Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Asså - jeg ville blitt stressa av å gå fra en toåring uten tilsyn fordi ungen kunne blitt redd jeg. Uansett vær. Og tre timer... Sannsynligheten for at den ungen der har vært både redd og hatt det vondt er jo høy. Foreldre gjør jo ikke sånt med vilje. Men det er grenser for hvor mye dumt man kan tilgis for også. Men tror du det betyr noe for dem om verden tilgir dem? De kan jo aldri tilgi seg selv likevel! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Men tror du det betyr noe for dem om verden tilgir dem? De kan jo aldri tilgi seg selv likevel! Nei, det betyr jo ikke noe såklart. Det var tilgi som i "godta at det er sånt som kan skje folk" jeg mente :-) Det er jo synd på dem, de har jo ikke ungen sin mer. Men de burde kanskje ikke hatt barn når de ikke skjønner såpass om å ta vare på dem engang. Lei sak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Nei, det betyr jo ikke noe såklart. Det var tilgi som i "godta at det er sånt som kan skje folk" jeg mente :-) Det er jo synd på dem, de har jo ikke ungen sin mer. Men de burde kanskje ikke hatt barn når de ikke skjønner såpass om å ta vare på dem engang. Lei sak. Jeg synes ikke det spiller noen rolle om man godtar at det skjer eller ei, for det skjer - dessverre! Det SKAL selvfølgelig ikke skje, og det er IKKE OK, men det skjer... Og da spiller det ingen rolle hva noen tenker om saken, for livet er ødelagt for den det gjelder uansett! Om de burde få ha barn eller ikke synes jeg ikke man kan diskutere, for jeg er stygt redd slikt kunne skjedd hvem som helst av oss! Når jeg sier det dessverre er menneskelig mulig å glippe fullstendig, så vil det si at det kan skje deg eller meg også! Det er alltid en viss risiko for at en kan gjøre noe helt horribelt dumt! Man kan være uoppmerksom og snuble og dermed miste en baby i bakken, man kan feilberegne eller gjøre en annen idiotisk dum bommert i trafikken, og krasje med barna i bilen... Man er ikke uansvarlig, og man velger ikke å ta en skummel risiko - man kortslutter, og det kan ikke gjøres om! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg synes ikke det spiller noen rolle om man godtar at det skjer eller ei, for det skjer - dessverre! Det SKAL selvfølgelig ikke skje, og det er IKKE OK, men det skjer... Og da spiller det ingen rolle hva noen tenker om saken, for livet er ødelagt for den det gjelder uansett! Om de burde få ha barn eller ikke synes jeg ikke man kan diskutere, for jeg er stygt redd slikt kunne skjedd hvem som helst av oss! Når jeg sier det dessverre er menneskelig mulig å glippe fullstendig, så vil det si at det kan skje deg eller meg også! Det er alltid en viss risiko for at en kan gjøre noe helt horribelt dumt! Man kan være uoppmerksom og snuble og dermed miste en baby i bakken, man kan feilberegne eller gjøre en annen idiotisk dum bommert i trafikken, og krasje med barna i bilen... Man er ikke uansvarlig, og man velger ikke å ta en skummel risiko - man kortslutter, og det kan ikke gjøres om! Man kan snuble. Det skjer. Men det skjer ikke at jeg så mye som går ut av syne mer enn et par minutter og da innendørs under tryugge forhold for en ettåring feks. Og det forekommer ikke. Ikke under noen som helst omstendighet på noe tidspunkt at man går fra en toåring i bilen i tre timer. Uansett vær. Ikke hvis man skal påberope seg å være helt vanlig mener jeg. Akkurat som det ikke skjer uten videre at man bare kom til å begå andre former for grov oomsorgssvikt. Å sette igjen en toåring i bilen eller noe annet sted uten tilsyn i tre timer er ren skjær barnemishandling uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg synes ikke det spiller noen rolle om man godtar at det skjer eller ei, for det skjer - dessverre! Det SKAL selvfølgelig ikke skje, og det er IKKE OK, men det skjer... Og da spiller det ingen rolle hva noen tenker om saken, for livet er ødelagt for den det gjelder uansett! Om de burde få ha barn eller ikke synes jeg ikke man kan diskutere, for jeg er stygt redd slikt kunne skjedd hvem som helst av oss! Når jeg sier det dessverre er menneskelig mulig å glippe fullstendig, så vil det si at det kan skje deg eller meg også! Det er alltid en viss risiko for at en kan gjøre noe helt horribelt dumt! Man kan være uoppmerksom og snuble og dermed miste en baby i bakken, man kan feilberegne eller gjøre en annen idiotisk dum bommert i trafikken, og krasje med barna i bilen... Man er ikke uansvarlig, og man velger ikke å ta en skummel risiko - man kortslutter, og det kan ikke gjøres om! Selvfølgelig er man uansvarlig når man setter fra seg bilen med en unge i og går på shopping i 3 timer!!!!! Jeg fatter ikke at dere kan sitte her og unnskylde det grusomme disse menneskene har gjort seg skyldig i! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Man kan snuble. Det skjer. Men det skjer ikke at jeg så mye som går ut av syne mer enn et par minutter og da innendørs under tryugge forhold for en ettåring feks. Og det forekommer ikke. Ikke under noen som helst omstendighet på noe tidspunkt at man går fra en toåring i bilen i tre timer. Uansett vær. Ikke hvis man skal påberope seg å være helt vanlig mener jeg. Akkurat som det ikke skjer uten videre at man bare kom til å begå andre former for grov oomsorgssvikt. Å sette igjen en toåring i bilen eller noe annet sted uten tilsyn i tre timer er ren skjær barnemishandling uansett. Enig, Valnøtt! Jeg fatter ikke at noen kan unnskylde dette med at "det var bare et uhell"...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 begge foreldrene var med i bilen... Da virker det jo litt mer hodeløst... Noen mennesker har ikke alltid hodet på rett plass,så jeg tipper de har tenkt at det skulle gå bra å la ungen vente i bilen :-( Tror du de kan ha ment at ungen skulle sitte der i 3 timer altså? Uavhengig av varmen, vil jeg tro det er ytterst, ytterst få mennesker som ville latt en 2-åring sitte aleine i en bil i 3 timer! Det er nettopp det at det var så lenge, som får meg til å tro at de faktisk glemte at de hadde med seg gutten! Det og det at jeg ikke kan forstå at man klarer å tenke på å lyve når det går opp for en at en har tatt livet av barnet sitt! Spiller det noen rolle da liksom? Hvorfor han satt der? Eller hvorfor folk tror du lot ham sitte der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Enig, Valnøtt! Jeg fatter ikke at noen kan unnskylde dette med at "det var bare et uhell"...! Nei. Å snuble med ungen på armen er et uhell. Eller om grøten ble for varm - men ikke om grøten holder hundre grader, og ikke å bare gå fra ungen sin. Får helt vondt jeg, stakkars liten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg ble faktisk gjenglemt av naboen på Ekeberg da jeg var liten. Husker ikke hvor lenge jeg var der alene, men jeg husker at jeg stod på parkeringsplassen og gråt. Så det er fult mulig å glemme barn, ja. Har uansett ikke ord for hva denne familen har gjort. De skulle fått smake samme opplevelse!! "De skulle fått smake samme opplevelse". Tror du ærlig talt ikke, at det er værre å leve resten av sitt liv og vite at man har tatt livet av barnet sitt på en så grusom måte, enn å sitte i den bilen i 3 timer? Jeg mener absolutt ikke at barnet ikke har hatt det forferdelig vondt, men jeg tror foreldrene har det værre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg synes ikke det spiller noen rolle om man godtar at det skjer eller ei, for det skjer - dessverre! Det SKAL selvfølgelig ikke skje, og det er IKKE OK, men det skjer... Og da spiller det ingen rolle hva noen tenker om saken, for livet er ødelagt for den det gjelder uansett! Om de burde få ha barn eller ikke synes jeg ikke man kan diskutere, for jeg er stygt redd slikt kunne skjedd hvem som helst av oss! Når jeg sier det dessverre er menneskelig mulig å glippe fullstendig, så vil det si at det kan skje deg eller meg også! Det er alltid en viss risiko for at en kan gjøre noe helt horribelt dumt! Man kan være uoppmerksom og snuble og dermed miste en baby i bakken, man kan feilberegne eller gjøre en annen idiotisk dum bommert i trafikken, og krasje med barna i bilen... Man er ikke uansvarlig, og man velger ikke å ta en skummel risiko - man kortslutter, og det kan ikke gjøres om! Men man "glemmer" _ikke_ en toåring i en bil! Det er rett og slett utilgivelig, i mine øyne....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Selvfølgelig er man uansvarlig når man setter fra seg bilen med en unge i og går på shopping i 3 timer!!!!! Jeg fatter ikke at dere kan sitte her og unnskylde det grusomme disse menneskene har gjort seg skyldig i! Jeg unnskylder det da ikke! Men at det er uansvarlig er jeg uenig i, for de har ikke gjort det med intensjon! Hadde de det, er det selvfølgelig en helt annen sak...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Man kan snuble. Det skjer. Men det skjer ikke at jeg så mye som går ut av syne mer enn et par minutter og da innendørs under tryugge forhold for en ettåring feks. Og det forekommer ikke. Ikke under noen som helst omstendighet på noe tidspunkt at man går fra en toåring i bilen i tre timer. Uansett vær. Ikke hvis man skal påberope seg å være helt vanlig mener jeg. Akkurat som det ikke skjer uten videre at man bare kom til å begå andre former for grov oomsorgssvikt. Å sette igjen en toåring i bilen eller noe annet sted uten tilsyn i tre timer er ren skjær barnemishandling uansett. Kunne ikke vært mer enig med deg, Valnøtt;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Men man "glemmer" _ikke_ en toåring i en bil! Det er rett og slett utilgivelig, i mine øyne....! Selvfølgelig er det utilgivelig!!! Og det er de nok enig i selv også...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Man kan snuble. Det skjer. Men det skjer ikke at jeg så mye som går ut av syne mer enn et par minutter og da innendørs under tryugge forhold for en ettåring feks. Og det forekommer ikke. Ikke under noen som helst omstendighet på noe tidspunkt at man går fra en toåring i bilen i tre timer. Uansett vær. Ikke hvis man skal påberope seg å være helt vanlig mener jeg. Akkurat som det ikke skjer uten videre at man bare kom til å begå andre former for grov oomsorgssvikt. Å sette igjen en toåring i bilen eller noe annet sted uten tilsyn i tre timer er ren skjær barnemishandling uansett. Hvis du går ut ifra at de har ment å gå fra gutten, og så latt ham sitte der i 3 timer, så er dette omsorgssvikt! Har de glemt at han var med, så har de vært utsatt for en menneskelig svakhet... Det er utilgivelig, men det KAN SKJE oss alle, det er jeg rimelig sikker på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rafens Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg synes ikke det spiller noen rolle om man godtar at det skjer eller ei, for det skjer - dessverre! Det SKAL selvfølgelig ikke skje, og det er IKKE OK, men det skjer... Og da spiller det ingen rolle hva noen tenker om saken, for livet er ødelagt for den det gjelder uansett! Om de burde få ha barn eller ikke synes jeg ikke man kan diskutere, for jeg er stygt redd slikt kunne skjedd hvem som helst av oss! Når jeg sier det dessverre er menneskelig mulig å glippe fullstendig, så vil det si at det kan skje deg eller meg også! Det er alltid en viss risiko for at en kan gjøre noe helt horribelt dumt! Man kan være uoppmerksom og snuble og dermed miste en baby i bakken, man kan feilberegne eller gjøre en annen idiotisk dum bommert i trafikken, og krasje med barna i bilen... Man er ikke uansvarlig, og man velger ikke å ta en skummel risiko - man kortslutter, og det kan ikke gjøres om! ''Om de burde få ha barn eller ikke synes jeg ikke man kan diskutere, for jeg er stygt redd slikt kunne skjedd hvem som helst av oss!'' Nei, vet du hva... Det kan faktisk ikke skje hvem som helst! Kanskje forsvarer du disse foreldrene så voldsomt fordi du mistenker at du kunne gjort det samme selv? Altså, ikke bevisst, men fordi du faktisk _kunne_ ha glemt ungen din i bilen i tre timer. JEG kunne ikke gjort det. For det første lar jeg ikke barna være alene i bilen, og skulle jeg ha gjort det, hadde jeg ALDRI latt de være alene i tre timer. Og nei, man "glemmer" ikke tre timer. Hadde barnet dødd etter 30 min. kunne jeg ha skjønt det. Men tre timer? Aldri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Tror du de kan ha ment at ungen skulle sitte der i 3 timer altså? Uavhengig av varmen, vil jeg tro det er ytterst, ytterst få mennesker som ville latt en 2-åring sitte aleine i en bil i 3 timer! Det er nettopp det at det var så lenge, som får meg til å tro at de faktisk glemte at de hadde med seg gutten! Det og det at jeg ikke kan forstå at man klarer å tenke på å lyve når det går opp for en at en har tatt livet av barnet sitt! Spiller det noen rolle da liksom? Hvorfor han satt der? Eller hvorfor folk tror du lot ham sitte der? Det spiller ingen rolle hva bakgrunnen var, ungen er jo død. Men alikevel - uansvarlig var det å gå fra ungen i bilen i den varmen uansett. Og kanskje tenkte de at "5 minutter til, det går bra" og så ble det 5 min til og 5 min til... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 "De skulle fått smake samme opplevelse". Tror du ærlig talt ikke, at det er værre å leve resten av sitt liv og vite at man har tatt livet av barnet sitt på en så grusom måte, enn å sitte i den bilen i 3 timer? Jeg mener absolutt ikke at barnet ikke har hatt det forferdelig vondt, men jeg tror foreldrene har det værre! Jeg håper virkelig at foreldrene har vett nok til å ha det grusomt nå ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Nei. Å snuble med ungen på armen er et uhell. Eller om grøten ble for varm - men ikke om grøten holder hundre grader, og ikke å bare gå fra ungen sin. Får helt vondt jeg, stakkars liten. Men da tror jeg vi snakker om to forskjellige scenarier! Jeg går ut ifra det de sier selv, at de ikke "gikk fra" ungen, men glemte ham! Og det er to vidt forskjellige ting, mener nå jeg! Spesielt siden de har fått den ultimate straffen, og det kan ikke gjøres om... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Hvis du går ut ifra at de har ment å gå fra gutten, og så latt ham sitte der i 3 timer, så er dette omsorgssvikt! Har de glemt at han var med, så har de vært utsatt for en menneskelig svakhet... Det er utilgivelig, men det KAN SKJE oss alle, det er jeg rimelig sikker på! Nei - jeg er glemsk og kan glemme mye rart, men ungene mine glemmer jeg da ikke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 ''Om de burde få ha barn eller ikke synes jeg ikke man kan diskutere, for jeg er stygt redd slikt kunne skjedd hvem som helst av oss!'' Nei, vet du hva... Det kan faktisk ikke skje hvem som helst! Kanskje forsvarer du disse foreldrene så voldsomt fordi du mistenker at du kunne gjort det samme selv? Altså, ikke bevisst, men fordi du faktisk _kunne_ ha glemt ungen din i bilen i tre timer. JEG kunne ikke gjort det. For det første lar jeg ikke barna være alene i bilen, og skulle jeg ha gjort det, hadde jeg ALDRI latt de være alene i tre timer. Og nei, man "glemmer" ikke tre timer. Hadde barnet dødd etter 30 min. kunne jeg ha skjønt det. Men tre timer? Aldri. Jeg går utifra at de ikke "lot" ham sitte der, men glemte at han var med i bilen! Og ja, selvfølgelig tenker jeg at det også kunne skje meg, når jeg sier at det kan skje hvem som helst! Jeg ville aldri med intensjon gått fra barnet mitt i bilen, uansett vær! Jeg går ikke fra henne henne for å gå inn på en bensinstasjon engang! Det ville jeg kanskje gjøre med en 7-åring, men ikke med et småbarn... Men jeg innser at også jeg er menneskelig, og KAN glemme! Grøss og gru og man krysser fingrer for at skjebnen vil noe annet, men det KAN skje! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.