janeymor Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Vi har hjemmeferie i år og synes det er kjempedeilig. Ungene sover leenge, vi ordner litt på huset, tar småturer og nyter hverandre... En av kompisene til gutten vår er også hjemme nå og ringer døgnet rundt ( de er begge 7 år). Han starter før kl ti en gang og rin ger både hjem til oss og på min mobil. Hvis han ringer før vi er våkne lar jeg svareren gå på og han legger igjen laaange beskjeder hver dag. I går svarte jeg telefonen og svarte som sant er at han var ute med faren. Gutten sa han syntes det var på tide at han fikk overnatte ettersom gutten min har sovet der Jeg sa det ikke passet nå, og han fortsatte og mase... "ja, men hvorfor??? Synes det er viktig at ungene har venner, men liker ikke helt at foreldre lar ungene ringe sånn alene døgnet rundt (opptil 5 ganger om dagen på det verste). Lar dere ungene ringe selv i den alderen? Ellers synes vi det er deilig å ha ungene litt for oss "selv" i ferien, det er jo så travelt i hverdagene. Hva tenker dere andre?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Si det til ham du - at han ikke må mase sånn. Si det på en hyggelig måte, men vær tydelig og bestemt. Og si at dere ringer han opp igjen når dere er oppe. Eller at han ikke kan ringe før feks 11 for da har dere langsom morgen sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janeymor Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Si det til ham du - at han ikke må mase sånn. Si det på en hyggelig måte, men vær tydelig og bestemt. Og si at dere ringer han opp igjen når dere er oppe. Eller at han ikke kan ringe før feks 11 for da har dere langsom morgen sammen. Sier alltid at vi ringer tilbake.... men det rekker vi aldri Har en annen, veldig søt nabogutt, som ble fornærmet da vi sendte han hjem før han ville... De er nå snåle i den alderen også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det eneste som funker på barn i den alderen er å være bestemt! Ikke nøl eller gi uttrykk for at du er usikker, men si med fast og klar stemme hvordan du vil ha det. Da skjønner han forhåpentligvis ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det er vel ikke sikkert foreldrene til en hver tid vet at han bruker tlf? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.