Gå til innhold

Så var vi i gang da...

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på en ting til - ta med videokamera om du må snakke ned til ham. Da har du dokumentert alt! Men ikke så han ser det da, hold deg bak/gjennom verandagjerdet eller noe...

Det er ikke akkurat lovlig da, Persille og jeg tviler på at det er noe som kan legges frem i en rettssal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

12

• Lillemus

5

• Glimtipper

5

• Atene

3

Mest aktive i denne tråden

Persille1365381127

Det er ikke akkurat lovlig da, Persille og jeg tviler på at det er noe som kan legges frem i en rettssal.

Who cares? Poenget er å bli trodd om hun må diskutere noe med barnevernet eller politiet.

Om det gjelder som bevis er egentlig uvesentlig, så lenge de som skal hjelpe henne tror henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Selvsagt er det helt ok å dele ting. Men jeg mener ikke at hun utleverer seg selv (eller, hun gjør jo det, og det må hun få lov til), men at hun utleverer eksmannen, som faktisk ikke kan ta til motmæle her inne.

Det gjør ALLE som skriver noe om livet sitt på nettet. Barna, mannen, kona, venner, sjefen - og de kan like lite ta til motmæle om du sier det til noen i RL som de kan her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydopptak av samtaler man selv deltar i er lovlig, og kan også legges frem som bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Han har vel noe han gjerne skulle fortalt han også...

Det gjør ALLE som skriver noe om livet sitt på nettet. Barna, mannen, kona, venner, sjefen - og de kan like lite ta til motmæle om du sier det til noen i RL som de kan her.

Joda, men hun skriver jo om ham gang på gang på gang. Blir litt annerledes det, enn å skrive om sin uhygieniske datter én gang. Dessuten er hun sikkert lett gjenkjennelig for de som vet hvem hun er fra før.

Men men, hvert sitt behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Joda, men hun skriver jo om ham gang på gang på gang. Blir litt annerledes det, enn å skrive om sin uhygieniske datter én gang. Dessuten er hun sikkert lett gjenkjennelig for de som vet hvem hun er fra før.

Men om hun hadde fortalt om dette i lunsjen på jobben, så hadde jo det vært akkurat det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om hun hadde fortalt om dette i lunsjen på jobben, så hadde jo det vært akkurat det samme?

Det samme? Da forteller hun det forhåpentligvis til et par fotrolige, ikke "hele verden".

Du kan jo ikke si at å vise bilder av barna dine til noen i lunsjen på jobb, er det samme som å legge ut bilder på et åpent forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det samme? Da forteller hun det forhåpentligvis til et par fotrolige, ikke "hele verden".

Du kan jo ikke si at å vise bilder av barna dine til noen i lunsjen på jobb, er det samme som å legge ut bilder på et åpent forum?

Så lenge hun ikke har skrevet sitt eget eller andres navn, eller bosted - så er ikke dette noe mer utleverende enn å fortelle det til tre fire personer på jobben.

De man forteller det til i RL vet navn, bosted - alt, både på henne, og eksen - og de har lettere for å fortelle det videre enn det vi har.

Mao er det "tryggere" å skrive ting her, enn å fortelle noe personlig til noen i RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Tja - det var det da. Jeg er nok ikke så lett å finne igjen i RL. Det er en grunn til at jeg forteller så åpent om dette her inne - nemlig at jeg ikke kan si så mye om det i RL. Jeg har jo barn, dette er deres far. Derfor vet ikke du hva jeg heter eller hvor jeg bor. Heller ikke hvordan ungene mine ser ut eller hvor de går på skole.

Og om min eksmann leser her inne og kjenner seg igjen så gir jeg en god dag i det. Hadde igrunnen bare vært fint om han hadde sett hva folk faktisk mener om det han driver med. For siden jeg ikke kan si noe om dette i RL på grunn av ungene mine, så går han jo stort sett fri fra de tilbakemeldingene fra folk som han burde ha fått.

Så dels bruker jeg DOL som et sted jeg føler at jeg har venner jeg opriktig kjenner og bryr meg om etter så mange år her inne, enda jeg ikke vet hvordan dere ser ut. Dels bruker jeg det som en av meget få arenaer hvor jeg kan fortelle hva jeg opplever og se hva andre sier om mine erfaringer på godt og vondt uten at de føler seg forpliktet til å støtte eller ta hensyn til hverken den ene eller den andre siden de her er beskyttet av sin anonymitet.

Og til slutt en av de viktigste grunnene - før jeg har opplevd det jeg har opplevd ville jeg vært villig til å satt penger på at en del av det jeg faktisk har opplevd ikke er mulig. Når det da likevel skjer, så er det viktig for meg å fortelle, slik at andre kan se og lese og forstå.

Kanskje ett sted der ute så sitter det en kvinne med barn og en ektemann som min og leser og kanskje lærer hun noe om hva som er lurt og ikke lurt å gjøre for å få det bedre av at jeg deler mine erfaringer på godt og vondt.

Så derfor skriver jeg. Dere er for meg venner, kritikere, folk med synspunkter, hjertevarme gode mennesker som uforbeholdent deler en oppmuntring når man sjøl ligger med trynet i søla og vil gråte og gi opp, kjipinger som gir en et spark i ræva som noen ganger er fortjent, andre ganger ikke men som uansett blir lest, dere er andre foreldre med sunne gode verdier som kan gi meg en virkelighetsoppdatering når jeg føler at min verden er såpass rar at jeg trenger å kjenne bakken under meg igjen.

Osv osv.

Igrunnen skulle dere hatt store klemmer hele gjengen.

Og til sist - en av grunnene til at jeg skriver under det samme nicket støtt er at du kan få slippe å lese det jeg kommer med hvis du vil. Hvis overskriften er full av snørr og tårer og det er min signatur så kan du gå videre hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who cares? Poenget er å bli trodd om hun må diskutere noe med barnevernet eller politiet.

Om det gjelder som bevis er egentlig uvesentlig, så lenge de som skal hjelpe henne tror henne.

Jeg mener også at man har lov til å ta opp ting i eget hjem. Det var værre hvis du innstalerte noe i hans hjem. Mange MP3 spillere har også diktafon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvem denne fyren er. Og ikke synes jeg hun har fortalt så mange kjennetegn om han heller. Han har vært voldelig og har en far og to barn er det jeg vet, og det kan jo være så mange. Så jeg synes du overdriver. Jeg synes også det er bra å få vite om hvordan lover og regler (ikke) fungerer i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hvis du mener vi er lett gjenkjennelige, så send meg gjerne en mail på privatmailen og si fra ;-)))

Det er bevisst at jeg ikke sier her inne at jeg heter Mona, ungene Gustav og Sokrates og eksen Kjell Inge fra Molde veitu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener vi er lett gjenkjennelige, så send meg gjerne en mail på privatmailen og si fra ;-)))

Det er bevisst at jeg ikke sier her inne at jeg heter Mona, ungene Gustav og Sokrates og eksen Kjell Inge fra Molde veitu...

Ehhh, har ikke sagt at dere er lett gjenkjennelige for meg, men sikkert for folk som allerede kjenner dere/vet hvem dere er.

Du har jo tross alt skrevet mye om livet deres ellers, og ikke bare i forhold til eksmannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Ehhh, har ikke sagt at dere er lett gjenkjennelige for meg, men sikkert for folk som allerede kjenner dere/vet hvem dere er.

Du har jo tross alt skrevet mye om livet deres ellers, og ikke bare i forhold til eksmannen din.

Jeg tror faktisk ikke jeg er så lett gjenkjennelig. Min beste venninne ville kjent meg igjen - ingen tvil. Men henne har jeg da ikke så mange hemmeligheter for heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...