cathlin Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Herregud..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det er bare overlevelsesinstinktet i oss det! Vi vil leve, alltid! Vi er født med en driv til å gjøre det vi kan for å overleve! Men jeg tror ikke alltid det er best nei! Ikke for å være overlegen eller noe sånt. Menjeg tror helt ærlig at en som sitter på tiende året og venter på den sprøyta og likevel bruker det han eller hun har av krefter på å forsøke å få en ny dag ut av livet sitt viser at de fleste av oss vil velge livet fremfor døden. Og denne ungen var jo ikke noen forbryter heller. Det var et uskyldig lite menneske med hele livet foran seg som døde på en av de mest forferdelige måtene jeg kan tenke meg fordi foreldrene - begge to samtidig - "glemte" at de hadde én eneste viktig oppgave i livet sitt - å ta vare på ungen sin. Det er ikke tvil om at foreldrene her ikke er mer uheldige enn ungen sin. Tenk deg selv følgende: Hva ville du valgt for ungen din: Den dårlige samvittigheten eller å stekes til døde i bilen? Mine unger ville fått lange liv å komme over den samvittigheten med - uten å blunke. Det kan ikke sammenlignes engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Bedre blir selvfølgelig ikke situasjonen før barnet kan bringes tilbake til livet! Men joda, har glemt at jeg har med meg ungen i bilen mange ganger jeg! Kjører rundt for at hun skal få sove. Sitter i egne tanker, og plutselig hører jeg en fin sang på radioen og gauler til! Men... Jeg glemmer ikke å ta henne med meg når jeg parkerer! Og du hadde jo savnet henne etter ihevrtall time nr to også tenker jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ikke for å være overlegen eller noe sånt. Menjeg tror helt ærlig at en som sitter på tiende året og venter på den sprøyta og likevel bruker det han eller hun har av krefter på å forsøke å få en ny dag ut av livet sitt viser at de fleste av oss vil velge livet fremfor døden. Og denne ungen var jo ikke noen forbryter heller. Det var et uskyldig lite menneske med hele livet foran seg som døde på en av de mest forferdelige måtene jeg kan tenke meg fordi foreldrene - begge to samtidig - "glemte" at de hadde én eneste viktig oppgave i livet sitt - å ta vare på ungen sin. Det er ikke tvil om at foreldrene her ikke er mer uheldige enn ungen sin. Tenk deg selv følgende: Hva ville du valgt for ungen din: Den dårlige samvittigheten eller å stekes til døde i bilen? Mine unger ville fått lange liv å komme over den samvittigheten med - uten å blunke. Det kan ikke sammenlignes engang. Det ville mitt barn også, men det er også et instinkt - å holde barna våre i live! Men hva ville du ha valgt for deg selv? Å bli stekt i en bil i 3 timer, eller å vite resten av livet ditt at du har tatt livet av barnet ditt på nettopp en så grusom måte? Jeg veit hva jeg ville ha valgt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det ville mitt barn også, men det er også et instinkt - å holde barna våre i live! Men hva ville du ha valgt for deg selv? Å bli stekt i en bil i 3 timer, eller å vite resten av livet ditt at du har tatt livet av barnet ditt på nettopp en så grusom måte? Jeg veit hva jeg ville ha valgt! Det tror jeg faktisk jeg er blitt så gammel etterhvert at jeg skal gi to svar på. For det første ville det aldri skjedd. Jeg glemmer ikke barna mine og jeg bedriver ikke omsorgssvikt og utsetter dem for livsfare - annet enn ved et utrolig dårlig valg av far til dem dessverre. Og hvis jeg nå skulle havne i den situasjonen så tror jeg kanskje at jeg ville holdt mitt liv i gang likevel. Hvis det kunne brakt barnet tilbake ville jeg selvsagt slengt meg på grillen. Men det tror jeg ikke man kan svare på før man faktisk er der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Dette må da være uaktsomt drap tenkte jeg før jeg leste artikkelen. Grusomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har tenkt endel på dette i dag, og det eneste jeg klarer å forklare dette med, må være at begge foreldrene er spillegale og har blitt stående foran spilleautomater. Vanskelig å forstå. Snakket med ei fra USA og hun sa de hørte om det støtt og stadig der borte, unger som satt alene i biler i solsteika. Det er sjelden jeg ser barn alene i bil her i området, altså. Det eneste jeg kan komme på er sovende småsøsken utenfor barnehagen når mor eller far er inne og henter en der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har tenkt endel på dette i dag, og det eneste jeg klarer å forklare dette med, må være at begge foreldrene er spillegale og har blitt stående foran spilleautomater. Vanskelig å forstå. Snakket med ei fra USA og hun sa de hørte om det støtt og stadig der borte, unger som satt alene i biler i solsteika. Det er sjelden jeg ser barn alene i bil her i området, altså. Det eneste jeg kan komme på er sovende småsøsken utenfor barnehagen når mor eller far er inne og henter en der. Det var egentlig en ganske merkelig konklusjon å trekke, synes jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det var egentlig en ganske merkelig konklusjon å trekke, synes jeg:-) Var ikke ment som en konklusjon, bare litt tanker jeg hadde... Men de eneste jeg kjenner som klarer å la det gå 3 timer uten å tenke på verden rundt seg, er de som er spilleavhengige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ufattelig tragisk.... Og dette skal Pappa`n leve med resten av livet! Er ikke første gang dette skjer, og jeg kan ikke tro foreldre gjør dette med vilje. Det er nok flere årsaker til at slike ting skjer. Uansett er det forferdelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.