Gå til innhold

2-åring gjenglemt i bil, døde

Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det spiller noen rolle om man godtar at det skjer eller ei, for det skjer - dessverre! Det SKAL selvfølgelig ikke skje, og det er IKKE OK, men det skjer... Og da spiller det ingen rolle hva noen tenker om saken, for livet er ødelagt for den det gjelder uansett!

Om de burde få ha barn eller ikke synes jeg ikke man kan diskutere, for jeg er stygt redd slikt kunne skjedd hvem som helst av oss! Når jeg sier det dessverre er menneskelig mulig å glippe fullstendig, så vil det si at det kan skje deg eller meg også! Det er alltid en viss risiko for at en kan gjøre noe helt horribelt dumt! Man kan være uoppmerksom og snuble og dermed miste en baby i bakken, man kan feilberegne eller gjøre en annen idiotisk dum bommert i trafikken, og krasje med barna i bilen...

Man er ikke uansvarlig, og man velger ikke å ta en skummel risiko - man kortslutter, og det kan ikke gjøres om!

Jeg mener helt bestemt at det ikke er mulig for _hvemsomhelst_ å glemme ungen sin i bilen i 3 timer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

22

• Lillemus

6

• Bookworm

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Valnøtt

Men da tror jeg vi snakker om to forskjellige scenarier! Jeg går ut ifra det de sier selv, at de ikke "gikk fra" ungen, men glemte ham! Og det er to vidt forskjellige ting, mener nå jeg! Spesielt siden de har fått den ultimate straffen, og det kan ikke gjøres om...

Altså... Jeg godtar ikke at foreldre glemmer barnet sitt.

Ikke en narkoman mor med et underernært barn som hun har glemt å skifte bleie på, mate, legge og annet. Og ikke disse. Det er omsorgssvikt. Det er mishandling. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva bakgrunnen var, ungen er jo død. Men alikevel - uansvarlig var det å gå fra ungen i bilen i den varmen uansett. Og kanskje tenkte de at "5 minutter til, det går bra" og så ble det 5 min til og 5 min til...

Jeg regner med at de glemte at han var med! At de ikke planla å gå fra ham, men at de da de parkerte, hadde glemt at han var i bilen! Kanskje han hadde sovet hele veien, og ikke gitt lyd fra seg?

Å gå fra en 2-åring i bilen, uansett om man bare skal inn på bensinstasjonen, er ikke ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan snuble. Det skjer. Men det skjer ikke at jeg så mye som går ut av syne mer enn et par minutter og da innendørs under tryugge forhold for en ettåring feks. Og det forekommer ikke. Ikke under noen som helst omstendighet på noe tidspunkt at man går fra en toåring i bilen i tre timer. Uansett vær. Ikke hvis man skal påberope seg å være helt vanlig mener jeg.

Akkurat som det ikke skjer uten videre at man bare kom til å begå andre former for grov oomsorgssvikt.

Å sette igjen en toåring i bilen eller noe annet sted uten tilsyn i tre timer er ren skjær barnemishandling uansett.

Enig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

"De skulle fått smake samme opplevelse".

Tror du ærlig talt ikke, at det er værre å leve resten av sitt liv og vite at man har tatt livet av barnet sitt på en så grusom måte, enn å sitte i den bilen i 3 timer? Jeg mener absolutt ikke at barnet ikke har hatt det forferdelig vondt, men jeg tror foreldrene har det værre!

Nei. Jeg tror faktisk at det å sakte dø, stekt er verre enn dårlig samvittighet. Det er derfor vi feks ikke har dødsstraff, fordi det ikke er så mye som er verre enn det.

Så nei - de har det sikkert leit i dag. Men ungen døde, stekt i sola. Det er uendelig mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at foreldrene har vett nok til å ha det grusomt nå ja!

Man skal ha rimelig lite vett for ikke å lide når man har mistet et barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei - jeg er glemsk og kan glemme mye rart, men ungene mine glemmer jeg da ikke!

Nei de fleste av oss gjør ikke det heldigvis, men man kan da ikke vite at det umulig kan skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er man uansvarlig når man setter fra seg bilen med en unge i og går på shopping i 3 timer!!!!! Jeg fatter ikke at dere kan sitte her og unnskylde det grusomme disse menneskene har gjort seg skyldig i!

Det er jeg helt enig i! Å påstå at det å "glemme" ungen sin i bilen i 3 timer, er noe som kan skje med alle og enhver, er noe av det verste jeg har hørt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener helt bestemt at det ikke er mulig for _hvemsomhelst_ å glemme ungen sin i bilen i 3 timer!!

Nei, det virker utrolig at de ikke har kommet på ham før tre timer har gått, det skal jeg innrømme! Men det er det jeg har gått utifra når jeg har skrevet det jeg har skrevet! Hadde de latt ham sitte der, og så glemt ham, hadde jeg ment noe helt annet om saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg unnskylder det da ikke! Men at det er uansvarlig er jeg uenig i, for de har ikke gjort det med intensjon! Hadde de det, er det selvfølgelig en helt annen sak...!

HVis du har en unge som du lar dø i bilen mens du handler i tre timer så er du vel selve definisjonen på uansvarlig. På å ikke være moden nok til å kunne ta vare på et barn. Som du sier - du går ikke fra ungen din og inn på bensinstasjonen engang.

TO foreldre kan ikke SAMTIDIG klare å glemme hvor de har gjort av det som skulle vært det viktisgte i livet til begge to i tre timer.

Jeg tipper de surret rundt, drøyde tiden, tenkte at det sikkert gikk fint og sa det første som falt dem inn da de oppdaget at de mildt sagt var oppdaget i omsorgssvikten sin jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvis du går ut ifra at de har ment å gå fra gutten, og så latt ham sitte der i 3 timer, så er dette omsorgssvikt!

Har de glemt at han var med, så har de vært utsatt for en menneskelig svakhet... Det er utilgivelig, men det KAN SKJE oss alle, det er jeg rimelig sikker på!

Glemmer man barnet sitt i tre timer, har man gitt fra seg retten til å være foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nei - jeg er glemsk og kan glemme mye rart, men ungene mine glemmer jeg da ikke!

Helt enig! Man glemmer _aldri_ barna sine.

De bør miste retten til noen gang å være foreldre igjen, mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg tror faktisk at det å sakte dø, stekt er verre enn dårlig samvittighet. Det er derfor vi feks ikke har dødsstraff, fordi det ikke er så mye som er verre enn det.

Så nei - de har det sikkert leit i dag. Men ungen døde, stekt i sola. Det er uendelig mye verre.

Jeg mener det må være værre å sitte i fengsel resten av livet ditt og angre på noe forferdelig du har gjort, enn å få ei sprøyte og dø!

Hvis jeg hadde tatt livet av ungen min, ville jeg heller tatt mitt eget liv, enn å leve med det!

Forresten får en håpe den ungen besvimte raskt! Grusomt må han ha hatt det uansett stakkars lille vesen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at de glemte at han var med! At de ikke planla å gå fra ham, men at de da de parkerte, hadde glemt at han var i bilen! Kanskje han hadde sovet hele veien, og ikke gitt lyd fra seg?

Å gå fra en 2-åring i bilen, uansett om man bare skal inn på bensinstasjonen, er ikke ok!

Man er ikke riktig naglet i utgangspunktet hvis man glemmer at man har med seg ungen sin i bilen. Du kan bare ikke finne noen argumenter som skulle gjøre denne situasjonen noe bedre, uansett om du sitter her å skriver til over nyttår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du har en unge som du lar dø i bilen mens du handler i tre timer så er du vel selve definisjonen på uansvarlig. På å ikke være moden nok til å kunne ta vare på et barn. Som du sier - du går ikke fra ungen din og inn på bensinstasjonen engang.

TO foreldre kan ikke SAMTIDIG klare å glemme hvor de har gjort av det som skulle vært det viktisgte i livet til begge to i tre timer.

Jeg tipper de surret rundt, drøyde tiden, tenkte at det sikkert gikk fint og sa det første som falt dem inn da de oppdaget at de mildt sagt var oppdaget i omsorgssvikten sin jeg.

Så kald tror ikke jeg man kan være når man oppdager at barnet ens er borte!

Dessuten er saken en helt annen hvis det er slik du beskriver! Det skjer ofte, og det er omsorgssvikt! Er det slik, burde de ikke få lov til å ha barn noen gang igjen! Aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer man barnet sitt i tre timer, har man gitt fra seg retten til å være foreldre!

Jo, du har et poeng! Det at de glemte ham idet de parkerte er nå en ting, men ikke å komme på det i løpet av tre timer er noe helt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke riktig naglet i utgangspunktet hvis man glemmer at man har med seg ungen sin i bilen. Du kan bare ikke finne noen argumenter som skulle gjøre denne situasjonen noe bedre, uansett om du sitter her å skriver til over nyttår!!

Bedre blir selvfølgelig ikke situasjonen før barnet kan bringes tilbake til livet!

Men joda, har glemt at jeg har med meg ungen i bilen mange ganger jeg! Kjører rundt for at hun skal få sove. Sitter i egne tanker, og plutselig hører jeg en fin sang på radioen og gauler til!

Men... Jeg glemmer ikke å ta henne med meg når jeg parkerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Tror du de kan ha ment at ungen skulle sitte der i 3 timer altså? Uavhengig av varmen, vil jeg tro det er ytterst, ytterst få mennesker som ville latt en 2-åring sitte aleine i en bil i 3 timer!

Det er nettopp det at det var så lenge, som får meg til å tro at de faktisk glemte at de hadde med seg gutten!

Det og det at jeg ikke kan forstå at man klarer å tenke på å lyve når det går opp for en at en har tatt livet av barnet sitt! Spiller det noen rolle da liksom? Hvorfor han satt der? Eller hvorfor folk tror du lot ham sitte der?

Enig med deg i det. Jeg ser at enkelte går fra barnet i bilen når de skal handle og har skjønt at det ikke er helt unormalt (selv om jeg aldri ville gjort det selv). At noen er så dumme at de går fra barna i tre timer tror jeg ikke på, så da tenker jeg at de må ha glemt hele ungen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg mener det må være værre å sitte i fengsel resten av livet ditt og angre på noe forferdelig du har gjort, enn å få ei sprøyte og dø!

Hvis jeg hadde tatt livet av ungen min, ville jeg heller tatt mitt eget liv, enn å leve med det!

Forresten får en håpe den ungen besvimte raskt! Grusomt må han ha hatt det uansett stakkars lille vesen!

Jeg synes det er forskjell på det å få en sprøyte å dø og det å stekes for det første. Og for det andre er det nok en grunn til at de som faktisk sitter med dødsstraff er villige til det meste for å få holde seg i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forskjell på det å få en sprøyte å dø og det å stekes for det første. Og for det andre er det nok en grunn til at de som faktisk sitter med dødsstraff er villige til det meste for å få holde seg i live.

Det er bare overlevelsesinstinktet i oss det! Vi vil leve, alltid! Vi er født med en driv til å gjøre det vi kan for å overleve!

Men jeg tror ikke alltid det er best nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...