Gå til innhold

2-åring gjenglemt i bil, døde

Lillemus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

22

• Lillemus

6

• Bookworm

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Det er jo dessverre mulig for den menneskelige hjernen å glemme hva som helst! Moren min satte igjen søsteren min utenfor butikken da hun var baby, og gikk ut gjennom en annen inngang. Langt nede i gata kom hun på at hun hadde med seg babyen, og sprang hysterisk tilbake og hentet henne! Dette var på et fredlig, lite tettsted, og jenta sov i vogna da hun kom tilbake:-) Dette er en historie folk smiler av! Men hadde det da skjedd i bilen i 25 grader, hadde utfallet vært et helt annet, og selvfølgelig også reaksjonene!

Jeg mener ikke at jeg kan forstå hvordan det kan være mulig å glemme igjen barnet sitt, men det er nok dessverre menneskelig mulig!

Uansett er det så ufattelig tragisk, og jeg bryr meg ikke om om de får straff i det hele tatt egentlig, for de kan da aldri bli mennesker igjen uansett...! De har mistet sitt eneste barn, hva i alle dager skulle de ha igjen å eksistere for???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det er jo dessverre mulig for den menneskelige hjernen å glemme hva som helst! Moren min satte igjen søsteren min utenfor butikken da hun var baby, og gikk ut gjennom en annen inngang. Langt nede i gata kom hun på at hun hadde med seg babyen, og sprang hysterisk tilbake og hentet henne! Dette var på et fredlig, lite tettsted, og jenta sov i vogna da hun kom tilbake:-) Dette er en historie folk smiler av! Men hadde det da skjedd i bilen i 25 grader, hadde utfallet vært et helt annet, og selvfølgelig også reaksjonene!

Jeg mener ikke at jeg kan forstå hvordan det kan være mulig å glemme igjen barnet sitt, men det er nok dessverre menneskelig mulig!

Uansett er det så ufattelig tragisk, og jeg bryr meg ikke om om de får straff i det hele tatt egentlig, for de kan da aldri bli mennesker igjen uansett...! De har mistet sitt eneste barn, hva i alle dager skulle de ha igjen å eksistere for???

Jeg er enig med deg. Vi vet ikke mer enn det som står i avisen og det er mange mennesker som har f.eks. ulike typer hukommelsesproblemer. Ingen vet om dette faktisk er tilfelle for denne faren.

Når jeg fikk mitt første barn var jeg i en helt forferdelig ammetåke! Det var så ille at jeg ikke husket noe som helst. Min største skrekk var å glemme babyen på butikken e.l., så jeg turte ikke handle alene (det er faktisk helt sant!).

Jeg synes først og fremst fryktelig synd på foreldrene og velger å tro at dette ikke skjedde med hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Vi vet ikke mer enn det som står i avisen og det er mange mennesker som har f.eks. ulike typer hukommelsesproblemer. Ingen vet om dette faktisk er tilfelle for denne faren.

Når jeg fikk mitt første barn var jeg i en helt forferdelig ammetåke! Det var så ille at jeg ikke husket noe som helst. Min største skrekk var å glemme babyen på butikken e.l., så jeg turte ikke handle alene (det er faktisk helt sant!).

Jeg synes først og fremst fryktelig synd på foreldrene og velger å tro at dette ikke skjedde med hensikt.

Jeg håper jeg aldri får vite mer om denne stygge verden enn at jeg kan fortsette å være så naiv at jeg automatisk tenker at dette må ha vært et grusomt uhell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofies mamma

Enig der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg håper jeg aldri får vite mer om denne stygge verden enn at jeg kan fortsette å være så naiv at jeg automatisk tenker at dette må ha vært et grusomt uhell!

Da er også jeg naiv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt, men her var BEGGE foreldrene med. Hvordan kan to mennesker bare GLEMME noe sånt? Jeg klarer bare ikke å tro på det. Jeg tror de bestemte seg for å la barnet sove mens de handlet uten å tenke over risikoen for overoppheting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk gjenglemt av naboen på Ekeberg da jeg var liten. Husker ikke hvor lenge jeg var der alene, men jeg husker at jeg stod på parkeringsplassen og gråt. Så det er fult mulig å glemme barn, ja.

Har uansett ikke ord for hva denne familen har gjort. De skulle fått smake samme opplevelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Dette er i mine øyne en tragisk ulykke. Slikt burde ikke skje, men innimellom skjer det likevel. Reaksjonen til foreldrene tatt i betraktning tyder på at det iallfall ikke var en planlagt handling. pga reaksjonene til foreldrene måtte de jo utsette avhørene...At foreldrede forlot ungen i bilen er de ikke de første som har gjort, og blir nok heller ikke de siste. Og hver gang det slås opp i media om akkurat dette snakkes det om hvor ubetenksomme enkelte er... Det er nok det som har skjedd her. Ubetenksomme foreldre som rett og slett ikke forsto faren ved å la barnet feks sitte å sove i bilen, mens de var inne og handlet... og så har tiden gått fra dem på et vis, for 3 timer var uansett veldig lenge å være borte fra barnnet uansett vær, synes jeg da... så farens forklaring om at han hadde glemt barnet stemmer antakelig... Slikt skal ikke skje, men skjer desverre...

Som regel ender det ikke like tragisk som i dette tilfellet, jo forresten, hunder lider ganske ofte samme skjebne. . Straffen har visst foreldrene allerede fått. Og så får vi håpe dette setter en vekker i oss alle. Det er ikke så lenge siden jeg leste om en lignende hendelse her til lands også, bare at i tilfellet her , fikk barnet hjelp i tide, det gjorde ikke barnet vi leser om i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

*sinna jeg også* Nei, man GLEMMER ikke at det er en unge i bilen. For en DUST!

Vi vet jo ingenting om denne pappaen. Kan han ha en eller annen diagnose som gjør at han har problemer med hukommelsen f.eks.? Den menneskelige hjerne er kompleks...

Foreldrene kunne ikke avhøres pga at de var i sjokktilstand. Jeg håper det betyr at dette er noe som har skjedd uten overlegg. Jeg kan ikke tro noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

*sinna jeg også* Nei, man GLEMMER ikke at det er en unge i bilen. For en DUST!

begge foreldrene var med i bilen... Da virker det jo litt mer hodeløst...

Noen mennesker har ikke alltid hodet på rett plass,så jeg tipper de har tenkt at det skulle gå bra å la ungen vente i bilen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Vi vet jo ingenting om denne pappaen. Kan han ha en eller annen diagnose som gjør at han har problemer med hukommelsen f.eks.? Den menneskelige hjerne er kompleks...

Foreldrene kunne ikke avhøres pga at de var i sjokktilstand. Jeg håper det betyr at dette er noe som har skjedd uten overlegg. Jeg kan ikke tro noe annet...

Klart det ikke var med overlegg. Men ansvaret blir ikke mindre likevel.

Har man en sykdom som gjør at hukommelsen ikke virker så har man et ansvar for å bygge et apparat rundt barnet hvor barnet ikke glemmes. Og de var jo med begge foreldrene også. De kan da ikke glemme sånn? Og det med barn i sol i bil... Det blir kort og godt for dumt. Den ene av dem kunne ventet i bilen med barnet. Jeg ser bare ikke en eneste grunn som på noen måte kan forklare at det var så viktig å gå fra ungen i bilen at det var en riktig ting å gjøre jeg.

Firkantet antagelig men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

begge foreldrene var med i bilen... Da virker det jo litt mer hodeløst...

Noen mennesker har ikke alltid hodet på rett plass,så jeg tipper de har tenkt at det skulle gå bra å la ungen vente i bilen :-(

Tipper de ikke har tenkt i det hele tatt jeg.

Og nbår man velger å ha barn, så har man valgt bort retten til å ikke tenke. Ihvertfall på dette nivået synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Tipper de ikke har tenkt i det hele tatt jeg.

Og nbår man velger å ha barn, så har man valgt bort retten til å ikke tenke. Ihvertfall på dette nivået synes jeg.

Problemet er bare at det er de som ikke tenker som gjerne ikke tenker over hva det vil innebære å få barn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Problemet er bare at det er de som ikke tenker som gjerne ikke tenker over hva det vil innebære å få barn ;-)

Sant. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt, men her var BEGGE foreldrene med. Hvordan kan to mennesker bare GLEMME noe sånt? Jeg klarer bare ikke å tro på det. Jeg tror de bestemte seg for å la barnet sove mens de handlet uten å tenke over risikoen for overoppheting.

For det første er det dessverre mange som setter igjen barna sine i bilen for å handle, men jeg tror svært, svært få ville satt igjen 2-åringen sin i bilen for å bli borte i 3 timer! Uansett vær...

For det andre kan jeg ikke forstå at noen kan ha åndsnærvær nok til å tenke på å lyve idet de finner ut at de har tatt livet av sitt eneste barn!

Derfor tror jeg dette var et ufattelig tragisk uhell!

Selv om jeg også selvfølgelig reagerer på at to mennesker klarer å glemme at de har med seg barnet sitt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

For det første er det dessverre mange som setter igjen barna sine i bilen for å handle, men jeg tror svært, svært få ville satt igjen 2-åringen sin i bilen for å bli borte i 3 timer! Uansett vær...

For det andre kan jeg ikke forstå at noen kan ha åndsnærvær nok til å tenke på å lyve idet de finner ut at de har tatt livet av sitt eneste barn!

Derfor tror jeg dette var et ufattelig tragisk uhell!

Selv om jeg også selvfølgelig reagerer på at to mennesker klarer å glemme at de har med seg barnet sitt...!

Asså - jeg ville blitt stressa av å gå fra en toåring uten tilsyn fordi ungen kunne blitt redd jeg. Uansett vær. Og tre timer... Sannsynligheten for at den ungen der har vært både redd og hatt det vondt er jo høy.

Foreldre gjør jo ikke sånt med vilje. Men det er grenser for hvor mye dumt man kan tilgis for også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...