem med. Då eg kom heim, trekte mannen seg ut og overlet meg å ta meg av barnevernet. Eg bestemte meg for å lage dagsrapporter over kvar av barna. Eg skreiv kvar dag kva eg gjor ilag med kvart barn og kvifor eg gjor det. Fekk melding tilbake om at eg hadde gjort ein veldig god jobb. Har vore godt å ta med seg under alle stormkasta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kos dere med ny-katten, og lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jaja, igjen; Vi hører bare din side av dette. Er vi egentlig interessert i den andre da? Det er Valnøtt jeg "kjenner", det er henne jeg vil høre på. Han har jeg ikke noe forhold til, han høres ut som en dust. Og uansett OM hun skulle overdrive hans oppførsel, dette er sånn hun (og barna) opplever det. Du kan ikke si at hennes følelse er feil, og den følelsen hun har rundt dette fortjener ingen. Uansett hvor urettmessig du mener den burde være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Far sjokkerer meg ikke lenger, etter alt du har fortalt - jeg synes du er flink Men jeg synes det er trist at farfar ikke tenker lenger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Far sjokkerer meg ikke lenger, etter alt du har fortalt - jeg synes du er flink Men jeg synes det er trist at farfar ikke tenker lenger... Jeg også. Men man lære å planlegge etterhvert. Når vi nå likevel skulle ha oss en ny katt, så var dette uka å gjøre det på. Ungene er helt oppslukt av den. (Jeg også...) Far dukker vel opp her i kveld for å hente gutta og lager en scene regner jeg med. Gruer meg, men kommer ikke til å fire en millimeter. De skal ikke dit igjen før jeg mener det er trygt og de selv har lyst. Om det noengang skjer da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg også. Men man lære å planlegge etterhvert. Når vi nå likevel skulle ha oss en ny katt, så var dette uka å gjøre det på. Ungene er helt oppslukt av den. (Jeg også...) Far dukker vel opp her i kveld for å hente gutta og lager en scene regner jeg med. Gruer meg, men kommer ikke til å fire en millimeter. De skal ikke dit igjen før jeg mener det er trygt og de selv har lyst. Om det noengang skjer da. Håper samboeren din er hjemme når eksen kommer, han høres ikke helt god ut han der og er sikkert troendes til å bruke vold også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Håper samboeren din er hjemme når eksen kommer, han høres ikke helt god ut han der og er sikkert troendes til å bruke vold også. Akkurat i dag skal han selvsagt bort en tur - og jeg har ikke med et ansiktsutrykk røpet at jeg tror eksen dukker opp for da blir han hjemme. (Han skal ut med venner han ike har sett på nesten et år og han er ALDRI ute noe sted). Jeg har voldsalarmen min, og jeg låser døra nede. Så svarer jeg bare fra terrassen at jeg utløser alarmen hvis han ikke drar sin vei, og krysser fingrene. Jeg er ikke like redd lenger nå. Jeg tenker at når han ikke har kommet for å ta knekken på meg og faktisk klart det hittil, så går det nok enda en dag. Også er det det at han har vært stygg mot ungene. Jeg kjenner et iskaldt sinne mot ham som jeg kjenner at gjør meg alt annet enn redd ham. Ble ikke sånn løve-sinna da det bare var meg han plaget, men nå... Ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Akkurat i dag skal han selvsagt bort en tur - og jeg har ikke med et ansiktsutrykk røpet at jeg tror eksen dukker opp for da blir han hjemme. (Han skal ut med venner han ike har sett på nesten et år og han er ALDRI ute noe sted). Jeg har voldsalarmen min, og jeg låser døra nede. Så svarer jeg bare fra terrassen at jeg utløser alarmen hvis han ikke drar sin vei, og krysser fingrene. Jeg er ikke like redd lenger nå. Jeg tenker at når han ikke har kommet for å ta knekken på meg og faktisk klart det hittil, så går det nok enda en dag. Også er det det at han har vært stygg mot ungene. Jeg kjenner et iskaldt sinne mot ham som jeg kjenner at gjør meg alt annet enn redd ham. Ble ikke sånn løve-sinna da det bare var meg han plaget, men nå... Ja. Bra du kan forskanse deg på et vis så du slipper å stå ansikt til ansikt med ham. Uff. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Han har vel noe han gjerne skulle fortalt han også... Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Er vi egentlig interessert i den andre da? Det er Valnøtt jeg "kjenner", det er henne jeg vil høre på. Han har jeg ikke noe forhold til, han høres ut som en dust. Og uansett OM hun skulle overdrive hans oppførsel, dette er sånn hun (og barna) opplever det. Du kan ikke si at hennes følelse er feil, og den følelsen hun har rundt dette fortjener ingen. Uansett hvor urettmessig du mener den burde være. Jeg skjønner bare ikke vitsen med å utlevere andre mennesker så til de grader på nettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Akkurat i dag skal han selvsagt bort en tur - og jeg har ikke med et ansiktsutrykk røpet at jeg tror eksen dukker opp for da blir han hjemme. (Han skal ut med venner han ike har sett på nesten et år og han er ALDRI ute noe sted). Jeg har voldsalarmen min, og jeg låser døra nede. Så svarer jeg bare fra terrassen at jeg utløser alarmen hvis han ikke drar sin vei, og krysser fingrene. Jeg er ikke like redd lenger nå. Jeg tenker at når han ikke har kommet for å ta knekken på meg og faktisk klart det hittil, så går det nok enda en dag. Også er det det at han har vært stygg mot ungene. Jeg kjenner et iskaldt sinne mot ham som jeg kjenner at gjør meg alt annet enn redd ham. Ble ikke sånn løve-sinna da det bare var meg han plaget, men nå... Ja. Da er du jo egentlig ganske trygg - og løvesinne kan bekjempe det meste... Men; hadde han skjønt alvoret om du utløste alarmen, og han ble satt inn for en periode? Eller gjør det sinnet hans bare verre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg skjønner bare ikke vitsen med å utlevere andre mennesker så til de grader på nettet. Fordi man har behov for å "snakke" med noen. Mange av oss har vært her i mange år, og har delt mange slitsomme timer sammen. Det har vært ødelagte forhold, syke barn, døende partnere, vanskelige sykdommer - i det hele tatt. Med tiden føler man at man blir knyttet til de menneskene som gidder å bruke utallige timer på en som egentlig er vilt fremmed, på å støtte, veilede, rådgi og kritisere - slik at man kommer seg gjennom det som skjer. Det handler ikke om at man ønsker å utlevere seg, det handler om at man innimellom trenger hjelp - og det er enklere å kommunisere her enn i den virkelige verden. Her kan man også treffe noen som har opplevd det samme, som kan dele av sine erfaringer - og kontaktnettet blir MYE større. Når alt kommer til alt beundrer jeg Valnøtt for at hun ikke har knukket så langt, og at hun nå faktisk tør og klarer å motsette seg eksens vilje. Hun har kommet langt og vokst mye, og hun fortjener vår støtte når ting er vanskelig. Det er ingen som har sagt at hun er perfekt (ikke hun selv heller), hun har sikkert sine feil som alle andre - men ingen feiltrekk ved henne er så grove at de fortjener det hun blir utsatt for av eksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Da er du jo egentlig ganske trygg - og løvesinne kan bekjempe det meste... Men; hadde han skjønt alvoret om du utløste alarmen, og han ble satt inn for en periode? Eller gjør det sinnet hans bare verre? Det skal nok mer til enn det for at han blir satt inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Da er du jo egentlig ganske trygg - og løvesinne kan bekjempe det meste... Men; hadde han skjønt alvoret om du utløste alarmen, og han ble satt inn for en periode? Eller gjør det sinnet hans bare verre? Aner ikke. Hvis han hadde blitt satt inn hadde han skjønt det - men det var det da... Denne her skifter humør på ett sekund og fremstår på et blunk som blid og rolig og hyggelig, så han blir aldri i livet satt inn. Han surfer stort på alle bølger av misforståtte fedre, manipulerende mødre osv, og fremstår som så ynkelig når han går inn for det at han slipper unna med hva som helst. Men blir det så ille, så kan jo ikke politiet bare la han stå på min eiendom og rive i dørene heller så det skjer vel ettellerannet. Ellers har jeg avtale med et privat vaktselskap. Dyrt, men det skulle ordne biffen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Aner ikke. Hvis han hadde blitt satt inn hadde han skjønt det - men det var det da... Denne her skifter humør på ett sekund og fremstår på et blunk som blid og rolig og hyggelig, så han blir aldri i livet satt inn. Han surfer stort på alle bølger av misforståtte fedre, manipulerende mødre osv, og fremstår som så ynkelig når han går inn for det at han slipper unna med hva som helst. Men blir det så ille, så kan jo ikke politiet bare la han stå på min eiendom og rive i dørene heller så det skjer vel ettellerannet. Ellers har jeg avtale med et privat vaktselskap. Dyrt, men det skulle ordne biffen. Men trykker du på alarmen, så kommer de. Og har du fått alarm, så er det for en grunn - mao kan de ikke ignorere at du har trykket, selv om han virker snill når de kommer (hvilket han sikkert gjør). Jeg klarer ikke forstå mindsettet til de som er sånn, så jeg klarer ikke forestille meg hodet hans... Og jeg skjønner selvfølgelig ikke hva du går gjennom heller, jeg har (heldigvis) aldri opplevd noe sånt - så jeg kan ikke gjøre noe annet enn å sympatisere, og krysse fingrene. Og å sende tøffe tanker til deg i kveld!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det skal nok mer til enn det for at han blir satt inn. Antagelig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Aner ikke. Hvis han hadde blitt satt inn hadde han skjønt det - men det var det da... Denne her skifter humør på ett sekund og fremstår på et blunk som blid og rolig og hyggelig, så han blir aldri i livet satt inn. Han surfer stort på alle bølger av misforståtte fedre, manipulerende mødre osv, og fremstår som så ynkelig når han går inn for det at han slipper unna med hva som helst. Men blir det så ille, så kan jo ikke politiet bare la han stå på min eiendom og rive i dørene heller så det skjer vel ettellerannet. Ellers har jeg avtale med et privat vaktselskap. Dyrt, men det skulle ordne biffen. Jeg tenkte på en ting til - ta med videokamera om du må snakke ned til ham. Da har du dokumentert alt! Men ikke så han ser det da, hold deg bak/gjennom verandagjerdet eller noe... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg tenkte på en ting til - ta med videokamera om du må snakke ned til ham. Da har du dokumentert alt! Men ikke så han ser det da, hold deg bak/gjennom verandagjerdet eller noe... Hah! Jeg har jo sånn rå telefon jeg - etter råd fra Atene, så jeg kan bare stå med den jeg. Den filmer video i timesvis den. Det var smart. Takk for tipset! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hah! Jeg har jo sånn rå telefon jeg - etter råd fra Atene, så jeg kan bare stå med den jeg. Den filmer video i timesvis den. Det var smart. Takk for tipset! Ingen årsak Den vil han jo ikke reagere på at du står med heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Han har vel noe han gjerne skulle fortalt han også... Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Fordi man har behov for å "snakke" med noen. Mange av oss har vært her i mange år, og har delt mange slitsomme timer sammen. Det har vært ødelagte forhold, syke barn, døende partnere, vanskelige sykdommer - i det hele tatt. Med tiden føler man at man blir knyttet til de menneskene som gidder å bruke utallige timer på en som egentlig er vilt fremmed, på å støtte, veilede, rådgi og kritisere - slik at man kommer seg gjennom det som skjer. Det handler ikke om at man ønsker å utlevere seg, det handler om at man innimellom trenger hjelp - og det er enklere å kommunisere her enn i den virkelige verden. Her kan man også treffe noen som har opplevd det samme, som kan dele av sine erfaringer - og kontaktnettet blir MYE større. Når alt kommer til alt beundrer jeg Valnøtt for at hun ikke har knukket så langt, og at hun nå faktisk tør og klarer å motsette seg eksens vilje. Hun har kommet langt og vokst mye, og hun fortjener vår støtte når ting er vanskelig. Det er ingen som har sagt at hun er perfekt (ikke hun selv heller), hun har sikkert sine feil som alle andre - men ingen feiltrekk ved henne er så grove at de fortjener det hun blir utsatt for av eksen. Selvsagt er det helt ok å dele ting. Men jeg mener ikke at hun utleverer seg selv (eller, hun gjør jo det, og det må hun få lov til), men at hun utleverer eksmannen, som faktisk ikke kan ta til motmæle her inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.